Tørketrommel

Her satt det LANGT inne å skaffe seg tørketrommel, både mtp økonomi og plass. Jeg tenkte at vi overlever jo helt fint uten :shy: Men det eneste jeg angrer på er at vi ikke fikk det før. Jeg innså ikke hvor dårlig inneklimaet vårt var før vi sluttet å tørke alt på stativ. Det er SÅ deilig å bare ha én dag i uken hvor jeg vasker alt og kan tørke det raskt. Jeg kommer aldri til å leve uten tørketrommel igjen :rolleyes:

Tørketrommel er et must. Bruker den til alt utenom tøy som i følge lappen ikke tåler det. Merker ikke noe mer slitasje på klær nå enn før vi fikk tørketrommel. :)

Tørking av klær inne, særlig om vinteren, kan føre til dårligere inneklima, som gir økt sjanse for astma og allergi.

Tørking av klær ute utgår for vår del pga allergi. Det kommer store mengder pollen og annet grums i klærene når de tørkes ute.

jeg tørker til og med det lappen mener ikke tåler tørketrommel (utenom hjemmestrikk da)

har aldri ødelagt et eneste plagg i den:-P

jeg tørker til og med det lappen mener ikke tåler tørketrommel (utenom hjemmestrikk da)

har aldri ødelagt et eneste plagg i den:p
Samme her, nyere maskiner er såpass skånsomme at jeg aldri leser på lappen. Min maskin her til og med ullprogram :p

Samme her, nyere maskiner er såpass skånsomme at jeg aldri leser på lappen. Min maskin her til og med ullprogram :p

samme her:) ull går også i tørketrommelen her.

har hatt noe hjemmestrikk i også, men det er velle neste tingen jeg er forsiktig med i maskinene mine:-) har ikke så mye av det men har opplevd at en genser hadde en trå som var litt dårlig festet, vasket i maskin og vips så ble det hull i et trådfeste:shifty: men det var vaskemaskinen og ikke trommelen. Siden har jeg kjørt håndvask på de veldig få hjemmestrikk plaggene vi har:-)

Tja. Jeg klarer meg helt fint uten egentlig. Vaskerommet er stort nok til å ha tørkestativ på.
(Tørketrommelen har ikke virket på noen år, og jeg har ikke prioritert reparatør.)

Samboer har sin egen vaskemaskin som er vask og tørk i ett. Alt blir så irriterende krøllete i den at jeg unngår å bruke den :bag:

Det beste er når man kan tørke klesvasken bare litt, sånn at den varmes opp og dermed tørker mye raskere på tørkestativet.
Det savner jeg.
(Det blir nok reparatør til slutt her alså, jeg må bare vaske og rydde skikkelig på vaskerommet først)

Back
Topp