Tøfft for meg å skrive dette..**bilder**

Nell@

Forelsket i forumet
Tøfft for meg å skrive dette som det står over.

Jeg har en veldig dårlig selvfølelse og selvtillit, som sikkert mange her inne også har.
Jeg har hatt spiseforstyrrelser og har nå ødelagt min forbrenning på grunn av mye jojo slanking.
Jeg er 25 år, er 165 cm lang har ikke veid meg på lenge, men veier rundt 95 kg. emoticon
jeg har ingen motivasjon eller seff har jeg motivasjon, men den forsvinner så fort når jeg må gjøre alt alene hele tiden.
Jeg har ganske store depresjoner av åssen jeg ser ut, jeg har mista mange i livet mitt og spisinga har tatt over noen ganger eller så har jeg kutta ut helt. helsevæsnet skjønte ikke i det heletatt at jeg levde på måten jeg hadde spist osv. jeg kunne røyke 20 røyk om dagen å bare drikke kaffe, ikke engang vann nesten og sånn kunne jeg gjøre i flere dager opp til 1-2 uker.. hadde ingen matlyst rett å slett.. før jeg fikk barn veide jeg 70 kg maks.
når jeg sier jeg skal dit igjen får jeg bare beskjed om at jeg har stor beinbyggning og at så mye vekt nedgang kan ta knekken av kroppen min ...
Kjærsten min er tynn og dette er jo seff også en tyngde for meg, jeg føler jeg skal knekke han når vi har sex og får derfor ikke slappet av 100%.  har snakka med han om det, han sier bare jeg skal kutte ut og at han tåler en del allså..
Gråter mens jeg skriver dette, for dette helt jævli ...

fikk også vite at jeg ikke kan få barn naturlig pågrunn av PCO, har kanskje en del med overvekten å gjøre om ikke alt med overvekten å gjøre..
Jeg misunner alle mine venner som har en kropp som de kan få i nesten alle klærne uten å trenge å gå til H&M for store avdelninger osv.. 

Ja da fikk jeg skrevet litt av meg ..




 
Heisann og velkommen hit.
Kjenner meg veldig igjen i deg. Sliter også med å komme ned i vekt pga jojo slanking. Masse lykke til, dette skal vi klare 
 
Forstår deg veldig godt!

Er 168 cm lang og veide 96 kilo i vinter..ikke mye gøy, det er like mye som når jeg var høygravid for snart 2 år siden  jeg veide like mye som gubben på 182cm...

Jeg bare bestemte meg for at NÅ er det nok og jeg skal gjøre det riktig! meldte meg inn på treningssenter, det var dyrt men virkelig verdt det i lengden!

Fikk et program å følge og spurte også om en kostholdsplan, når jeg har fulgt denne og trena ca 3 ganger i uka har jeg gått ned 8 kilo til nå 

Jeg fikk med meg mamma da, ho har 50 kilo overvekt og klarer vi det klarer alle det  har begynt med spinning også, det er hardt men gøy når man klarer det 

Håper du kan finne motivasjonen du trenger for å komme deg ned til trivselsvekt på en sunn og god måte, det er eneste riktige for deg og familien din som du skal være et godt og sunt forbilde for 
 
Hm....vil bare gi deg en klem :) ....og si at det ikke kan være noen god følelse å tenke slik om seg selv. Husk at du er mye mer enn bare vekta di, da! (...selv om jeg skjønner at kroppsbildet man har av seg selv henger sammen med selvfølelsen).

Når du er intim med mannen din, så prøv å finne stillinger der du er komfertabel. Kanskje det er best med deg underst??

Hva med å kontakte fastlegen din og få hjelp til et sunt kosthold og få en matplan?
Et lite mål om å gå en halvtimes tur hver dag?

Ønsker deg lykke til :)
 
Syntes du er flott jeg! Men jeg skjønner deg så inderlig godt! Veide 97 kg for 1 år siden. så jeg vet veldig veldig åssen du føler det! Sliter mer på the psykiske enn mange kan forstå!
 
Syns det høres fryktelig tøft ut,men jeg syns ikke det så galt ut jeg på bilde,javel så har vi mer på kroppen enn vi trenger,men jeg har funnet ut at det er ikke så farlig når en har et godt forhold,der mannen tenner og syns du er flott som du er.

