Tørr nesten ikke skrive her…

Kan nevne at jeg har 8 søsken totalt og at min mor er mor til 9 av oss.
Folk bruker å bli sjokkert når jeg forteller det, men syns det er kjekt med stor søskenflokk og spesielt kjekt nå som flere søsken begynner å få barn og barna har flere fettere og kusiner.

Vi venter nummer 4 og har 3 gutter fra før. Mannen er enebarn og savnet å ha søsken å vokse opp sammen med, så tror det var motivasjonen hans til å få flere.
Svigermor kommer nok til å få sjokk når vi forteller at vi venter nummer 4. Hun sa jo til og med at vi burde ha holdt oss til 1 barn da nummer 2 ble født, haha.
Begge foreldrene mine har flere søsken, så jeg hadde mange søskenbarn når jeg voks opp, det var så stas! Heldige barn dere har som får vokse opp med mange søsken og søskenbarn :)

Begge foreldrene mine har flere søsken, så jeg hadde mange søskenbarn når jeg voks opp, det var så stas! Heldige barn dere har som får vokse opp med mange søsken og søskenbarn :)

Jeg har 5 søsken og samboeren min har 3. Kun 1 av alle disse 8 har barn (en jente) og de andre ser ikke ut til å få noen. Muligens den ene broren min, men han er bare 24 nå. Så mine barn kommer til å vokse opp omtrent uten andre barn i familien, så da er det greit å kunne produsere lekekamerater til dem selv :laughing002

Gratulerer så mye med ny baby i magen! Jeg har mange søsken, og spesielt i voksen alder er jeg så utrolig takknemlig for det! Tenk så mange den babyen har som vil være glad i den, og så mange tanter og onkler barna deres igjen vil få! Min mann har bare én søster og jeg ville mye heller hatt 6 søsken enn bare 1 :Heartbigred

Synes det er utrolig rart hva folk skal bry seg med. Er jo din familie og ditt liv :Heartred Du vet hva du har kapasitet til. Jeg håper virkelig du blir møtt på en bedre måte en du frykta og at du klarer å glede deg! Gratulerer så mye!:Heartred

I dag er det blitt sånn at alle må få låv til å si sin mening,uansett om man egentli bør hålde stilt. Og folk tenker heller ikke på at deres meninger kan såre dypt. Jeg venter mitt andre barn, blir litt tett mellom de,men jeg føler litt at jeg ønsker å bli ferdig nå,for meg så har graviditetene slitt endel på kroppen også blir man jo eldre og mere sliten med åra. Jeg ønska meg barn fra jeg var 25 år. Men ble ikke noen før 10 år senere. Jeg kommer foresten fra en stor søskenflokk,og har enda ett veldig nært forhold til dem :Heartred

Synd at mange gidder å ha så mye meninger om sånne ting. Jeg synes det er kult, og ungene er heldig som får med seg en så stor søskenflokk i livet. Gratulerer så masse med svangerskapet :) Selvfølgelig skal du få henge med oss.

Jeg venter nr 4 med samme mann og ganske tett (eldste er 6) og planlagt.

Har ikke hørt ett eneste hyggelige kommentar.

Det var alt jeg hadde å si. Hilsen fra sliten opptatt heldig lykkelig mamma som må tilbake til vasking baking og støvsuging.

Det var alt jeg hadde å si. Hilsen fra sliten opptatt heldig lykkelig mamma som må tilbake til vasking baking og støvsuging.
Da vil jeg rope høyt GRATULERER!!! :love017 :HeartredSom jeg skrev over har jeg alltid ønsket meg mange barn, syns barna dine er utrolig heldige som får hverandre. Og hadde du fortalt at du ventet nr.4 til meg om du var min venninne, hadde jeg vært like gira og glad på dine vegne som om det var nr.1. Stor klem <3

Gratulerer fra meg ♥️♥️♥️
Så koselig! De vil bli så nære

Gratulerer så mye! Heldige barna dine som får søsken nær alder :Heartred

Til de som ikke har fått noe særlig hyggelige kommentarer på graviditeten: GRATULERER SÅ MYE! :Heartred Barna er så heldige og kommer til å få vilt mye glede av hverandre når de vokser opp! Og ikke minst, tenk hvor hyggelig det blir når vi blir «gamle» og dere har mange barn og etterhvert barnebarn som kommer på besøk! Det er jo en ren glede:smiley-bounce012:Heartred Kan ikke fatte at dette kan være negativt på noen måte, det er jo bare superfint!

