Tøfler barnehage

Så lenge ikke bhg krever at de skal ha sandaler eller innesko, ville jeg latt dem gått i sokkene.
Det er best for føttene. Og unger er mye i gulvet og det er fort gjort å trampe på må fingrer med tunge sandaler.

Om dere må ha noe, så ville jeg valgt skinntøfler, slike myke som ikke er som en sko.

enig med deg :D

Får liste på mandag. Aner ikke om de skal ha tøfler eller ikke :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Kun brukt sokker her:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

har aldri brukt innesko i bhg på noen av barna.. ingen andre som bruker det her heller..

Sandaler! Jeg jobber i barnehage og sandaler er det eneste barna ikke tar av selv. Grunnen til at de _skal_ ha tøfler er fordi vi ikke stopper for å ta på hvert enkelt barn sko når brannalarmen går! Det et vel ganske åpenlyst.

I starten hadde pjokken skinntøfler, og etterhvert ble det sandaler.
Bhg vil gjerne at barna har innesko/sandaler/tøfler.

Her bruker han kun sokker :)

Akkurat nå bare tøfler. Men prøver å få tak i sandaler. Må nok bestille . Er ikke å oppdrive her jeg bor. Men liker å prøve sko på. Så har et dilemma :) han er 1 år.

Brukte ecco sandaler på storebror . Nå har han noen andre typer sandaler.

Sent from my iPhone using BV Forum

Alle dere som bruker bare sokker...husk at små kjappe føtter fort sklir med glatte sokker. Har sett altfor mange kuler og hull i små hoder pga.fall i en kant eller et hjørne...bruk noe med litt antiskli :)

Jobber i bhg og jeg anbefaler absolutt gode sandaler som sitter godt på foten om dere vil bruke noe. Da puster også en varm fot. Det er anbefalt for små barn og gå uten. Selv bruker jeg gode sandaler, mest fordi jeg synes det kan være litt ekkelt på gulvet noen ganger. Smuler, ganga kan være våt i av/på kledning. Mine barn bruker ingenting, men de har tilbud om å bruke sånne sokker. (Men de kan fort bli klamme om de er varme på føttene)

Ser veeldig mange som bruker crocs. Anbefaler ikke!!! Ikke er de bra for foten og min erfaring er at de er på ca 5 minutter før de er av, og noen andre låner dem. I tillegg bruker foreldrene laang tid på å lete etter begge på slutten av dagen, av samme grunn som skrevet før.

I forhold til brannfare: For min del tenker jeg at vi alltid har forhåndsvarslet øvelser (i alle fall på liten avd). Da tar vi på sko og er klar til å gå ut. Dette fordi noen barn blir veldig redde den høye lyden.
Skulle det bli en reell brann en dag er ikke manglende sko det størse problemet. (Joda, om det er -15 grader er det et problem, men da må vi jo ordne dette på beste måte. Bære de som ikke har tøfler, gå rett bort til naboen for å oppholde oss inne.

Jeg jobber i bhg på stor avdeling og sandaler er veldig greit. Ser at de bruker skinntøfler på liten. Vi får ikke beskjed om evt brannøvelse så er greit at skoene sitter godt på :)

Så lenge ikke bhg krever at de skal ha sandaler eller innesko, ville jeg latt dem gått i sokkene.
Det er best for føttene. Og unger er mye i gulvet og det er fort gjort å trampe på må fingrer med tunge sandaler.

Om dere må ha noe, så ville jeg valgt skinntøfler, slike myke som ikke er som en sko.

Eg e heller ikke noe glad i tøffler på ungene. Hjemme går de bare på sokkene og ser ikke problemet med å ikke kunne gjøre det i bhg også. Det e varmt på gulvet der :)

Eg e heller ikke noe glad i tøffler på ungene. Hjemme går de bare på sokkene og ser ikke problemet med å ikke kunne gjøre det i bhg også. Det e varmt på gulvet der :)

Hos oss er det ikke kalde gulv som er problemet, men faren for unger som slår seg når de sklir løpende i sokkelesten. De har selvfølgelig ikke lov til å løpe inne til vanlig, men er jo dessverre sånn at de ikke alltid hører etter ;)

Back
Topp