Tørr hud

JillJohanne

Gift med forumet
jentene i juni13
Juli13-jentene
Hjeeeelp!!!! Er skikkelig plaget med tørr hud i ansiktet etter at jeg har vært i dusjen,kan ikke bruke noe slik ansiktsvask,blir bare så mye værre! Etter noen timer så er huden så fet at det er utrolig,hva skal jeg gjøre? Hvilken krem er lett og ikke gjør huden mer fet??? Føles ut som jeg går i oppløsning,ikke noe bra for selvbilde!

Jeg har brukt en feit babykrem. Den er skikkelig feit,men når huden min er som verst tar det ikke lang tid før den trekker inn.
Jeg punkterte jo tidligere i vinter og ble stående 1 time ute i 10 minus og piskende vind. Hadde tørr hud før,men etter det ble det skikkelig ille. Har heldigvis bedret seg mye på noen uker,og jeg smører ekstra godt på om kvelden.
Hvis jeg er skikkelig tørr kan jeg ikke bruke mineral make up som man børster på en gang for da svir det.

Sånn var det for meg og, ingenting som funka. Men så prøvde jeg A-krem. Bruker det på sønnen når han har tørr hud, og det funka veldig bra på meg i hvertfall, får kjøpt den på apoteket :)

Samme her, og enkelte flekker med ekstra tørr hud.
Jeg bruker jojobaolje. (ikke rett før jeg går ut nei... hehe)

Sånn var det for meg og, ingenting som funka. Men så prøvde jeg A-krem. Bruker det på sønnen når han har tørr hud, og det funka veldig bra på meg i hvertfall, får kjøpt den på apoteket :)

Brukte også denne mye før, funker kjempe fint.
A-krem inneholder parabener da, bare så du vet det. Så jeg slutta med den.

Viktig å finne en god ansiktskrem ja. Selv sliter jeg med tørr og sensitiv hud.
Vitamin E-serien fra Body Shop fungerer veldig bra på meg!!
Men den inneholder parabener, så jeg bruker vitamin C-serien istedet. Helt ok, men den kan være litt sterk om man har sensitiv hud.

Har ikke sensitiv hud :) er bare så irriternde at det først er knusk tørt for så og bli så fet at det er ekkeøt og være borti seg selv :/ derfor jeg er skeptisk til kremer i ansiktet,for huden kan bli sååå mye verre enn det var til og begynne med :/men skal prøve a kremen :)

Back
Topp