Tørr hud og hodebunn..

Mmmills

Betatt av forumet
Ekstremt tørr i hud og hodebunn for tida. Prøver å holde dusjing til et minimum for å ikke gjøre det værre, men hvor mye det hjelper vet jeg ikke helt. Noen tips til fuktighet til huden og hodebunnen?

Jeg bruker bio oil på kroppen 2-3 g per dag. Mest for å forebygge strekkmerker, men det gjør jo også huden myk. I dusjen bruker jeg dusjolje, ikke såpe. Og til håret bruker jeg kur og maske 3 ganger i uka.

Sliter med det samme og dusjer derfor annenhver dag om jeg kan. Samme med vasking av hår. Jeg bruker dusjsåpe for sensitiv hud, og så kurer jeg håret en gang i uka. Hvis det blir for ille med tørr hodebunn så bruker jeg denne etter dusjing ImageUploadedByBV Forum1430137725.715942.jpg
På kroppen bruker jeg biotherm krem hver dag, eller en tjukkere krem fra Clarins om huden er helt umulig :)

Har sensitiv hud og hodebunn fra før. Som ble mye verre under svangerskapet. Så her vasker jeg meg med intimsåpe på hele kroppen. Bruker fuktighetskrem uten parfyme, parabener osv og bruker kms dandruff shampo. Har dessverre ikke funnet en hårkur som funker, men funnet en balsam jeg kan bruke bittelitt ImageUploadedByBV Forum1430140864.093873.jpg

Så jeg har huden til en nyfødt :p
Sminke osv har jeg fått god hjelp til å finne på kicks gjennom flere år. Så jeg vet hva jeg tåler.

jeg sliter med tørr hud på kroppen, så bruker dr.greve på hele kroppen, og bytter mellom forskjellige sjampoo/balsam hvis jeg bruker samme for lenge får jeg sinnsykt med flass.. kan heller ikke dusje mer en max annenhver dag.. (ofte hver 3dag om jeg ikke svetter mye) men vasker nedentil med intimservietter da :p

Back
Topp