Tørr om natta *inspirert bleieslutt*

Mor2barn

Forumet er livet
Sommerfuglene
Hei

Dykk med 2012 barn eller eldre, er dei tørr om natta? Dykk med yngre må gjerne svara og.
Eldste slutta med bleier når hun var 2 og vert tørr siden. Yngste sluttet ved 4 års alder men ikkje tørr på natt hos meg. Far seie han er tørt der men han har innrømma at han tar han på do rundt midnatto_O

2008, vært tørr et par år, slet med sengevæting en stund men behandlet med alarm 7 år gammel

2011, vært tørr på natta siden hun var 3,5 ca tror jeg

2015, sluttet med bleier nå i påska, 3 år og knapt 4 mnd gammel og ble tørr på natta to dager etter bleieslutt på dagen.

2016 - så godt som tørr på natta i flere måneder, men kan tisse i bleia ved mye uro, og tisser han raskt når hak våkner på morgenen. Ikke bleiefri enda (nettopp begynt), så har bleie på natt foreløpig.

2015 sluttet med bleie november 17 men han tisser mye om natten . Bleie må til

2014, ingen uhell på 8-9 mnd (har forsåvidt hatt bare ett uhell etter bleieslutt).
Han går på do 2-3 ganger i løpet av natta da.

2008, vært tørr et par år, slet med sengevæting en stund men behandlet med alarm 7 år gammel

2011, vært tørr på natta siden hun var 3,5 ca tror jeg

2015, sluttet med bleier nå i påska, 3 år og knapt 4 mnd gammel og ble tørr på natta to dager etter bleieslutt på dagen.

Så eg bør kontakte fastlegen no? Uten bleie er han våt kvar natt her. Hjelper ikkje at far seier han er tørr der heller.

Så eg bør kontakte fastlegen no? Uten bleie er han våt kvar natt her. Hjelper ikkje at far seier han er tørr der heller.
Vi fikk låne alarm av helsestasjonen

2014- aldri hat uhell om natta. Slutta med dagbleie da hun var nesten 3 år. Slutta på natta da hun var 4 år (det var altfor lenge, men vi troddd det skulle bli krise da bleien var ganske tunge om morgenen).

2016- bruker dag og natt. Har begynt å trene på å gå uten om dagen. Går ganske ok!

Om du har ett barn født 2012, altså ett skolebarn så bør du dra til legen med han. De kan også få tabletter mot sengevæting. Det er ikke noe fint for selvtilitten til barnet å føle seg mislykket hver morgen, dette kan ikke barnet noe for. Gutter kan oftere være sengevæter enn jenter, og det kan vare i mange år. Så får hjelp til gutten din. Jeg har en i familien som ikke ble «tørr» før i pubertet som dessverre er ganske normalt for sengevætere. Men tabletter var det eneste som fungerte, ikke klokke, eller lignende. Men vært ett forsøk alt sammen, legg en plan samme lege og forklar gutten din at dette kan ikke han noe for.
Mine barn var tørre på natten samtidig som de sluttet med bleie i 3 årsalderen :)

Om du har ett barn født 2012, altså ett skolebarn så bør du dra til legen med han. De kan også få tabletter mot sengevæting. Det er ikke noe fint for selvtilitten til barnet å føle seg mislykket hver morgen, dette kan ikke barnet noe for. Gutter kan oftere være sengevæter enn jenter, og det kan vare i mange år. Så får hjelp til gutten din. Jeg har en i familien som ikke ble «tørr» før i pubertet som dessverre er ganske normalt for sengevætere. Men tabletter var det eneste som fungerte, ikke klokke, eller lignende. Men vært ett forsøk alt sammen, legg en plan samme lege og forklar gutten din at dette kan ikke han noe for.
Mine barn var tørre på natten samtidig som de sluttet med bleie i 3 årsalderen :)

Ja 2 klasse til høsten. Det har vert bedring nå men ikkje helt tørr. Han veit det ikkje er noko feil med han. Me har prata om det:)

2015 sluttet med bleie hjemme for nesten ett år siden, men bruker bleie om natta. Har hatt noen tørre netter, men det er sjeldent.

Eldste har nesten aldri tisset på natt. Våknet med tørr bleie på morgenen fra hun var 11 uker. Sluttet med bleie den sommeren hun ble 2 (før hun fylte) og da hadde hun byttet tissebleier i et halvt år selv, og så og si vært tørr fra 1,5 år. Løsnet ikke i bhg før etter sommerferien det året, da vi begynte på movicol.

Yngste er nå bare litt over året, og har tunge bleier på morgenen.

2006. Slutta med nattbleie 2.5 år gammel. Vært tørr siden.

2010. Slutta med nattbleie rundt 3.5 år gammel. Vært tørr siden.

Eldste har nesten aldri tisset på natt. Våknet med tørr bleie på morgenen fra hun var 11 uker. Sluttet med bleie den sommeren hun ble 2 (før hun fylte) og da hadde hun byttet tissebleier i et halvt år selv, og så og si vært tørr fra 1,5 år. Løsnet ikke i bhg før etter sommerferien det året, da vi begynte på movicol.

Yngste er nå bare litt over året, og har tunge bleier på morgenen.

Movicol?

2014- aldri hat uhell om natta. Slutta med dagbleie da hun var nesten 3 år. Slutta på natta da hun var 4 år (det var altfor lenge, men vi troddd det skulle bli krise da bleien var ganske tunge om morgenen).

2016- bruker dag og natt. Har begynt å trene på å gå uten om dagen. Går ganske ok!

Har også 2014 barn. Slutta med bleie sommeren da ho var 2,5. Bruker enda på natt og de er ganske tunge på morraen...

Tok dere bare bort bleie på natta selv om den var tung på morraen? Vekka dere ho for toalettbesøk på natta da?

Back
Topp