Da vil jeg rope høyt GRATULERER!!! :love017 :HeartredSom jeg skrev over har jeg alltid ønsket meg mange barn, syns barna dine er utrolig heldige som får hverandre. Og hadde du fortalt at du ventet nr.4 til meg om du var min venninne, hadde jeg vært like gira og glad på dine vegne som om det var nr.1. Stor klem <3
Det var virkelig hyggelig:)
Jeg er litt der at jeg løyvet til tannlege på kontroll når hun spurte hvor mange barn jeg har. Da sa jeg at det blir nr 3. Det føltes «normalt» og hun begynte så naturlig: jeg også har 3 blablabla..

Det var sist en mann med helt spontan reaksjon på: og her i magen er nr. 2? (Stoooor smil). Nei, fire sa jeg. «Hæææææ?? Fireee?? Vi synes at 2 er det mest passende»
Morsomt :)

Kan det være at enkelte bare er sjalu på oss som har mange barn? :p Får av og til en følelse av det...
Det føles naturlig å tenke slik. Det må ligge noe frustrasjon vak det. Mange som sliter med å få barn å veien er ikke alltid enkel. Men vi snakker om voksne, livserfarne, oppegående folk.. ( mest damer eller kun damer egentlig:(
Min kollega og privat venninne ( ikke lenger:( sluttet å invitere meg allerede når jeg var gravid med tredje. Kommentarer type: vi får håpe at det ikke er innbildet, du skjønner at noen må gjøre denne jobben for deg, gravid? Gratulerer da men rart at du alltid blir gravid når du skal jobbe her. Hun ønsket seg nr 3 å gikk inne så det er vanskelig men vi tar ikke barn fra de som ikke får de..
Andre som spurte meg hvilken sjanse er det for at jeg mister ( min kvinnelig sjef) var heller ikke barnløs.
Men ja livet går videre.

Takk for gode ord alle sammen

Kommentarer type: vi får håpe at det ikke er innbildet, du skjønner at noen må gjøre denne jobben for deg, gravid? Gratulerer da men rart at du alltid blir gravid når du skal jobbe her
Andre som spurte meg hvilken sjanse er det for at jeg mister ( min kvinnelig sjef) var heller ikke barnløs.
Skjønner virkelig ikke at folk får seg til å si sånne ting. Er helt utrolig slemt! Det fødes færre og færre barn og det er bra noen tar den jobben. Så er det arbeidsgivers ansvar å skaffe vikar for de som er i permisjon. At det ansvaret skal bli lagt over på den gravide fra kollegaer er jo helt hårreisende!
Jeg jobbet et sted der stygge ting ble sagt når folk var (mye) syke/ borte og arbeidsgiver la ekstraarbeidet over på de som var igjen, istedenfor å skaffe vikarer/ gjøre andre endringer. Jeg ble ikke der så lenge. Dårlige arbeidsmiljø er veldig ødeleggende i lengden. Blir virkelig helt oppgitt over hva folk klarer å lire av seg.

Her er første barnet på vei og den eneste litt rare kommentaren jeg har fått, er av en bekjent, som gjetta at jeg var gravid og spurte om det var planlagt. Det var veldig planlagt og vi er et sted i livet hvor det passer kjempefint! Synes det er en litt rar ting å spørre om. Skjønner at det kommer av at hun er på et sted i livet hvor hun ikke vil ha barn, men hvorfor gidde å spørre. Hvis man ikke vet hva man skal si funker alltid «Gratulerer!»

Back
Topp