Begynn i det små med å kutte ut overflødig sukker,gå en tur daglig på 30 min,ha masse sex ;)

For helsa sin del så er det guntstig at du går ned hvis du føler deg dårlig,ellers vær deg selv og du virker jo kjempe fin på innsida også ,

Lykke til og håper du finner trivselsvekta di,den er viktigst :D
 
Jeg slet også med overvekt. og nå etter fødsel har jeg igjen lagt på meg, men vet så snart kostholdet er på rett plass + trening så går det av seg selv.

Jeg trodde også som du at pga mine vaner hadde jeg ødelagt forbrenningen min.
Men Heldighvis, forbrenning er noe som ikke kan ødelegges, du kan lett få skikk på den igjen med riktig kosthold og gjerne litt morsjon.
Mat er energi og må forbrennes, det som er overskudd lagres, siden energi ikke forsvinner, det går kun over i annen form.

Mine anbefalninger til deg:
-Vær glad i deg selv slik du er i dag. sett deg ned skriv ned det du er fornøyd med hos deg selv. når du ser deg i speilet, se og vær glad i det du er fornøyd med, og ikke det du misliker.
- Tenk på hva du ønsker for deg selv, og hva som må til for å oppnå det.
- Bestem deg for å få det til, fordi du fortjener det
- Ta sunne valg, tenkt at kroppen din fortjener sunn mat.
- Gjør langsiktige endringer(dropp dietter-endre livsstil), 80/20 regelen er fin her.
 
Hei vennen!

Kjære deg,du har IKKE ødelagt din forbrenning!

Jeg kan forsikkre deg om at forbrenningen kan ikke bli ødelagt,dette er oppspinn og gammel "bullshit" som har fått goden av å leve lenge nok spør du meg!


Når du har hatt spisevegring(vært der selv i mange år) så vil du sette kroppens hvilemetabolisme en del ned fordi kroppen blir vandt til å så og si ikke forbrenne noe...slik at den tilpasser seg lite kcal. Dette er gode nyheter:D

Det som skjer når du da skal begynne å spise mer ,bli frisk osv er at du plutselig spiser mer og kroppen er ikke vandt med dette så den skrur opp forbrenninga som det fint kaller,hvilemetabolismen ,men som regel lagrer den mer fett fordi den har levd i overlevelsesmodus lenge og bare lagrer alt den får omtrendt...leptinhormonet går opp,good thing,og forbrenningen vil stabiliserer etter hvert.


Saken er nå kommet til der du skal begynne å gjøre ting riktig:)

Slutt å fortelle deg selv at forbrenninga er ødelagt,det er tull;)

Det lure kan være å øke aktiviteten i hverdagen smmen med ekstra trening,kanskje burde du gjøre akkurat dette først,hvis du er en va de som sliter med å komme i gang og atd et blir for mange baller i luften med både mat og trening samtidig.

Så kan du finne ditt vedlikeholdsnivå av kcal,altså den mengde kcal du kan spse uten å gå opp eller ned i vekt...dette finner du på en kalorikalkulator på internett,google it:D For eksempel matvareguiden har en fin en:)

Vil at du skal spise på vedlikehold men sunn mat i noen få uker...for å venne kroppen til vedlikehold.



Så etter to-4 uker kan du trekke ifra rundt 500-1000 kcal(så mye som 1000 abefales bare hvis man ahr en del ekstra å gå på) av vedlikehold,altså,la oss si du trener 1-3 dager i uka,da velger du den og får da vedlikehold.trenner du 3-5 ganger i uka velger du den.

Så holder du deg da til mengde kcal du da får...,for de fleste vil det være fra 13-1400 kcal til 16-1700 kcal daglig...hvis man unner sge ekstra i helgen er det lurt å trekke ifra ca 50-100 kcal hver dag slik at du ikke spiser opp underskuddet i helgen:)

Prøv dette..dette er den eneste sunne måten å gjøre det på...:D
 
Hei jenter!!

Lenge siden jeg har vært her ser jeg...
Jeg ble faktisk gravid, men mistet i uke 16, grunnen vet dem ikke helt men tror det var en infeksjon nedentil.
Nå skal jeg gifte meg i 2015 og har et stort mål med og gå ned 20 kg og DETTE SKAL JEG KLARE!
Jeg har begynt bevege meg mer og faktisk er det litt moro, selv om det er drit slitsomt :p
Så fort jeg klarer slutte røyke/snuse så blir det treningstudio da jeg sparer en del penger og kan da bruke de på bra ting :)

håper alt er bra med dere ! :D
 
Hei:) jeg skal også ned tyve kilo:) skal vi peppe litt? Kunne trengt en til å presse meg med


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp