Tørr hud

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Stakkars lille har fått så tørr hud i det siste. Tørre flekker med litt rød/irritert hud inni. Og generelt tørr på hele kroppen. Smørte ham med natusan baby lotion men det hjalp ikke lenge. Noen som vet hva det kommer av og hva som hjelper?
 
Min er veldig tørr i huden. Fikk beskjed om å smøre tykt lag med fet krem ofte. Så smørte han 4 ganger daglig og han ble mye bedre
 
Eksem? Har du brukt ull på han? Noen tåler ikke ull og blir sånn.. Kjøp en fet og god krem. Bruk minst mulig såpe (her har vi faktisk kun brukt såpe en gang og det var etter bading i klorvann)
 
Eksem? Har du brukt ull på han? Noen tåler ikke ull og blir sånn.. Kjøp en fet og god krem. Bruk minst mulig såpe (her har vi faktisk kun brukt såpe en gang og det var etter bading i klorvann)
Jeg har ikke brukt ull enda. Og absolutt ikke brukt såpe. Kun olje i badevannet. Så det må være noe medfødt tror jeg..
 
Er blir min veldig tørr i kinnene om jeg ikke smører med krem hver dag. Mistenker at han har eksem..
 
Her er han også veldig tørr i huden, særlig i ansiktet får han tørre flekker. Vi smører med fet krem ( apobase ) flere ganger daglig.
 
Aldri brukt hverken olje eller krem vi..hun var veldig tørr til p begynne med men det gikk heldigvis over av seg selv
 
Min er også veldig tørr nå. Flekkvis på armer, skuldre og bein. Også er han tørr på hele magen. Ble værre etter vi begynte på bebisvømming i klorvann :/ smører med olje og lotion fra Libero. Trør jeg må finne en krem som er fetere.
 
Var hos HS i går. Fikk beskjed sist og bruke a krem. Men hun syntes han var litt tørr enda tross smøring morgen og kveld. Ble anbefalt krem som heter minicare eller locobase som er ganske fete kremer :)
 
Her bruker hele familien locobase repair krem og aderma xomega. Det er superbra kremer for tørr og får hud. Aderma anbefales spesielt for eksem.
 
Back
Topp