Tør ikke ha sex

mrs.g

Glad i forumet
Vi har ikke hatt sex siden befruktninga, og jeg har heller ikke hatt en eneste orgasme. Vanligvis har vi sex et par ganger i uka, og jeg får orgasme en del på egenhånd også. Men har verken turt det ene eller det andre. Vi har snakket om å vente med penetrering til uke 12, pga blødninger. Men er det noen som har hatt dårlig erfaring med å få orgasme? Begynt å blø eller noe sånt?

Kjenner jeg savner det, men vil ikke risikere noe...

I et normalt sv.skap er verken sex eller orgasme farlig. Aborterer man etter sex er det svært sjelden pga sexen.
Da jeg skulle ha førstemann fikk jeg kynnere etter å ha hatt orgasme, men det var ikke før rundt halvveis. Jeg har fått sexnekt av legen denne gang, men det har sine årsaker. Tør du ikke ha sex så har du det ikke, men det er enormt liten sjanse for at det fører til abort :) Litt blødninger pga skjøre slimhinner er normalt.

Vi holder på som normalt. D føles litt annerledes, men ikke hatt noen blødninger eller noe jeg anser som verdt å bekymre seg over! ☺️ d er som d blir sagt helt trygt, så når du føler deg klar for d er d bare å kjøre på!

Jeg har heller ikke hatt seg ennå.....men har hatt orgasme en gang. Vi venter nok med sexen til etter uke 12 her :-) Føler ikke jeg er klar ennå liksom.....Har sagt til mannen at han får ordne seg sjøl i mellomtia :-p

Slik jeg har forstått det er ikke sex skadelig i et normalt svangerskap, men heller sundt da d øker blodsirkulasjonen. Vi holder stort sett på som normalt, når jeg har lyst da (har mistet litt lysten med kvalmen)

Mer eller mindre normale tilstander her. Vel, altså et par-tre ganger i uka. Men merker at jeg ofte er trøtt for tida, så må ta det når det føles riktig, men er ikke redd for å ha sex:) jeg vet det kan føles litt mer strammende i magen når man akkurat har fått orgasme, men det er ikke farlig. Har to levende bevis på det:)

Mannfolket er nesten blitt mer ivrig i det siste, men tror det er fordi vi er mer avslappet til det nå enn da vi prøvde :)
Sliter med å få orgasme etter jeg ble gravid da og det er jo kjedelig. Men vi koser oss masse.

Her blir det ikke noe ;) vet ikke hvorfor, tror ikke vi orker... det er vel generelt litt slik med oss ellers også.. tenkte jeg skulle skrive det så andre i samme situasjon ser det.. utrolig slitsomt å føle at "alle" andre par har sex minst 2-3 gang i uka... med oss er det i perioder. Ellers er hverdagen rett og slett så krevende at vi ikke prioriterer det..

Vi har ikke hatt sex siden jeg fant ut at jeg er gravid... I mitt første svangerskap fremprovoserte sex sterke kynnere som førte til premature rier og forkortet livmorhals, så legene anbefalte oss å ikke ha samleie, ikke stimulere brystene eller stryke på magen etter det. Vet at det ikke skal være noe problem, i hvert fall ikke så tidlig, men tør ikke ta sjansen likevel. Jeg har nok bare en sensitiv livmor. :confused: Vi klarer oss og er nær på andre måter, det er et lett offer om vi får lov til å bli tobarnsforeldre. :)

Vi har ikke hatt sex siden jeg fant ut at jeg er gravid... I mitt første svangerskap fremprovoserte sex sterke kynnere som førte til premature rier og forkortet livmorhals, så legene anbefalte oss å ikke ha samleie, ikke stimulere brystene eller stryke på magen etter det. Vet at det ikke skal være noe problem, i hvert fall ikke så tidlig, men tør ikke ta sjansen likevel. Jeg har nok bare en sensitiv livmor. :confused: Vi klarer oss og er nær på andre måter, det er et lett offer om vi får lov til å bli tobarnsforeldre. :)
Jøss!! Ikke stryke på magen en gang? Klarte du å la være hele svangerskapet?

