Tørre flekker i huden,,

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Sønnen min har masse veldig tørre flekker i huden.. Er nedover begge armene, magen og litt på ryggen. Han er også ofte nuppete og rødflammete i kinnene.
Hva anbefaler dere å smøre på?
Vi har smurt med Løveapotekets barnekrem, vanlig parfymefri lotion, inotyol, latt det være.. Brukt olje i badevannet, parfymefri såpe, og bare rent vann.. Bruker ikke parfyme i verken såpe/vaskemidler.. Virker ikke som det blir verre ved bruk av ull.

Vet ikke hvor plaga han egentlig er, han klør seg ikke. Men han våkner veldig mye på kvelden/natta, så lurer på om det kanskje kan være irriterende da..?
Uansett synes jeg ikke det er greit at han er sånn..
Har eskalert veldig nå de siste ukene..

Sønnen vår er lik og her funket det å smøre med brystvortekrem, medela tror jeg den heter. Tuben er gul. Vi bruker den også som kuldekrem

Brukte en veldig tykk salve-sak.. Husker ikke navnet på den, men hvertfall var den helt naturlig og uten noen farlige stoffer;-) Hun vokste det vel på en måte av seg også da, men de tørre flekkene forsvant faktisk over natta.. Skal prøve å finne den på nette og skrive hav den het!!

Vi bruker Locobase, jeg ville ikke brult ull, men det er jo ditt valg
Jeg har også kortisonsalve jeg smører på hvis jeg føler det er behov.

Extra emollient night creme fra Mary Kay.. Heter den;-) Inneholder bl.a bivoks, og jenta mi reagerte ikke på den i det hele tatt;-) Reagerte på en del andre salver, prøvde Aderma og flere typer fra apotek - men hun fikk svie og ubehag av de!!
Fant jo tuben på badet, den er ultradrøøøøy! Kan fint brukes som kuldekrem - inneh. ikke vann, hun har ikke hatt tørre flekker siden hun var ca 1-2 år. 
Ulempen er at du må gå via noen som forhandler MK produkter;-P

Aderma har flere gode kremer. Kjøpes på apoteket. Fungerer supert på vår gutt

Aderma Exomega har funket veldig bra på tørre flekker her.

Her bruker vi A-Krem eller Apobase 60%Rød tube...Begge finner du på Apoteket....

Apobase er kjempe bra på tørr hud :) Du får også kjøpt sånn eucerin oljesåpe på apoteket. :) Vi bruker den med parfyme siden den uten lukter helt j****! Ingen av oss som reagerer på den oljen med parfyme heller. :)

Høres ut som atopisk eksem... hadde det på minsten i fjor, smørte på krem vi fikk anbefalt på apoteket. Og måtte kutte ut bruk av ren ull. Da ble han fort bra. Men kan bruke ull i år, så han har heldigvis vokst i fra seg.

Olline skrev:
Aderma Exomega har funket veldig bra på tørre flekker her.

Den brukte jeg og den lille perioden eldstemann hadde atopisk eksem.
Høres veldig ut som det er det han har.

Jeg har vært plaget med tørr hud.. flekkevis.. ikke noe flink til å smøre meg da;) Men kjøpte en krem på apoteket.. etter noen få dager.. ca 3 dager fikk jeg silkemyk hud;) Og tørrheten er helt vekk! Jeg var skikkelig tørr altså.. i alle fall i armhulen.. litt nedenfor der hvor jeg tar på deodorant..

Kremen heter; Miniderm 20%

Back
Topp