Tørr om natta *inspirert bleieslutt*

2011 barn. Tørr om natten siden han var 3 år og 4 mnd.

Eldste sluttet med bleie om natta et par måneder etter hun ble to år, og har ikke hatt noen uhell.
Mellomste sluttet med bleie da hun var 3 år, og har heller ikke hatt noen uhell.

Jeg har derfor lite erfaring på dette området, men niesen min brukte nattbleie i 2.klasse, men har blitt tørr om natten av seg selv. Hun går nå i 3.klasse.
Sønnen til ei venninne av meg går i 3.klasse og bruker nattbleie. Han har visst veldig få uhell nå, men er redd for å tisse seg ut på natta.

Det er sikkert lurt å ta det opp med lege for sikkerhets skyld, men for de fleste går det vel gjerne over av seg selv i den alderen:)

Slutta med bleie når hun var 22 mnd . Var tørr om natta da.

Nr 2 slutta etter 2 år , var tørr noe. Mnd senere.

Hadde noen uhell en sjelden gang til 4-5 år.

Eldste sluttet med bleie om natta et par måneder etter hun ble to år, og har ikke hatt noen uhell.
Mellomste sluttet med bleie da hun var 3 år, og har heller ikke hatt noen uhell.

Jeg har derfor lite erfaring på dette området, men niesen min brukte nattbleie i 2.klasse, men har blitt tørr om natten av seg selv. Hun går nå i 3.klasse.
Sønnen til ei venninne av meg går i 3.klasse og bruker nattbleie. Han har visst veldig få uhell nå, men er redd for å tisse seg ut på natta.

Det er sikkert lurt å ta det opp med lege for sikkerhets skyld, men for de fleste går det vel gjerne over av seg selv i den alderen:)

Det står at man skal ta kontakt med lege, om dei ikkje er tørr på natt til skulestart. Eg gav han tid til fylte 7 år.

2013: sluttet med bleie på dag og natt da han fylte 3 år.
2015: sluttet med bleie på dag og natt en uke før han fylte 3 år.
Begge var klare og sa selv at di synes det var flaut å ha bleie på, slik som babyene og di skjønte ikke hvorfor si skulle gå uten bleie på dag men ha på natten. Så da sluttet vi tvert og det gikk veldig bra:) Di har ei lillebror som er født i 2017 og tenker å gjøre (prøver) når den tid kommer å slutte med bleie slik som storebrødrene gjorde. Men selfølgelig , di er jo forskjellige så ikke sikkert det går like greit men skal prøve ivertfall :) Prøve å `lese` ungen og ikke mase om å sitte på do/potte osv har funket greit:happy:
De pleide å drikke mye vann før di la seg så kuttet ned på væsken før leggetid, tisser alltid rett før,eggetid, står opp å tisser etter at di har lagt seg (om di må) og så har vi tisselaken i sengene. Om di tisser ut sengen så er det ikke krise :)

Har også 2014 barn. Slutta med bleie sommeren da ho var 2,5. Bruker enda på natt og de er ganske tunge på morraen...

Tok dere bare bort bleie på natta selv om den var tung på morraen? Vekka dere ho for toalettbesøk på natta da?

Ja, vi tok den bare bort. Nei, vi har aldri vekka, verken når vi legger oss eller om natta. Har heller ikke restriksjon på hvor mye hun drikker før hun legger seg.

Vi tror bare hun var lat, hun hadde muligheten for å tisse i bleie så da gjorde hun det.

Eg har han uten bleie iblant. Det blir uhell då men varierer på mengde. I dag var det kun i trusa og pysj. Får høre kva legen meiner.

Back
Topp