Jøss!! Ikke stryke på magen en gang? Klarte du å la være hele svangerskapet?

Jeg ble innlagt uke 27+0 med premature rier, så jeg strøk ikke over magen etter det. Merket jo at kynnerene ble sterkere av all slags stimuli, så da var det lett å la være. Rørte den selvfølgelig forsiktig, men kunne ikke drive med smøring av kremer eller "kosing" av magen. Fødte for øvrig dagen etter termin :)

Jeg ble innlagt uke 27+0 med premature rier, så jeg strøk ikke over magen etter det. Merket jo at kynnerene ble sterkere av all slags stimuli, så da var det lett å la være. Rørte den selvfølgelig forsiktig, men kunne ikke drive med smøring av kremer eller "kosing" av magen. Fødte for øvrig dagen etter termin :)

Var du innlagt på sykehus så lenge?? :O

Var du innlagt på sykehus så lenge?? :O

Nei. Jeg var innlagt i en uke i første omgang, deretter et par korte perioder til når livmorhalsen ble forkortet av kynnere. Måtte holde meg i ro hjemme og var til jevnlig kontroll på sykehuset for måling av livmorhalsen. :)

Her blir det ikke noe ;) vet ikke hvorfor, tror ikke vi orker... det er vel generelt litt slik med oss ellers også.. tenkte jeg skulle skrive det så andre i samme situasjon ser det.. utrolig slitsomt å føle at "alle" andre par har sex minst 2-3 gang i uka... med oss er det i perioder. Ellers er hverdagen rett og slett så krevende at vi ikke prioriterer det..
Her blir det heller ikke noe. Vi fikk beskjed om ikke å ha sex før etter 2 uker etter innsett av eggene. Det er nå 6 uker siden, men vi har fortsatt ikke lyst på sex. Er redd for å skade fosteret eller prosessen. Jeg vet at jeg kommer til å stivne av skrekk om det er blod i trusa/på papiret, selv om det bare er ufarlig/slimhinner etc. Dessuten har sex vært så "mekanisk" for oss i så mange år og bydd på så store skuffelser når det viser seg at jeg aldri ble gravid, så nå er det nesten deilig å slippe...!!

Jeg tror overhode ikke du/dere er alene om ikke å ha sex ofte, men det er nok vanskelig for mange å snakke om det.. Vi er iallefall i samme situasjon som dere mtp sex (om det kan være noen trøst)

Vi holder på som før, så og si hver dag. Blir i så mye bedre humør og har ikke begynt å blø. Men magen strammer seg litt etter orgasme, men kommer lettere når jeg er gravid :p

Jeg vet ikke om min kommentar var den som trigget det med at "alle andre" har sex 2-3 ganger i uka. Det var i allefall ikke meningen å provosere med det. Jeg har vært i et 8år langt forhold tidligere, og jeg vet at sex ikke alltid passer inn i et stramt tidsskjema, men nå er vi mer eller mindre nyforelsket, og lever litt på det enda selv om vi venter barn:) det vil nok dabbe ta hos oss innimellom også:P

Vi har flere ganger i uken og her går det helt fint:) ingen små blødninger etterpå eller noe som helst. Dette er sikkert veldig individuelt, men jeg har alltid hørt at det skal være trygt for spira

Jeg vet ikke om min kommentar var den som trigget det med at "alle andre" har sex 2-3 ganger i uka. Det var i allefall ikke meningen å provosere med det. Jeg har vært i et 8år langt forhold tidligere, og jeg vet at sex ikke alltid passer inn i et stramt tidsskjema, men nå er vi mer eller mindre nyforelsket, og lever litt på det enda selv om vi venter barn:) det vil nok dabbe ta hos oss innimellom også:P
Nei, hehe, har bare lest det mange steder før og følt at forholdet vårt er bare dritt på grunn av det .. det var ikke deg, det er jo bare bra at dere har sex ! :)

Back
Topp