Tørketrommel eller ikke....?

Pouri

Betatt av forumet
Tenkte på å kjøpe tørketrommel, men er litt usikker på hvor nødvendig det er. Det har jo ikke vært noe jeg har savnet mens vi bare er to, men kanskje jeg forandrer mening med et ekstra knøtt? Hva synes dere?
 
jeg kan fortelle deg en ting: ja, strømregningen går opp, og det blir mer støv i huset/leiligheten. Men fy flate så DEILIG det er!! Jeg skaffet en rett før jeg fikk barn. Og jeg har ikke angret en DAG. Mannen min hadde ikke tørketrommel, og så ikke vitsen (han var alene med jenta si annenhver uke. Han syns det var helt ok å henge opp tøyet). Men etter å ha fått inn tørketrommelen min da vi flyttet sammen, sa han at det var en gudesent gave. Tøyet blir mykere. Det er så sinnsykt deilig! Jeg sier: JA! GO FOR IT! hvis du ikke liker å bruke det, selger du bare den igjen :) Du har ignenting å tape! :)
 
Har bare vaskemaskin og har ikke tenkt tanken ein gang å skaffe oss tørketrommel :) trur det skal gå fint å bare henge opp tøyet til tørk :)
 
Jeg kjøpte sist jeg var gravid, angrer ikke et sekund. Satt faktisk å tenke på hvor godt kjøpt det var for bare et par dager siden :p Men nå liker jeg ikke husarbeid da ;)
 
Synes det er greit å ta unna sengetøy å håndklær med tørketrommel. Har vaskemaskin og tørketrommel i ett da:)
 
Tenkte på å kjøpe tørketrommel, men er litt usikker på hvor nødvendig det er. Det har jo ikke vært noe jeg har savnet mens vi bare er to, men kanskje jeg forandrer mening med et ekstra knøtt? Hva synes dere?

Å takk for spørsmålet! Dette har jeg lurt på selv!! :)
 
Vi har ikke tørketrommel og er snart 6 barn og to voksne. Er ikke noe jeg har savnet men vi skal gå til innkjøp av det :)
 
Jeg bruker bare tørketrommel til håndklær/kluter/sengetøy :)
 
Tuppa her i huset har astma, og vi ble anbefalt fra lege å bruke tørketrommel siden den får støvet ut av klærne på en annen måte enn om det henges opp :)
Så ja, det er en fantastisk god oppfinnelse :D
 
Har ikke og føler ikke at vi trenger. Svigermor maser voldsomt om at det MÅ vi ha nå som vi blir 4, men jeg blir nesten sånn at da skal jeg HVERTFALL ikke ha, hehe :p har aldri hatt det så det har aldri vært et savn. På samme måte som microbølgeovn....
 
Vi kjøpte tørketrommel da vi ble tre. Hadde nok klart oss uten, men det er så fint å ha!
Med syk baby ble det mye husarbeid etter skippertaksmetoden, og da er tørketrommel helt genialt, for man er ikke begrenset av tørkeplass for klærne man vasker.
 
Tørketrommel er bare helt nydelig! Det blir en del ekstra maskiner for å si det slik :p
 
Klarte oss i grunn helt fint uten. Kjøpte en brukt for et år siden, da var datteren over 2:) nå henger jeg ikke opp lenger og ser på tørketrommelen med takknemlighet flere ganger i uka:D jobber 100% med tre timer reisetid/dagen, og er alene om klesvasken her. Sliter nok med å få brettet og lagt på plass. Hehe.
 
Vi fikk tørketrommel da vi fikk barn (egentlig ufrivillig, vi flyttet til et sted hvor det var). Kjører ikke klær i den, kun håndklær og sengetøy. Vi hadde helt fint klart oss uten.

Frøkna var ikke gulpe/sikkle barn, så har i grunnen ikke vasket noe mer klær heller.
 
Vi kjøpte tørketrommel da vi skulle ha første, og har ikke angret! Brukte den mye da ungene var små, men mindre og mindre når når de er blitt større og det ikke trengs 3 skift daglig ;) nå brukes den til håndklær, sengetøy og ikke minst dundyner og poser. Så mener det var vel brukte penger :)
 
Vi har ikke og det fungerer helt fint :) Har heller ikke tenkt å skaffe det selv om vi når blir 4. Men vi har en avfukter i kjelleren som går hele tiden (pga mye fukt og gammelt hus) og denne er med på å tørke klærne, så de tørker veldig fort da :)
 
Klarte meg uten da småen var liten og brukte tøybleier ( 2 voksne og minibaby/ meg og mini). Kjøpte tørketrommel da vi flyttet sammen med gubben, fordi badet her er mindre enn det jeg hadde, så dårligere plass til stativ. Håndklær/ sengetøy går i tørketrommel, men mye av klær henges opp.
Så kjekt å ha om man ikke har masse plass på vaskerom eller bad.
 
Da ble det tørketrommel! Kjøpte en på Elkjøp som var på tilbud. :) Tusen takk for alle innspill! Det hjalp masse!
Tenker at det blir mye tid spart, og at jeg slipper at tøyet hoper seg opp i påvente av plass på stativet! Og så blir det mindre fukt i leiligheten! Tror det blir bra dette her!
 
Last edited:
Back
Topp