Tørr hud..

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Snuppa her har veldig tørr hud! Jeg smører hun inn med babyolje hver kveld, bader hun i kun vann ca hver 2-3 dag.. Men hun har så veldig tørr hud fordet! Spesielt på hendene, føttene og litt på magen... Noen som har noen gode tips til meg?

Lillesøster her har også tørr flassende hud. Men trodde det ikke var så mye som skulle gjøres med det? bare la det gå sin gang. Mente det var rådet jeg fikk sist gang?!

Kanskje du skal bade henne litt sjeldnere? De anbefaler én gang i uka. Og fortsett å smøre med olje, men tror ikke en skal overdrive heller... Gutten min sprakk opp litt på fingrene, men det ga seg etter jeg smurte litt med Bepathen.

Min er veldig tørr i huden og fikk beskjed på føden og smøre med olje og bade i vann med olje.
Badet han i går og da datt mye av den tørre huden av etterpå. I dag er han veldig fin:)

Lille snupp har vært veldig tørr. Da hun ble født hang nærmest huden i lange flak under foten. Og hun ble veldig tørr på hender, ben, armer og ansikt. Nå er kroppen nesten helt fin, fortsatt litt tørr i ansiktet. Tror det beste er å ikke gjøre for mye med det. Ha i litt olje når babyen bader og ellers ikke så mye mer

Min også har hatt "tørr hud". Men jeg har ikke gjort noe med det og nå er alt flasset bort. Var nok bare huden som skulle fornyes.

Her anbefaler de å bruke vaselin hvis huden er veldig tørr

Jeg har fått beskjed om å la det være pga naturlig hudskifte. For mye Notion og olje ødelegger den naturlige fuktighetsballansen ;)

Det er vanlig at babyene bytter ut huden etter fødselen og er noe tørrere enn vanlig. Jeg er fan av at huden ordner seg selv.

Min flasser forresten på beina. Jeg velger å ikke gjøre noe med det, for som de andre sier så ordner det seg vel selv.

Dette er nok vanlig som de andre sier:) jeg har også hørt at man ikke skal bruke for mye olje eller krem,da blir det gjerne et vedvarende problem siden hun blir vant med det.

Vesla her flasser mye, men jeg fikk beskjed om at det var pga født på overtid, og at jeg bare skulle la det gå sin gang, og at det ville balansere seg. Fikk også beskjed om å bruke lite olje/babysåpe i starten :)

Back
Topp