Tørre vinterlepper barn+voksen

2 barnsmamma 87

Blir kjent med forumet
flere som sliter med det i disse tider? Både jeg og barna får tørre lepper, prøvd eos, vanlig lypsyl fra butikk.....

Noe av det beste syns jeg er Elisabeth Arden sin Eight hour cream:-) lukter ikke veldig godt når du ikke er vant til den, men er veldig god på tørr og sår hud!!

Kan også bruke en tannbørste og forsiktig "pusse leppene":-) for å få fjernet litt død hud, før de får fuktighet!

Vi bruker bare purelan. Beste salve for såre lepper og tørre hudpartier. Brukte den også når ungene brukte bleier og ble såre nedentil. Funker til alt:-) Oppbevarer den på badet så den holder seg myk og smørbar.

Vi bruker mentholatum fra apoteket.

Mentulatum er det som funker når det er som værst. Ellers kløvervaselin, purelan eller burt bees all round oinament (nesten som purelan bare ikke så tykk/seig).

Vi bruker økologisk kokosolje til tørr/sår hud. Bruker det også i baking og matlaging, som sminkefjerner og deodorant ...

Jeg bruker enten eight hour cream eller aloe vera lepomaden fra Forever living. Den er det ikke vann i, så den stivner ikke eller tørker ut leppene om den blir brukt ute i kulden. Aldri prøvd en bedre lepomade noen gang.

aloe lips fra forever living ;) pure lan, rosebud, cocosa :)

:)

Drikker mye væske og gjerne litt ekstra.
Blir vi sår på leppene så smører e på vitapan krem. Det er en fet krem som er grei å smøre med.
Sjelden vi e sår på leppene, men kommer som regel av tørr inneluft. Ser mer på guttungen at han blir tørr etter 1 dag inne i bhg (når det er uvær ute og de ikke kan være ute). Her hjemme har vi ventilasjon som varmer opp uteluften før det kommer inn i leiligheten så her er det god luftsirkulasjon.

Bruker dr.lipp :)

Jeg bruker håndkremen locobase repair til alt mulig, også leppepomade. Den smaker ingenting, gjør ikke vondt i sprekker i huden (det gjør nemlig mange kremer) og er fet. Funker mye bedre enn noen leppepomade jeg har prøvd før, og jeg har prøvd mange!)

Back
Topp