Tørst...

Hei, jeg er ikke gravid enda. Men er sykepleier. Det første jeg tenker når jeg leser det du skriver er. Mål blodsukkeret ditt. Det kan være et symptom på svangerskaps diabetes. Men trenger ikke være det. Om du har mye vann i kroppen i tilleg ville jeg tatt meg en tur til legenvakten for å få en sjekk. Bedre øre var enn etter snar er mitt motto.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Dette opplevde jeg i mitt første svangerskap, var så tørst at jeg følte meg helt desperat og jeg drakk og drakk. Jeg fikk ødemer på samme tid og legen min sa at vannet rett og slett gikk ut i vevet og derfor følte jeg meg like tørst selv om jeg drakk masse.

Tørste er et veldig seint symptom på diabetes ifølge jordmora mi, hun sa at man ville få utslag på sukker i urin osv før den tid...

Uansett i mitt tilfelle var det ingenting farlig i alle fall :)

Jeg har også opplevd veldig tørste, fikk bare beskjed om å drikke. Vann er aldri farlig. :)
Jeg er også sjekket for sv diabets, men har det ikke.

Jeg kan få akutt tørt følelse.. Men drikker ikke for mye vann tror jeg.. Får bare akutt følelsen! Skal til jordmor i morgen, kanskje jeg må spørre om dette da.. Har heller ikke tenkt på at det kan være tegn..!

Er 33 uker i dag og super tørst! Ingen diabetes på meg! Syntes å huske det var slik på slutten forrige svangerskap og!

Jeg er også veldig tørst.... Drikker maaaaassse vann iløpet av en dag... Også litt Pepsi Max ;) men uansett hvor jeg skal må vannflaska være med..

Jeg har også vært veldig tørst gjennom hele svangerskapet, uten at det er snakk om diabetes. Fikk beskjed om at det kunne ha sammenheng med ødemer - har vært ganske hoven i hender og føtter. Det er visstnok uansett ikke unormalt å være ekstra tørst da kroppen jobber mer (og ikke minst svetter mer) som gravid :)

Back
Topp