Tørr hud

anmo

Betatt av forumet
Snuppa har så tørr hud, spesielt i pannen, ved knærne, og albuene. Lurer på om det kanskje kan være atopisk eksem. Har prøvd å smøre med bepathen og a-krem. Men uten noen særlig virkning. Noen som har noen gode tips? Hun er forresten også ganske tørr i hodebunn. Tips mot dette også? [:D]

En dråpe olje vil nok gjøre susen!![:D]
Gjerne i badevannet også...

Decubal[:)] Tar alt[:)]

Hjelper olje rett på det tørre om det er atopisk eksem også?
ORIGINAL: RonjaR

Lillegutt er også veldig tørr, har egentlig vært det helt siden han ble født pga lite fostervenn. På sykehuset sa de at det ville gå over med bare litt olje i badevannet, og ikke bade for ofte. Han er myyye bedre nå- han ble 4 uker på fredag.

Ang a-crem... jeg har en atopisk gutt på 3 og ble anbefalt a-crem av helsestasjonen, men hos barnelegen så frarådet de den pga nøtter i den. Og mange atopiske barn er allergiske mot nøtter...

fikk tips fra helsestasjon om å bruke a-derma eller åssen det skrives[8D] finnes vel et hav av produkter fra de men..

Aderma er den kremen vi har best erfaring med på atopisk hus. Den koster litt, men er fantastisk god både for stor og liten ;)

Lykke til!!

ORIGINAL: evaa

Aderma er den kremen vi har best erfaring med på atopisk hus. Den koster litt, men er fantastisk god både for stor og liten ;)

Lykke til!!

veldig god krem. sønn til søstra mi får veldig lett tørre flekker, og ho bruker ikke annet på han for å ungå å få d!

ORIGINAL: anmo

Hjelper olje rett på det tørre om det er atopisk eksem også?
ORIGINAL: RonjaR

Storebror hadde atopisk eksem da han var liten, og vi ble anbefalt olje i vannet.. Helst en man kjøper på apoteket....hmm...NAF sin tror jeg det var...[:)]
Funket her ihvertfall![:D]
Rett på de tørre partiene funket også! Klarte å holde eksemen i sjakk!

ORIGINAL: anahen

Decubal[:)] Tar alt[:)]

Søkte på nettet på denne, og ser de har en egen for tørr hodebunn. Har du erfaring med denne til babyer? Er den mild nok for dem?

Sander var også ganske tørr i både ansiktet, hender og hodebunn.
Men olje i vannet har jeg alltid, og det funker lite for min del. Prøvde Dr.greves allround krem for barn og den funker på han hvertfall [:D]

Back
Topp