Tørre hender.

Lykkeliten

Glad i forumet
Er det noen som har funnet en god krem / metode og gjøre dette bedre?
Barna kaster av seg votter å blir sprukken og blodig på hendene. ( da vil de ihverfall ikke ha votter)
Har prøvd å få hjelp på apotek men synes hjelpen ikke er så god. Hun hadde ikke noen kuldekrem å anbefale uten vann å synes bhg heller kunne smøres en halvtime før de gikk ut.
Sikkert brukt over 1500 kr på kremmer ( på et år )

Her er det som hjelper best Spenol

Mine eldste har periodevis svært tørre hender (og eksem når det blir ille)

Vi smører et tykt lag med fet krem (locobase, den svir ikke, canoderm når de ikke har sprekker i huden) og da mener jeg TYKT også har de hvite hanske over, ved leggetid. Men dette er ikke barnehageunger da, de går på skole. Periodevis behandles de med kortison og jeg har byttet såpen på badet med babyolje en periode.

Denne20180304_094030.jpg

Denne bruker jeg på meg selv.
Har veldig tørre hender og eksem og har prøvd utallige kremer. Foreløpig er denne favoritten.39414021-7454-4FA9-B8C7-454B4DCB7A4A.jpeg

Frityrolje. Jeg fant ut at det er gull da jeg var helt desperat på jobb en gang ;) smurte godt med olje, på med hansker i ca 30 min, og det gjorde underverker :D

Denne. Jeg jobber som renholder, og har hendene mye i vann og kjemikalier, samt at jeg utsetter hendene mye for kulde i løpet av en dag. Denne er det eneste som funker! 49,- på Europris.
1d59a0ff148f9774701b53ec608d8be1.jpg

På meg selv bruker jeg olje fra Elisabeth Arden. Den er gull

Denne. Jeg jobber som renholder, og har hendene mye i vann og kjemikalier, samt at jeg utsetter hendene mye for kulde i løpet av en dag. Denne er det eneste som funker! 49,- på Europris.
1d59a0ff148f9774701b53ec608d8be1.jpg

Den er fin :) på Felleskjøpet får man kjøpt større pakninger :)

Den hvite cosmica sin håndkrem (parfymefri og uten alt mulig tull ). Den er den beste jeg har prøvd og jeg har eksem!

Er det noen som har funnet en god krem / metode og gjøre dette bedre?
Barna kaster av seg votter å blir sprukken og blodig på hendene. ( da vil de ihverfall ikke ha votter)
Har prøvd å få hjelp på apotek men synes hjelpen ikke er så god. Hun hadde ikke noen kuldekrem å anbefale uten vann å synes bhg heller kunne smøres en halvtime før de gikk ut.
Sikkert brukt over 1500 kr på kremmer ( på et år )

Det er ikke nødvendig med kuldekrem.
Bruk en hvilken som helst uparfymert krem på hendene etter håndvask, og forklare barnet at uten votter blir det verre.
Har aldri opplevd at kulde i seg selv er problemet, heller overdreven vask, og for lavt væskeinntak, og evt. tørr inneluft. :)

Back
Topp