Tørr nesten ikke skrive her…

Millee89

Flørter med forumet
Er altså så redd for fordommer fra folk pga antall barn.
Lett å si man ikke skal bry seg, men føler meg litt sårbar rundt det.
Tørr heller ikke vise så mye glede rundt det, for virker ikke som alle forstår man kan glede seg når man har så mange fra før.

Har blitt uplanlagt gravid med dette siste barnet og minstemann fra før er bare 8 mnd. Så det har vært noen tøffe uker. Men for oss var det ikke rett å ta vekk barnet heller, for vi har dessverre måtte ta vekk foster 3 ganger før grunnet misdannelse.
Jeg har trolig blitt dårlig av noen medisiner og derfor har virkningen på p-pillene uteblitt som den burde.

Har 3 større barn fra før som bor 50/50 og har 3 barn med mannen min nå.
Vi eier hus, har jobber og alt det praktiske rundt det går fint. Selvsagt ekstremt mye jobb, men også utrolig mye glede og kjærlighet.

Vi har venner og familie som støtter oss. Men det er sikkert noen som mener sitt også om hvor «gale vi er».

Hvorfor er det evt sånn at man ser ned på de med mange barn?
Jeg personlig bryr meg jo ikke om noen har ingen, 1 eller 10.

Så her er jeg da….. i en litt spesiell situasjon. Hvor jeg vil være glad, men samtidig føler meg skamfull (?)
Tatt tidlig ul og nipt test- alt normalt.
Tror jeg er ca snart 14 uker.

Håper jeg får være her med dere.

Er det mange av dere som venter første, andre eller evt flere?

Er altså så redd for fordommer fra folk pga antall barn.
Lett å si man ikke skal bry seg, men føler meg litt sårbar rundt det.
Tørr heller ikke vise så mye glede rundt det, for virker ikke som alle forstår man kan glede seg når man har så mange fra før.

Har blitt uplanlagt gravid med dette siste barnet og minstemann fra før er bare 8 mnd. Så det har vært noen tøffe uker. Men for oss var det ikke rett å ta vekk barnet heller, for vi har dessverre måtte ta vekk foster 3 ganger før grunnet misdannelse.
Jeg har trolig blitt dårlig av noen medisiner og derfor har virkningen på p-pillene uteblitt som den burde.

Har 3 større barn fra før som bor 50/50 og har 3 barn med mannen min nå.
Vi eier hus, har jobber og alt det praktiske rundt det går fint. Selvsagt ekstremt mye jobb, men også utrolig mye glede og kjærlighet.

Vi har venner og familie som støtter oss. Men det er sikkert noen som mener sitt også om hvor «gale vi er».

Hvorfor er det evt sånn at man ser ned på de med mange barn?
Jeg personlig bryr meg jo ikke om noen har ingen, 1 eller 10.

Så her er jeg da….. i en litt spesiell situasjon. Hvor jeg vil være glad, men samtidig føler meg skamfull (?)
Tatt tidlig ul og nipt test- alt normalt.
Tror jeg er ca snart 14 uker.

Håper jeg får være her med dere.

Er det mange av dere som venter første, andre eller evt flere?
Takk som deler :Heartpink
Heier på deg :)

Jeg venter mitt første barn, men klarer ikke helt å «glede» meg for det føles så uvirkelig! Vi har prøvd i mange år, men har liksom endelig fått det til, men likevel så er jeg ikke super glad. Venner er mer glad på mine vegner enn meg selv. Menmen det kommer nok til slutt. Er nok litt frykt også fordi jeg har risikosvangerskap.

Ønsker deg masse lykke til med graviditeten:) både store og små familier er bra:):Heartpink

Det er så mye folk skal legge seg opp i…

Jeg venter nr 5. Også uplanlagt.
Var ekstremt redd for å fortelle om det, men de nærmeste rundt ble bare glad. Heldigvis! Ble ganske lettet.
Hører mer kommentarer fra de som ikke er nære.
Har også følt meg skamfull, og har ikke klart å glede meg over den lille. Fortsatt er det ganske rar følelse. Men hjalp på at de nærmeste ble glad. ❤️

Håper det går over til stor glede hos dere.

