Tørre hender..

RapunselMaja

Elsker forumet
Jenta mi har så tørre hender og føtter..[&:] Ser nesten ut som om hun flasser av.. Men hun kjennes myk og god ut.. Flere som har slik? Hva gjør dere?

har det samme problemet, men mi har det også på magen og beina. smører litt baby olje på na, men tenkte eg sko ta det opp når eg ska på vekstkontroll på sykehuset på mandag ka eg ska gjøra og bare fortsette å smøre na med litt olje til da.

hvis ikkje noen andre komme med noe bedre råd te oss her da..

Det er veldig vanlig - lillegutt har det på føtter og hender. Smør litt a-krem eller god babyolje på, så hjelper det. Er et resultat av 9 mnd i vann ;)

er ikke dette "hudskifte" da?, altså at bebbin mister det øverste hudlaget etter fødsel, Dennis gjorde det han også, fikk beskjed om å la være å smøre han med div dill dall, for huden venner seg til kunstig fuktighet eller noe sånt[8|]

Mulig det er noe hudskifte-greier..Men i bøkene jeg har står det at det foregår de første dagene etter fødsel..Nå har det jo gått 16 dager..[&:] Og hun var helt fin før det.Smører bittelitt olje på hver morgen og kveld,men er redd for å gjøre vondt verre....

ORIGINAL: msb

Det er veldig vanlig - lillegutt har det på føtter og hender. Smør litt a-krem eller god babyolje på, så hjelper det. Er et resultat av 9 mnd i vann ;)

Å er ikke bra å smøre for mye...for da blir kroppen bare avhening av det![:)]

Flasser av hud og får ny er det vell..
Jeg bare lar det være jeg. Hendene er såå deilig og myke. Å føttene begynner å komme seg også [;)]
De små skal jo helst ikke ha noenting krem eller slikt, fikk jeg beskjed om så [:)]
Ser jo hvor avhengig kroppen min blir når jeg smører og smører. Å vil ikke at ho også skal få slik hud [&:]

han flasser ennå han her[8D] han tar en kroppsdel av gangen virker deg som[8D] han er 3 uker på søndag[:)]

Har hatt hudskifte her også, har ikke smurt med noe jeg. Det går over etter hvert! Huden blir avhengig av å bli tilført fuktighet utenfra hvis man smører.

A-krem anbefaler jeg..
Sofia har tørr hud overalt, så nå må jeg sta å få kjøpt A-krem til henne.. Den er hellt genial og super om vinteren[:)]
Nå bruker jeg litt olje[:)]

Er helt sikkert hudskifting som foregår [:)] Jeg smurte på babyolje når det pågikk her og det gikk ikke lange tiden før huden var skiftet ut med deilig babymyk hud [:)]

ORIGINAL: ruger

A kremen dere snakker om, hvor kjøper dere den?

Den får du kjøpt på apoteket iallefall. Har sett den på Barnas Hus og andre babybutikker også.[:)]

Back
Topp