Tørketrommel ??

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Vi skal endelig få oss tørketrommel i nyhuset. Hvilen er å anbefale? Ikke den stiveste i pris, men brukbar og god i drift.

Er 3 i familien til nå. Et barn. Ønsker grei kapasitet i den. Skal stå i kjeller, så lydnivået vektlegges ikke høyest.

Tips?

Sjekk at den har program som gjør at det går ann å tørke dun. Min tror f. eks. jakka er tørr ganske fort så det er en heldagsjobb å tørke dun fordi jeg må starte trommelen hvert 5 min....

Usikker på hvilken vi har, men for oss var kapasiteten viktigst.
Se etter en som tar 8 kg eller mer.
Da får du tørka dyner, noe som er særdeles praktisk i sesongen for omgangssyke eller ved sengevæting.

De koster litt mer, men vi følte at det var verdt det, siden det er bedre å få brukt den til ALT, framfor å spare en tusenlapp og irritere oss over at den ikke har mulighet til å ta alt ;)

Vi har en fra Miele og er veldig fornøyd. Den tørker til tøyet er tørt, ikke lenger. Den har mange forskjellige funksjoner og den har settes på timer. Veldig fornøyd. Stille og tørker raskt.

Vi har en som tar 9 kg. Også er det varmegjenvinning på den, sånn at den varmer opp rommet.
Kjekt med en stor tørketrommel, sånn at den kan tørke dyner osv.

Vi har en fra samsung... 8kg kapasitet, den tørker fortere enn den ganle som hadde større kapasitet pluss at denne har ull program (som er et must her), håndkle/undertøyprogram og program som hindrer krymping av klær... Betalte 5000 ca. Kjempe fornøyde :) bestilte på nett, er ofte gratis frakt og de bærer den helt knn :p

Bør være lik eller større kapasitet enn din vaskemaskin (da unngår du tørke en vask i flere omganger), 7 kg + bør det være for dundyner. Om du tenker energi bør den ha varmepumpeteknologi. Miele, bosch, siemens, samsung, aeg og electrolux er hvertfall merker jeg er kjent med har god kvalitet :)

Vi har en fra samsung... 8kg kapasitet, den tørker fortere enn den ganle som hadde større kapasitet pluss at denne har ull program (som er et must her), håndkle/undertøyprogram og program som hindrer krymping av klær... Betalte 5000 ca. Kjempe fornøyde :) bestilte på nett, er ofte gratis frakt og de bærer den helt knn :p
Hvor på nett bestilte du? :)

Vi er fornøyd med vår Hoover. Eller, var.. Den er ødelagt nå og d er landesorg i heimen. Den er drøye 6 år gammel.

Stor åpning, kan ta tung last.

Mener å huske det var elkjøp ;) har god erfaring med de, det er lett å klage om det er noe, de er raske og gode på pris
Okei :) skal prøve å finne en som passer vårt bruk :)

Kjøpte akkurat ny, det viktigste for meg var at den tar like mange kg som vaskemaskinen,så det kan løftes rett fra maskinen og i tørketrommel :)

Kjøpte akkurat ny, det viktigste for meg var at den tar like mange kg som vaskemaskinen,så det kan løftes rett fra maskinen og i tørketrommel :)
Du som hadde sånn fancy greier som var kobla til telefonen eller? Samsung?

Når vår streiker (som jeg bare går og venter på-den er snart 7 år og heter Hoover) så vil jeg ha en som kan kobles rett på avløp så du slipper å tømme vannbeholderen, minst 8 kg og med elektronisk display med nedtelling. . :)

Du som hadde sånn fancy greier som var kobla til telefonen eller? Samsung?
Hehe, ja :p eller det er vaskemaskin.
Tørketrommelen er også samsung, men kan ikke kobles til WiFi :p

Vi har faktisk en uten kondens, og er mer fornøyd med den enn den forrige vi hadde. Den tørker raskere og vi slipper å tømme for vann. Vi har heldigvis mulighet for utlufting. Vår har kun to temperaturer og du velger selv hvor lenge det skal tørke. De siste 20 min kjøler den også ned plaggene med kald luft. Betalte 2500 kr for den :)

Har en fra miele med varmepumpeteknologi. Litt dyrere (12000,-) men bruker til gjengjeld mindre strøm da den gjenvinner varme :)

Back
Topp