Tørrhoste... (litt lang)

t66

Flørter med forumet
Har en sønn på over året som hoster så fælt. Spes når han sover. Har gjort det i 3 mnd nå. Har vært hos legen, men hun kunne ikke si hva det var. Fikk medisin jeg kunne prøve, sånn type astmamedisin som åpner bronkiene (blå kork for dere som ha vært borti det). Men jeg synes det er helt høl i hue å gi ham medisiner når jeg ikke vet om det er det han trenger... Prøvde å få time hos en annen lege i byen som er flink på astma, men hun som tok telefonen (sekretæren) ble kvinsur når jeg fortalte jeg ikke ville bruke medisinen før jeg visste hva som feilte han... Hun lurte på om jeg trodde legen min ønsket å gjøre gutten min vondt. Øhh... Hallo???
Det hele endte med at jeg skjelte henne ut å slang på røret... Kanskje ikke så veldig snartenkt, men det føltes godt etterpå...
Det jeg nå lurer på er dere som har barn med astma eller allergier. Hvordan funker det? Lillegutt har hverken rennende nese, røde kløende øyne eller ulyd på lungene. Det er kun den fordømte hosten! Det har skjedd bare noen få ganger at det har kommet opp litt slim (så ut som forkjølelse), og noen ganger hoster han til han brekker seg. 3 ganger har det kommet noe opp, men aldri mye. Mest slim. I natt våknet han av hosten klokka 3, og ikke tale om han ville sove noe mer... Vi jobber 100% begge to, og jeg begynner å bli sliten av all uroen på nettene. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har sovet natten gjennom i sin seng helt siden mars. Orker ikke krangle med han når jeg vet jeg må opp om noen timer...

Ingen som kan hjelpe?

*dytt*dytt*

uff da!!..høres ikke noe særlig godt ut å ikke vite hva som skjer med gutten din! jeg kan fortelle deg at gutten min fikk astma og allergi for ca 3 år siden(han er 7 år nå),men at han konstant hoster er jo vanlig når barn har astma,og det er som du sier tørrhoste,noen ganger slimhoste(men ikke ofte),tror nok det beste er å ringe til denne astma legen igjen og bestilt en time der,det er viktig å få riktig diagnose for å kunne behandle sønnen din for sine plager,gutten min går på Ventoline astma medisin,som han bare bruker når han får astman, han er ikke noe særlig plaget av det,mest i høst/vinter,akkurat nå er han veldig mye plaget av pollen/gress allergi,kløende øyner,rennende/tett nese,o.s.v...[:'(][:'(] nå har jeg ikke akkurat noen gode råd å gi deg,men i første omgang bestill time til denne astma legen eller allergipoliklinikken,så kan de hjelpe deg der!! håper det ordner seg for dere snart,sånn at dere snart kan finne natteroen....[;)][;)]

gutten min på tre fikk diagnose barneastma da han var åtte mnd. han var ikke spes mye plaget, men hadde langvarig hoste sånn som du beskriver.

astmalegen forklarte at han mest sannsynlig ville vokse det av seg innen han ble tre, og luftveiene er blitt åpnere. han sa også at den medisindosen han vil få i seg innen det(ventolin og flutide), er så liten at det ikke noe å bekymre seg for.

vi valgte å gi medisin med god samvittighet...gutten ble fortere frisk av forkjølelsene, og alle fikk sove om natta.
nå er det et år siden han har fått medisin, så mest sannsynlig har han vokst det av seg...

Back
Topp