Tørre hender!

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som har en superkur for tørre hender? Smører og smører med håndkrem, fete kremer ol, men det hjelper ikke mer enn akkurat mens jeg smører. Tenkte å prøve noe mer "håndmaske"-lignende, noe som kan virke en stund og kanskje gi litt akutthjelp?

Har du smurt godt til kvelden før du legger deg og tatt på bomullshansker?

Det hjalp meg da jeg hadde tørre, såre og sprukne hender

Og den beste kremen jeg har vært borti en pearl fra efi.
http://www.efi.no/no/Hudpleie/Pearl-håndkrem/Pearl-håndkrem/p/73

Fikk den anbefalt av mannen til svigermor, han slet med det samme som meg.

Det tok knekken på det verste og har ikke slitt så veldig med tørre hender etterpå heller.

Har en tube på jobben som jeg bruker en sjelden gang.

Hemp håndkrem fra the bodyshop,morgen og kveld, og hvis du kjøper såpe fra butikk slutt,til kropp og håndvask kjøp såpefri fra enten apotek eller andre sånne butikker, og parfymefritt alt :) og bruk oppvaskhandsker når du vasker opp ting, om d så er en kopp ;) hilsen en med ekstrem tørr hud på vinterstid ;)

Fuktmaske fra beauté pacifique! Sover med det på natten ved behov. Funker på alt fra sprukne hæler og albuer, til tørr vinterhud i ansiktet. Helt fantastisk. :)

Kaffegrut er faktisk et kjærringråd som fungerer om en har tilgang til det :)

Som atopiker er dette viktig for meg. Mitt beste tips er å bruke natten til hjelp. Jeg tar en god del Canoderm, og noen dråpe Dr greve babyolje og smører inn og har på bomullshansker. Etter håndvask på dagtid bruker jeg natusan repair til baby, den er grei nok på dagtid og blir ikke fet.

Synes Clarins hand & nails og L'occoitane er gode. Men er ikke super plaget med tørre hender..

Som atopiker er dette viktig for meg. Mitt beste tips er å bruke natten til hjelp. Jeg tar en god del Canoderm, og noen dråpe Dr greve babyolje og smører inn og har på bomullshansker. Etter håndvask på dagtid bruker jeg natusan repair til baby, den er grei nok på dagtid og blir ikke fet.

Siterer denne!

Eneste effektive her er Propolis krem.
Jeg har så tørre hender at jeg sprekker opp på vinteren.

Akkurat nå bruker jeg exomage fra A derm, også bruker jeg dusjolje som såpe ellers blir jeg veldig tør!

Jeg har alltid hatt tørrere hender enn gjennomsnittet. Blør på hendene hele vinteren og huden ser og føles som en gris sin! :'D

Har faktisk gitt opp å smøre.. Gjorde ingen forskjell og jeg syns hendene virker bedre og tåler mer etter jeg slutta å smøre (a)

Har slitt i mange år... Prøvd kremer, oljer, skrubber og spa... Fra apotek, butikk, velvære osv.. Ingenting fungerte..
Huden sprakk opp til blods og fikk røde prikker/blemmer..
Prøvde i fjor alovera kremen til herbalife sia ei på jobben selger sånt og ente med å kjøpe en tube av hu. Fungerte supert.

Jeg har alltid hatt tørrere hender enn gjennomsnittet. Blør på hendene hele vinteren og huden ser og føles som en gris sin! :'D

Har faktisk gitt opp å smøre.. Gjorde ingen forskjell og jeg syns hendene virker bedre og tåler mer etter jeg slutta å smøre (a)

Har samme problem. Men har funnet noe som hjelper meg.
Extra emoliant fra Mary kay

Sliter også med tørre hender, sprekker og hovner opp om vinteren og reagerer på mange kremer. Har prøvd sikkert alle typer krem, det samme har min samboer som er veldig plaga med eksem. Og vi er begge enige om at til hender er det Eucerin skin-protection håndkrem som funker. Hvit tube, med rød topp :)

Back
Topp