Tørr hud

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Han er 15 dager nå og huden er så tørr. Flere som har baby med tørr hud? Helsesøster sa at jo lengre over termin man går jo tørrere blir dem i huden. Men når kan man forvente at det blir bedre? Det flasser på alt av klær :p legger med et bilde.

8d5573bbf998e7f1177b061ddcc1b26b

Oi, så tørr har ingen av mine blitt, har brukt babyolje så fort jeg så tegn til tørrhet da. Har du brukt noen produkter på?
Bruker litt olje i vannet til stell hver dag så sikkert forebyggende det ;)

Sånn var gutten min og, er mye bedre nå. Han er tre uker gammel. Det eneste jeg har gjort er å ha godt med olje i badevannet. Helsesøster sa det ikke var noe å bekymre seg for, men jeg ville nok spurt om jeg skulle smøre han eller noe hvis det ikke ble bedre.

Min baby var kjempetørr og flasset av i store flak. Født en uke over. Overgang fra livet i vann til livet i luft, sa de på føden. Nå har hun skiftet ut all huden, bare litt tørr hud igjen i ansikt og hodebunn, supermyk babyhud på resten. Rådene vi fikk var å bade sjelden og med olje i vannet, evt smøre med litt olje om det var plagsomt for baby og ta tiden til hjelp. Og det funka det! 19 dager i dag.

Hadde det samme her, masse flassing på hender og føtter de første ukene, men har gått helt bort nå ( hun er 4 uker gammel).

Født i uke 39+1, så ikke alltid det har noe med overtid å gjøre.

Har ikke smurt på noe enda nei. Helsesøster sa at vi ikke skulle tenke på det før han er litt eldre evt, men vet jo ikke hva det vil si da :p

Har masse olje i vannet når vi bader, har fått beskjed om å bade sjeldent så har bare badet to ganger på 1,5 uker.

Kanskje jeg kan prøve å vaske med olje på kluten når vi steller også. Han ble veldig tørr på leggene der etter sist gang vi bada, så virker som at det flytter på seg hele tiden :p der han var kjempetørr før er han fin nå.

Min var helt lik, flasset masse de første 2 ukene. Nå er han 4 uker og kjempefin i huden. Har ikke gjort annet enn å ha olje i vannet de få gangene vi har badet han :-)

Vår jente også flasset veldig av noen dager etter at vi kom hjem fra sykehuset. Men tok ikke mange dagene før hun hadde den mykeste babyhud :) Vi brukte kun litt olje i badevannet, ble vel badet to ganger på den tiden det sto på.

Som å se bilde av vår bebis! Jordmor på sykehuset sa dette var helt vanlig og at huden selv ordner opp. Dette gjentok helsesøster som var på hjemmebesøk hos oss idag. Vi får være tålmodige og la naturen gå sin gang:-)

Her var også lillegutt veldig tørr.. Men det pga at det ikke var fostervann igjen på slutten, så ble satt igang.. Ble anbefalt olje i badevann og smøre olje på huden ved hvert stell av JM på sykehuset:) HS anbefalte a krem. Brukte begge deler, og nå er alt borte;)

Tørr på anklene helt nede på føttene her. Har ikke brukt olje eller krem, da det kun var så begrenset.. De andre har vært helt hvite av flass.. De badet i olje..

Jeg fikk beskjed å smøre min inn med olje etter bleieskift eller ved behov. Hun har blitt mye bedre nå. Ble født 8 dager over termin.

Min er født tre uker før termin, og var også tørr i huden de første ukene. Jeg har ikke brukt olje, hverken i badevannet eller for å smøre inn. Det er helt vanlig, og kroppen ordner opp selv. Her har han den mykeste babyhud nå :)

Min gutt var også mye tørr, og han ble født 5 uker før termin.. Vi fikk beskjed om at dette var normalt på alle nyfødte :-)
Har brukt litt olje i badevannet en sjelden gang, men gikk fort over uten at jeg trengte å smøre han ;-)

Min ble født 11 dager etter termin, og så ut som en slange som skiftet ham :p Det faller av og under er verdens mykeste babyhud <3 anbefaler deg faktisk å ikke smøre, for da tar det bare enda lengre tid før huden faller av :-) Den er død, så selv om du smører vil den bli like tørr igjen når krem/olje forsvinner.

Som å se beina til lillegutt her når han var rundt 2 uker gammel. Flasset mye av, men fikk beskjed om at det ikke gjorde noe. Han ble født 1 uke før termin :) Nå er han fin i huden , kun litt tørr et par steder i hodebunnen.

Min ble født 11 dager etter termin, og så ut som en slange som skiftet ham :p Det faller av og under er verdens mykeste babyhud <3 anbefaler deg faktisk å ikke smøre, for da tar det bare enda lengre tid før huden faller av :) Den er død, så selv om du smører vil den bli like tørr igjen når krem/olje forsvinner.
Signerer denne, for det var så godt skrevet :)

Mi er født 6 uker før termin og er også tørr og flasser.. Smører med babyolje og bader en dag i uka, evt ved behov. Bruker ikke olje i vannet, men masserer henne med olje etter badet.. :)

Min ble født 11 dager etter termin, og så ut som en slange som skiftet ham :p Det faller av og under er verdens mykeste babyhud <3 anbefaler deg faktisk å ikke smøre, for da tar det bare enda lengre tid før huden faller av :-) Den er død, så selv om du smører vil den bli like tørr igjen når krem/olje forsvinner.
Har ikke smurt med noe, kun hatt olje i vannet de to gangene jeg har bada han :) nå ser han mye bedre ut, nesten alt er borte heldigvis :) så jo ut som at det hadde snødd på klærne mine en stund :p

Back
Topp