Tåteflasker

Greit!

Gift med forumet
Hei [:)]
Venter barn nr.2 i mai, og jeg har ikke muligheten til å amme. Derfor må det kjøpes inn tåteflasker [;)]
Sist (2006) brukte jeg flasker fra Dr Browns. Tåteflaskene var ok, men bestod av mange deler (mye å vaske) [8|] Brukte dem pga at de skulle forhindre kolikk. Nå ser jeg at Nuk sine tåteflasker også har fått en spesiell ortodontisk utforming (NUK Air systemet) som skal hjelpe til å forhindre kolikk. Det samme gjelder også for AVENT sine tåteflasker Airflex. Flaskene har i kliniske tester vist seg å motvirke kolikk.

Noen som kan anbefale et tåteflaskemerke som motvirker kolikk, og som man er fornøyd med?
På forhånd takk [:)]

Tror nok ikke du finner en tåteflaske som kan forhindre kolikk..

ORIGINAL: Dollface

Kanskje ikke......
Men man vil jo prøve å unngå det så godt man kan [;)]

ORIGINAL: Greit!

ORIGINAL: Dollface

Kanskje ikke......
Men man vil jo prøve å unngå det så godt man kan [;)]

Ja.. men jeg - og sikkert andre - er overbevist om at det er noe som er "medfødt" på en måte..
Enten får man det eller så får man det ikke.. uavhengig av om man bruker flaske eller ammer..
Jeg brukte forøvrig aventflasker og var fornøyd med de.. får oppvaskbørsten nedi, man får tak i smokker overalt og de er ikke SÅ dyre..

Så lenge man lar ungen få pauser og får rapet skikkelig, så er jo det også en god måte å forhindre luftplager på..

jeg liker godt flaskene fra MAM , selges på rma 1000. smokken er flatere enn på andre flasker.

Har brukt avent til Lukas, å han har ikke hatt antydning til kolikk.. [:)]

Vi brukte avent sine og var veldig fornøyde med de. Aldri hatt noen kolikkunge, men tror egentlig ikke det er grunnet flaskene. Men hun fikk i hvert fall i seg lite luft av de og hadde lite vondt i magen, og så fikk hun rapet skikkelig da. Vi skal bruke avent også på nestemann.

Jeg har brukt AVENT sine, og har vært superfornøyd! Prøvde en god del forskjellige i starten, bl.a dr.brown sine. De synes jeg bare var søl med, men er mulig at du liker dem bedre!:) Har hørt mye bra om dem ellers.

Jeg har vært veldig fornøyd med AVENT sine, men her har jeg hørt om mange som IKKE har vært fornøyd. Syns du skal prøve litt forskjellige jeg, tror det varierer veldig hva folk liker, og ikke minst hva barna liker.

Leah Angelica har kolikk [&o]
Jeg brukte avendt sine i begynnelsen.. Vil ikke anbefal de!
Bruker nå dr.drown sine som er mye bedre [:)]

Theo har også kolikk, men han ville ikke ta Dr.Brown, så her er det kun NUK sine flasker han vil ta når jeg ikke ammer[&:]

Anbefaler mam flakene,brukte avent i begynnelsen og junior svelgte masse luft og hadde stadig luftsmerter,forsvant helt da jeg begynte med mam flskene!

Back
Topp