tørr hud

nunse

Elsker forumet
er det andre bebier som er plaget med tørr hud i ansiktet eller ellers på kroppen?
hva skal man gjøre med det? eller blir det bedre etterhver...................

har en utrolig snill unge, men di siste dagene har han sutret ganske mye..........blir nesten bekjymret siden jeg ikke er vant til at han gjør det. er det noe å engste seg for tro???
han virker jo ellers helt fin i formen.

Er babyen ganske fersk? Ane hadde tørr hud når hun var et par uker gammel, som om den flasset av. Leste i spedbarnsboken at det var helt normalt og det hjelper ikke å smøre, for det er et hudlag som skal vekk uansett. Men du kan smøre med fuktighetskrem for kos.

kanskje jeg skal prøve olje ja[:)]
han er 7 uker.
han hadde veldig tørr hud på bena i begynnelsen men det er vekke nå. det i ansiktet er litt anderledes for det er liksom ikke flak av tørr hud hvis dere skjønner[;)][;)]

lille gutten min hadde også tør hud. smører han med løveapotekets barnekrem i ansiktet og etter et par dager var han halt myk og god, smører nå bare for å vedlikeholde de gode kinnene. før når jeg koset han på kinnene var det nesten som å stryke over fint sandpapir:)

Her er det og litt tørr hud i ansiktet å den A-cremen fyngerer ikke, men fikk et tips av en venninne at jeg skulle prøve spinol for det hadde hun hatt på sin unge da ingen andre kremer fyngerte [:D] Må nok ut å kjøpe spinol i dag ja [;)]

Eg har brukt brystvortekremen min i ansiktet hans[:D],
 den fungere kjempe bra, er og litt plaga me tørr hud
i ansiktet.

Oliver er også litt tørr i ansiktet, men vil ikke smøre han noe særlig. Han er jo fortsatt så liten og jeg tror på det at huden fikser dette selv, når den er klar for det. Var i hvert fall slik med Adrian...

Vet jo hvordan det er med oss voksne, begyner vi først med masse kremer og greier så blir jo huden vår "avhengig" av det og vil ikke jobbe med å holde oss "utørre" selv [:D]

har brukt vitapan jeg- den er kjempebra. bruker salva når han har vært skikkelig tørr og kremen når det bare er litt tørt.[:D]

ORIGINAL: Lille Lu

Oliver er også litt tørr i ansiktet, men vil ikke smøre han noe særlig. Han er jo fortsatt så liten og jeg tror på det at huden fikser dette selv, når den er klar for det. Var i hvert fall slik med Adrian...

Vet jo hvordan det er med oss voksne, begyner vi først med masse kremer og greier så blir jo huden vår "avhengig" av det og vil ikke jobbe med å holde oss "utørre" selv [:D]

sign

Her er jenta litt tørr på kinnene og i ansiktet..
Venter bare på hun skal få atopisk eksem slik som storebror..
Brukte 1 kg med fuktighetskrem på han i mnd..

Så noen trenger faktisk tilførsel av fuktighetskrem, siden fettlaget i huden er for lite.

Blir huden tørr, små blemmete og en ser at de er utilpass og klør på huden, bør dere ta kontakt med helsestasjonen for å sjekke om de kan ha atopisk eksem..

De fleste vokser det av seg, vi har ikke smurt storebror regelmessig på over 1/2 år nå, så det er så bra og deilig.. ;)

Har prøvd det meste av kremer som finnes og endte opp med 1Kg bokser fra Decubal. Rød og blå apobase, locobase er også gode kremer..

Gullet mitt hadde tørr hud på hodet og ansikt, smørte ikke med noe, lot huden hennes jobbe selv. Varte en ukes tid og er nok helt normalt.[:)]

Jeg smører også Sander litt i ansiktet om kveldene, fordi han er så tørr. Bruker kombikrem fra Aloe vera jeg da. 

Back
Topp