Tørre lepper

Juli85

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Junibollene 2023
Jeg sliter med veldig tørre og flassete lepper, selv om jeg bruker masse leppeprodukter mot tørre lepper. Flere som har opplevd det samme? Noen som har noen tips?

Purelan :shy:

Jeg har også fått det samme den siste uken. Pleier å bruke en fra decubal som alltid har fungert, men den hjelper bare en liten stund nå

Samme her. Bruker Elizabeth Arden sin eight hour cream lip balm.

Vedlegg

• 66818CFF-D51A-48FF-923B-3023781330F3.jpeg
    66818CFF-D51A-48FF-923B-3023781330F3.jpeg
    188,1 KB · Visninger: 2
Jaa! Fytti. Jeg ser ikke ut! Tar til meg alle tips som kommer her :oops:

Jaa! Herregud så bra det ikke er bare meg. Bruker lypsyl som en gal. Syns det hjelper å skrubbe leppene jevnlig. Bruker bare sukker og skurer i vei. Får vekk en del gamle hudceller og det er en lettelse.

Jeg sliter med veldig tørre og flassete lepper, selv om jeg bruker masse leppeprodukter mot tørre lepper. Flere som har opplevd det samme? Noen som har noen tips?
Jeg og, man må drikke en del mer når man er gravid, har brukt litt bepanthen(altså du trenger bare tynt lag, ellers blir du hvit) , den er jo praktisk å ha til baby, og du blir ikke avhengig av det som med lypsil osv. Jeg blir tørr hver gang jeg har drukket litt for lite :inpain:

Jaa! Herregud så bra det ikke er bare meg. Bruker lypsyl som en gal. Syns det hjelper å skrubbe leppene jevnlig. Bruker bare sukker og skurer i vei. Får vekk en del gamle hudceller og det er en lettelse.
Lypsil ville jeg vurdert å bytte ut, det føles veldig bra med en gang, men det er vanskelig å slutte med det :smiley-ashamed004

Jeg har prøvd alt opp gjennom årene. Vanlige lypsyler er bare tull og gjør meg mer avhengig. Jeg bruker nå La Roche-Posta cicaplast levres barrier repariring balm. Litt dyr på apoteket, men holder lenge og trenger ikke bruke den like ofte. På ekstra tørre dager bruker jeg Prolip (også fra apoteket), 1-3 ganger om dagen.

• Liker
Reactions: S92
Lypsil ville jeg vurdert å bytte ut, det føles veldig bra med en gang, men det er vanskelig å slutte med det :smiley-ashamed004
Jeg sier lypsyl om alt :laughing002 så er bare diverse greier til leppene. Men burde definitivt finne noe som funker litt bedre enn de jeg har nå.

Jeg sover med bepanthen salve på de om natten:angelic: Har skikkelig tørre oppsprukne lepper når jeg legger meg men de er mye mykere om morningen igjen:Heartred

Ikke testet, men også hørt purelan- og det er jo kjekt å ha til såre brystvorter etter fødsel og ;)

Fikk i tillegg munnsår før helgen. Startet med Elisabeth Arden Eith Hour cream funker bra så lenge den er på.

Jaaa er så utrolig slitsomt.. må bare være konsekvent på å ikke pirke, slikke eller bite her :hilarious:

Takk for denne tråden!
Jeg drikker ekstra masse vann og lypsylen jeg har sverget til de siste vintrene fungerer plutselig ikke. Tenker jeg skal gå til innkjøp av Purelan, den har jeg hørt om tidligere :happy:

Back
Topp