(Jeg har forresten to med 15mnd mellom. Det var veldig kjekt! De har mye glede av hverandre.)

Sniker fra april; vi venter vårt 3.felles barn - men mannen har 2 fra før. Så blir jo totalt 5 barn i huset til tider. Gruer meg til å fortelle svigers, for de har nok ingen forventning om at det skal komme flere nå. De blir sikkert å bryte ut av seg noe som kommer til å svi litt. Har også en bror som jeg gruer meg til å fortelle. Tror mange syns vi har nok..

Sniker fra april; vi venter vårt 3.felles barn - men mannen har 2 fra før. Så blir jo totalt 5 barn i huset til tider. Gruer meg til å fortelle svigers, for de har nok ingen forventning om at det skal komme flere nå. De blir sikkert å bryte ut av seg noe som kommer til å svi litt. Har også en bror som jeg gruer meg til å fortelle. Tror mange syns vi har nok..
Skjønner tankene dine der…. Men prøver fortelle meg selv at det er jo ikke «disse andre» som skal ta vare på barna, det er vi. Og skjønner ikke hvilken rett andre har til å uttale seg negativt.

Du er supertøff som tør å være ærlig om dette og jeg håper inderlig du gir blaffen i hva andre folk mener. Folk elsker å mene noe og sladre til andre. Fått merke det selv nå med nr 4 (med sammen mann da, men med mange år mellom hvert barn. Eldstemann er 15 i år, så en på 12 og en på 5. Nå er vi 37 og 44 år). Jeg grudde meg skikkelig til det ble offentlig, og til hva folk ville si. Slik var det ikke med de andre graviditetene. Da var jeg stolt, viste frem magen, og delte gjerne litt i sosiale medier. Nå har jeg vært livredd for å bli fersket i byen mens jeg så på gravidklær osv. Og jeg vet at folk snakker bak vår rygg. Samtidig har jeg blitt mye flinkere til å gi blaffen i det de siste ukene, og jeg forteller helst folk selv at vi venter en til, enn at de skal få hørt den klassiske "har du hørt det?!" På bygda. For vi bor på bygda og da er det naturlig nok mye sladder. Men flere og flere får barn midt i livet nå, så jeg er heldigvis ikke alene om å få en attpåklatt, etter den forrige attpåklatten vi fikk i 2017. Syns folk snakka da også. Men tenk så heldig du er med flokken din! For en herlig gjeng! Det er fint med en stor familie, og jeg håper du klarer å snu ryggen til de som har ondsinnede meninger om deres valg. I bunn og grunn er der ofte misunnelse det går i. Heier på deg!!

Gratulerer! :Heartbigred
Jeg har alltid drømt om å ha mange søsken selv, så heldige barna deres er som får vokse opp på den måten! Det vil alltid være noen som mener sitt enten man gjør det ene eller andre, men vi må alle prøve det vi kan å heie på hverandre og heie på at folk har forskjellige liv og velger forskjellig. Det finnes ikke noe rett eller galt når det gjelder antall barn, enten man får 0, 1, 2, 10 eller samme hva, så lenge barna og familiene har det godt! :) Jeg heier på deg og familien din, og det er jeg sikker på at mange andre også gjør!

Jeg venter nummer 1! :) Men da jeg var yngre (er 33 nå) var drømmen å få minst 4, helst flere barn. Nå begynte jeg babyprosjektet seint, og er i tillegg kommende solo-mor, så livet ble jo ikke akkurat sånn.

