Tørrdrukning

prøverpånrto

Første møte med forumet
Vi er på ferie, og idag falt jenta vår på 2 år og dukke hodet under vann en tur. Uten at jeg tok tiden tipper jeg hun var under i kanskje 5 sek. Når jeg fikk henne opp virket det som at hun hadde holdt pusten og ikke svelgt vann, for hun hostet ikke eller noe.
Hun har vært i fin form siden det skjedde, sovet dupp som vanlig og ellers vært i normal aktivitet. Hun hoster litt innimellom, men det tror jeg er bare en forkjølelse siden hun har hostet litt i et par dager nå. Med alt fokuset som har vært på tørrdrukning blir jeg selvsagt nervøs.
Kan det være fare for at hun kan drukne iløpet av kvelden/natta?

Så lenge hun er sitt vante jeg, og ikke veldig trøtt eller endret personlighet, så ville jeg tatt det med ro. Er du bekymret så ring lege og forklar.

Hilsen aktiv trener og svømmer

Jeg ville oppsøkt lege om jeg var det minste bekymret. Trådene om tørrdrukning har skremt meg litt, så jeg ville ikke tatt noen sjans. Man har jo ikke noe å tape på å få henne sjekket! Bortsett fra penger, da, men det blir jo trivielt i en slik sammenheng. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

I og med at hun hostrr ville jeg ringt lege for å forhørt meg videre.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ring lege for å roe deg, men her tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Hvis du har lest dette som har blitt lagt ut om tørrdrukning er det ekstremt sjeldent.

Back
Topp