Tømme analkulene på bikkja

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som har gjort det selv?

Laban måtte tømme analkulene for noen mnd siden, og dyrlegen gjorde det.
Ho viste meg hvordan man gjør det selv, og tenkte jeg skulle prøve...
Han må tømmes igjen nå, og lurte på om noen hadde erfaringer med det?

nå begynte jeg å lure... satt å tenkte lenge på hvorfor i allverden man skulle tømme analkulene, blir de så grisete liksom?? og er det åpninger i dem å??[:-] (slike man kjøper)[8D]

Kjente bare det er deilig å ikke ha hund akkurat nå, for det hørtes grotesk og grusomt ut.....

Jeg har ikke hund og jeg aner virkelig ikke hva du snakker om, men det høres i hvert fall helt sykt ut[8D]

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg har ikke hund og jeg aner virkelig ikke hva du snakker om, men det høres i hvert fall helt sykt ut[8D]

ORIGINAL: lykkelita*

Vi måtte gjøre det på hunden vår flere ganger i uka.
Gjorde akkurat som dyrlegen gjorde[;)]

ORIGINAL: nettil

Flere ganger i uka?? Oi!!!
Dyrlegen sa at det kom ca hver tredje mnd. Men varierer kanskje fra hund til hund da.
Ulempen med Laban, er at den ene analkulen satt langt nede, så den var vanskelig å stikke hull på, så til og med dyrlegen sleit med den... Så er ikke sikkert jeg klarer det selv, men tenkte å prøve en dag..

ORIGINAL: smash

Dyrlegen sa at det kom ca hver tredje mnd. Men varierer kanskje fra hund til hund da.
Ulempen med Laban, er at den ene analkulen satt langt nede, så den var vanskelig å stikke hull på, så til og med dyrlegen sleit med den... Så er ikke sikkert jeg klarer det selv, men tenkte å prøve en dag..

Hunden vår sleit veldig med analkjertlene. Hadde kroniskanalkjertelbetennelse der. Ble til slutt avlivet på grunn av kreft i analkjertlene[&:]

Men må du stikke hull på de?
Vi brukte bare engangshanske, og klemte på en spesiell måte, så ble dem tømt.

Hunden vår sleit veldig med analkjertlene. Hadde kroniskanalkjertelbetennelse der. Ble til slutt avlivet på grunn av kreft i analkjertlene[&:]

Men må du stikke hull på de?
Vi brukte bare engangshanske, og klemte på en spesiell måte, så ble dem tømt.

Uff, så trist[:(] Stakkars hunden!!

Oi, haha, skreiv jeg stikke hull!:P Mente å klemme.

whaat? har du bilde av dette anal-greiene??

me har to hunder, den ene Hann, men har aldri hørt om noe som helst eg!

ORIGINAL: *Queen*

HÆ? Hva er dette ? Har hund og har aldri hørt om noe analkuler!

Hunder har 2 analkuler i baken, som kan fylle seg opp, og hunden klør mye i rompa, og det lukter vondt.
Så da må man klemme ut den dritten som ligger inni.

Det heter vel analkjertler. Hunden min er 10 år, men jeg har ikke behøvd å gjøre det før i fjor. Da måtte han bedøves hos dyrlegen for han syntes det var så vondt. Man oppdager det gjerne ved at hunden er helt kronisk på å slikke seg bak. Hele tiden. Det er pga. det er skikkelig ubehagelig, men ikke direkte vondt. 

ORIGINAL: lykkeligmamman

whaat? har du bilde av dette anal-greiene??

me har to hunder, den ene Hann, men har aldri hørt om noe som helst eg!

Nei, har ikke noe bilde, og man kan ikke se det på bikkja heller. Når man stikker fingeren inni rompa, så kjenner man to kuler.
Jeg spurte dyrlegen hvorfor de fyller seg opp, og da sa ho at for min rase (golden retriver) så var det en måte de markerte seg på før i tiden.
Det STINKER av analkulene, og når de tømmes er lukta så vond at det ikke kan beskrives en gang.
Hvis du ser at bikkjene dine skraper rompa langs gulvet og det lukter veldig vondt av han, så er det et tegn på det.
Men det er ikke alle hunder som er plaga med det.
Dyrlegen sa at siden Laban først har hatt det èn gang, så må han mest sannsynlig tømmes hver tredje måned.

ORIGINAL: *Queen*

HÆ? Hva er dette ? Har hund og har aldri hørt om noe analkuler!

Hunder har 2 analkuler i baken, som kan fylle seg opp, og hunden klør mye i rompa, og det lukter vondt.
Så da må man klemme ut den dritten som ligger inni.

Åhja.. Da forstår jeg. Er nok det jeg har hørt om bli kaldt for betentekjetler i rumpen :)

Tror man kan kalle det både analkjertler og analkuler. Er visst samma greia..

Nå ble jeg veldig gla for at jeg ikke har hund...!! ;)

Back
Topp