"Tøff barnefar"

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Fler av dere som har en barnefar, som helst ikke skal vise følelser? Sånn er mannen min, VELDIG sånn. Jeg synes det er helt greit, for han viser jo meg at han er glad i meg, men når vi er ute blant folk, så er det ingen tegn.
Det jeg lurer på da, er om det er fler som har en sånn? Og om en fødsel har endret på det? Han mener jo at han ikke vil være med på fødselen,men jeg mener han har godt av å se det, og at det kanskje er hans eneste mulighet,siden dette er han første, og kanskje siste barn.

Har deres BF gått fra å være "hard" til bløt etter en fødsel? Hva kan jeg evt forvente meg under og etter fødsel?

Min var alltid litt "hard" blant folk, men ikke hjemme. Etter at jeg ble gravid ble han "følsom", altså; kunne vise at han var sammen med meg ute blant folk :p Han har vært med på en fødsel fra før da, så vet ikke om det har hatt noe å si! Det er bare å dra han med på fødselen, han har godt av det! :P

Min har aldri vært hard/tøff slik at han ikke viser affeksjon ute og foran andre, men han har vært ganske hard på andre ting... Litt lite empati med andre kanskje, og viser ikke tristhet/ gråter aldri og kan ikke huske å ha gjort det heller. Han har blitt mykere og tar ting og følelser mer innover seg nå, etter at han fikk barn. Spesiellt historier i media om unger som lider går inn på ham, og det har kommet de siste årene.

Sent from my iPhone using BV Forum

... Og jeg vet at han syns det var stort og fint å være med på fødslene, men han syns ikke det var kult å se at jeg hadde det vondt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Samboeren min også er sånn, han kommenterer ting han leser og hører om i media, om barn som ikke har det bra eller hvis noe er skjedd. Han er blitt mye mykere etter jeg fikk datteren min, han er fullstendig opphengt i henne og forguder henne over alt. Ute blant folk er det HAN som skal ha henne på fanget, ikke jeg :P så ja, han viser jo følelser, men å sitte å holde rundt meg uten at han er dritings, det går ikke ann :P haha!
Så jeg er veldig spent på hvordan det blir hvis han klarer å være med på hele fødselen :) Om han blir mer "oppmerksom" på meg og oss :)

Back
Topp