Men jeg syns det er sååå flott at du deler!! Jeg tenker som så at folk får så mange barn de vil... Om det er ingen, eller 10, det er ikke noen andre sin sak enn de som er foreldre :Heartpink Som sagt skulle jeg selv gjerne hatt en stor barneflokk, så jeg synes bare det er superkoselig når jeg hører om folk som har mange. Har selv slektninger med mange barn, så det har aldri vært noe jeg har sett på som hverken unormalt eller merkelig:)

Dere lever det livet DERE ønsker, barna er elska og TENK så heldige de er som får ha hverandre. Og jeg synes det er en uting at folk legger seg borti sånt; Om folk vil ha barn, når de vil ha barn, når de vil ha fler barn, hvorfor de ikke får barn, hvorfor de bare får en, hvorfor de får elleve..... :wtf: Kan ikke folk bare slutte.

Gratulerer så masse med graviditeten, og velkommen hit <3

Jeg venter nummer 1! :) Men da jeg var yngre (er 33 nå) var drømmen å få minst 4, helst flere barn. Nå begynte jeg babyprosjektet seint, og er i tillegg kommende solo-mor, så livet ble jo ikke akkurat sånn.

Men jeg syns det er sååå flott at du deler!! Jeg tenker som så at folk får så mange barn de vil... Om det er ingen, eller 10, det er ikke noen andre sin sak enn de som er foreldre :Heartpink Som sagt skulle jeg selv gjerne hatt en stor barneflokk, så jeg synes bare det er superkoselig når jeg hører om folk som har mange. Har selv slektninger med mange barn, så det har aldri vært noe jeg har sett på som hverken unormalt eller merkelig:)

Dere lever det livet DERE ønsker, barna er elska og TENK så heldige de er som får ha hverandre. Og jeg synes det er en uting at folk legger seg borti sånt; Om folk vil ha barn, når de vil ha barn, når de vil ha fler barn, hvorfor de ikke får barn, hvorfor de bare får en, hvorfor de får elleve..... :wtf: Kan ikke folk bare slutte.

Gratulerer så masse med graviditeten, og velkommen hit <3
Tusen takk for koselige ord ♥️
Og du: gratulerer med verdens beste valg for deg og lille også ♥️
Så mye glede du vil få i den lille og så heldig den er som får en mamma som har ønsket å få den så lenge…

Tusen takk for koselige ord ♥️
Og du: gratulerer med verdens beste valg for deg og lille også ♥️
Så mye glede du vil få i den lille og så heldig den er som får en mamma som har ønsket å få den så lenge…
Tusen takk! Så hyggelige ord, blir litt rørt :shy: Gleder meg masse, ekstremt ønska liten en, og har som mål å bli en god nok mamma, og at lille vet at den er elsket uansett hva:Heartpink

Håper du får en fin graviditet, og at du virkelig tørr å glede deg over den!! <3 For det har du virkelig lov til :D

Tusen takk! Så hyggelige ord, blir litt rørt :shy: Gleder meg masse, ekstremt ønska liten en, og har som mål å bli en god nok mamma, og at lille vet at den er elsket uansett hva:Heartpink

Håper du får en fin graviditet, og at du virkelig tørr å glede deg over den!! <3 For det har du virkelig lov til :D
Blir bare superglad når jeg hører om solo-mødre jeg…syns det er tøft og ikke minst viktig å følge drømmene sine da ♥️
Det du sier der syns jeg er viktigst: at de skal vite de er elsket uansett. Ta med deg det på veien videre med barnet du, så har du skapt en utrolig god trygghet og verdi allerede der

Tusen takk, så snill du er ♥️♥️

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om hva andre gjør. Man kan ikke bestemme over andre uansett, så er ingen vits å bruke energi på sånt... :wideyed:

Vi venter vårt andre barn, så kan nok ikke relatere helt enda. Men hadde jeg hatt økonomi til det skulle jeg gjerne hatt ihvertfall 4 barn. :shy: Ser ingenting galt i å ha mange barn, jeg. Bare glede. :Heartred

Så heldig du er så har så mange barn! Drit i hva andre tenker! Så lenge dere har plass i hjertet og plass i huset er det ingenting i veien for å ha en stor familie! Før i tiden hadde jo alle 5-10 barn! Håper du klarer å legge tankene bort og bare glede deg over lille som kommer! For en glede :Heartred

Jeg venter barn nr 3, som ble til ved et uhell og jeg slet veldig de første ukene med uønskede tanker. Jeg kunne ikke glede meg over graviditeten og hadde i perioder ikke lyst på dette barnet. Mine andre barn er bare 2 og snart 4 år og jeg følte at det kom til å bli så tett og hektisk.

Nå går det bedre med følelsene mine rundt denne babyen, og jeg gleder meg til hen kommer. Men jeg vet at det å få 3 barn begynner å bli uvanlig i dagens samfunn, og jeg har følt litt på det når jeg forteller om svangerskapet (har ganske synlig mage nå, kan ikke skjule den). Jeg har ikke stolt proklamert at jentene mine skal bli storesøster liksom, men vært mer sånn "eh ja, det blir en nr 3 i mars, oops".. Men jeg har ikke møtt andre reaksjoner enn "oj, men så koselig da!". Så frykten for å bli sett rart på har nok eksistert kun i hodet mitt. Det er selvfølgelig forskjell på å få 3 barn og 7, sånn i forhold til det praktiske i hverdagen, og noen vil nok "tenke sitt". Men samtidig har jeg 5 søsken og er utrolig glad for alle dem, og jeg er sikker på at de fleste oppegående mennesker bare vil være glade på deres vegne allikevel :)

Jeg synes det er synd det er blitt sånn. Jeg venter nr 3 og 4. Men virker nesten som det er mer godkjent fordi det er med ny partner. "Alle" skjønner at han og måtte få et barn.
Jeg var veldig fornøyd med å ha 2 barn. Men tenker det må være opp til en hver hva man prioriterer i livet. Min eksmann kjeftet på meg når jeg ble sammen med sambo og kastet etter meg at jeg måtte ikke finne på å få barn med han. For våre to måtte prioriteres. Man kan elske og prioritere mye mer enn 2 barn. Samtidig så lærer jo barn mye av å ha søsken også.

Kan nevne at jeg har 8 søsken totalt og at min mor er mor til 9 av oss.
Folk bruker å bli sjokkert når jeg forteller det, men syns det er kjekt med stor søskenflokk og spesielt kjekt nå som flere søsken begynner å få barn og barna har flere fettere og kusiner.

Vi venter nummer 4 og har 3 gutter fra før. Mannen er enebarn og savnet å ha søsken å vokse opp sammen med, så tror det var motivasjonen hans til å få flere.
Svigermor kommer nok til å få sjokk når vi forteller at vi venter nummer 4. Hun sa jo til og med at vi burde ha holdt oss til 1 barn da nummer 2 ble født, haha.

Kan nevne at jeg har 8 søsken totalt og at min mor er mor til 9 av oss.
Folk bruker å bli sjokkert når jeg forteller det, men syns det er kjekt med stor søskenflokk og spesielt kjekt nå som flere søsken begynner å få barn og barna har flere fettere og kusiner.

Vi venter nummer 4 og har 3 gutter fra før. Mannen er enebarn og savnet å ha søsken å vokse opp sammen med, så tror det var motivasjonen hans til å få flere.
Svigermor kommer nok til å få sjokk når vi forteller at vi venter nummer 4. Hun sa jo til og med at vi burde ha holdt oss til 1 barn da nummer 2 ble født, haha.
Kanskje svigermoren din skulle trengt et filter…. Det var ufint!
Så herlig at dere velger få nr 4 ♥️♥️

Så lenge man har nok penger og nok kapasitet til å gi de en god nok oppvekst så spiller det jo ingen rolle :) klart du kan være med oss!

Back
Topp