Tøfler barnehage

Leelu

Elsker forumet
Hvilke tøfler har dere til barnehagebarna deres? Og hvorfor?

Legg ved link, please! :)

Brukte hele veien skikkelige sandaler som satt godt å foten hans. Mye bedre enn alt annet og ikke minst fordi han har en feilstilling i fot- og ankelledd som gjør at han er avhengig av ortopedisk riktig utformet skotøy. Gikk i Geox, Superfit, Ecco og andre anerkjente merker som satt godt på hans fot. Det fortsatte han også med på skolen og gjør det fremdeles.

Brukte hele veien skikkelige sandaler som satt godt å foten hans. Mye bedre enn alt annet og ikke minst fordi han har en feilstilling i fot- og ankelledd som gjør at han er avhengig av ortopedisk riktig utformet skotøy. Gikk i Geox, Superfit, Ecco og andre anerkjente merker som satt godt på hans fot. Det fortsatte han også med på skolen og gjør det fremdeles.

Vi har noen ubrukte ecco sandaler liggende, det var jo en kjempe god ide å bruke skikkelige sandaler som tøfler, de sitter jo godt på foten og da blir man heller ikke for varm!.

Skinntøfler! Fordi de har myk såle, beskytter hvis de må gå ut ved brannalarm og holder seg på foten under lek

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde ulltøfler (gammeldags type liksom) i fjor. Men i år blir det sandaler tror jeg

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Til de eldste har vi brukt skikkelige sandaler med gode stramminger etc, men ikke før på stor avdeling. Da velger de stort sett og gå på sokkene, noe jeg synes er helt ok.

På liten avdeling bruker jeg skinntøffler til dem (med skinnsåle). Jeg vil ikke være den mammaen som sender dem i bhg med tunge, harde tøfler som skader de andre barna om de feks tråkker på andre små hender!! Dessuten er det best for de minste beina at de bruker sko minst mulig, og slike tøfler er som sokker, bare at de er HELT antiskli, og de kan til nøds gå ut på dem (brannalarm osv).

Så lenge ikke bhg krever at de skal ha sandaler eller innesko, ville jeg latt dem gått i sokkene.
Det er best for føttene. Og unger er mye i gulvet og det er fort gjort å trampe på må fingrer med tunge sandaler.

Om dere må ha noe, så ville jeg valgt skinntøfler, slike myke som ikke er som en sko.

Ortopeden fraråder å bruke tøfler inne. Inne må guttungen gå i sokker eller barbeint. Han har myke ledd i anklene så går skjevt på de. I utesko har han spesiallagde såler som byttes over i de forskjellige skoene.

Vi startet med gode sandaler, men han tok dem bare av hele tiden.. så da kjøpte vi slike sokker med litt hardere/tykkere såle, for de beholder han på :)

Hvilke tøfler har dere til barnehagebarna deres? Og hvorfor?

Legg ved link, please! :)

Vi har dissa:
http://m.ebay.com/itm/251159090913?nav=SEARCH

Mini er bare 14 mnd.og kan ikke gå, så synes ikke sandaler fungerer...i tillegg har mange av barna på jobben dissa og jeg har god erfaring med dem. De sitter godt på foten, og de sklir ikke ut av dem pga.dårlig borrelås osv. De er myke, og fordi det er skinn under så sklir man ikke like lett som med sokker.
Jeg fraråder sokker fordi barna lett kan skli hvis de løper over gulvet, og det er praktisk å ha noe annet på beina hvis man må kjapt ut pga.brannøvelse og det ikke lenger er sommer og tørt :)

Kjøpt skinntøfler her også:)

Hadde tenkt å bruke sandalene hennes, men ble litt usikker av denne tråden, så nå har jeg bestilt skinntøfler også... Hehe... Så får vi se hva det blir til... Se an om alle på avis går osv, evt begynne med skinntøfler og så gå over til sandaler når alle går :)

Ortopeden fraråder å bruke tøfler inne. Inne må guttungen gå i sokker eller barbeint. Han har myke ledd i anklene så går skjevt på de. I utesko har han spesiallagde såler som byttes over i de forskjellige skoene.
Så rart, fikk beskjed om akkurat det motsatte til samme problem... Bare av Fysio .

Back
Topp