Tåteflasker

• Trådstarter Trådstarter Eline2020
  • Opprettet Opprettet
E

Eline2020

Guest
Fått beskjed av jordmor at jeg antagelig ikke får til å amme. Hun ba meg kjøpe MME og ha klart hjemme.

Det jeg lurer på er hva må jeg ha med til sykehuset? Ei eller to tåteflasker som er kokt? Og smokk som er kokt?

Hvordan koker man dette? Oppi en kjele og når det koker så er det gjort, eller skal det koke lenge?:woot:

Sykehuset har det du trenger under oppholdet der :)
Anbefaler å kjøpe en flaskesterilisator til hjemmebruk, det lettet mye av jobben for oss med flaskebarn sist. Og Baby Brezza er *virkelig* verdt hver eneste krone!

Min erfaring er forøvrig at Hipp er snillere med magen på de små enn hva de andre merkene er :)

Sykehuset har det du trenger under oppholdet der :)
Anbefaler å kjøpe en flaskesterilisator til hjemmebruk, det lettet mye av jobben for oss med flaskebarn sist. Og Baby Brezza er *virkelig* verdt hver eneste krone!

Min erfaring er forøvrig at Hipp er snillere med magen på de små enn hva de andre merkene er :)
Takk for info. Trenger jeg ikke ha med en tåteflaske på hjemveien heller? Får vi med fra sykehuset? Bor noen timer unna.

Takk for info. Trenger jeg ikke ha med en tåteflaske på hjemveien heller? Får vi med fra sykehuset? Bor noen timer unna.

Nei, om dere har lang reisevei hadde jeg nok tatt med ei flaske til hjemveien :) Da må du dog også tenke på å få med 2 termoser med sterilt vann fra sykehuset, 1 varm og 1 kald, slik at du får blandet drikken til riktig temperatur for baby.

Hvorfor har du fått beskjed om at du mest sannsynlig ikke får til å amme?

Ellers vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe inn masse flasker av en type på forhånd, men heller noen forskjellige typer. Det samme gjelder smokk. Det er dessverre ikke gitt at baby tar hvilken som helst flaske eller smokk.

Hvorfor har du fått beskjed om at du mest sannsynlig ikke får til å amme?

Ellers vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe inn masse flasker av en type på forhånd, men heller noen forskjellige typer. Det samme gjelder smokk. Det er dessverre ikke gitt at baby tar hvilken som helst flaske eller smokk.
Å? Kjekt å vite. Takk :happy: Nei jeg hadde en brystreduksjon for 15-år siden og hun mente at det var så liten sjangs at jeg kunne amme at jeg like greit kunne kjøpe morsmelkerstatning med engang.

Å? Kjekt å vite. Takk :happy: Nei jeg hadde en brystreduksjon for 15-år siden og hun mente at det var så liten sjangs at jeg kunne amme at jeg like greit kunne kjøpe morsmelkerstatning med engang.
Ah, jeg kjenner hele tre venninner som tok brystreduksjon for lenge siden, hvor 2 av 3 overraskende nok klart å amme altså :-) så jeg ville ikke gitt helt opp uten å ha prøvd først, men kan være enig med jordmor at det er greit å ha lest seg litt opp om flaskemating på forhånd siden det kan bli et sannsynlig alternativ :-)

ulike flasker og smokker har ulike tuter - noen babyer har ingen preferanser og sluker hva som helst, mens andre er svært selektive.. hos oss tok frøkna aldri flaske, nektet tvert, men tok til nøds smokker i latex... eneste flasken vi aldri prøvde var Comotomo, så den er allerede innkjøpt til lillebror i magen, da vi har hørt mye bra om den flaska :-)

Ah, jeg kjenner hele tre venninner som tok brystreduksjon for lenge siden, hvor 2 av 3 overraskende nok klart å amme altså :) så jeg ville ikke gitt helt opp uten å ha prøvd først, men kan være enig med jordmor at det er greit å ha lest seg litt opp om flaskemating på forhånd siden det kan bli et sannsynlig alternativ :)

ulike flasker og smokker har ulike tuter - noen babyer har ingen preferanser og sluker hva som helst, mens andre er svært selektive.. hos oss tok frøkna aldri flaske, nektet tvert, men tok til nøds smokker i latex... eneste flasken vi aldri prøvde var Comotomo, så den er allerede innkjøpt til lillebror i magen, da vi har hørt mye bra om den flaska :)
Så bra å høre, da er det kanskje fortsatt håp. Skal prøve og håper jeg får det til. Men forberedt på å måtte bruke tåteflaske.

Skal sjekke ut de forskjellige typene. Eller prøve litt forskjellig om jeg kommer i den situasjonen :happy:

Jeg har hatt brystreduksjon og fått til å amme tre barn ;) Etterhvert som de ble større og krevde mer melk måtte jeg gi meg da... -Men det er ihvertfall nok åpne melkeganger til de første ukene/månedene :)

Anbefaler å lese om amming ved brystreduksjon her: https://ammehjelpen.no/brystopererte-kvinner/ Greit å vite litt hva du kan gjøre som forberedelse og at du informerer sykehuset slik at du får litt ekstra støtte i forhold til amming. Anbefaler mye hud mot hud og dype pust/ro for å hjelpe utdrivningrefleksen slik at melken strømmer lettere.

om du ikke kan fullamme, kan du mest sannsynlig delamme om du ønsker. Du kan også ta kontakt med ammehjelpen allerede nå om du ønsker å ha en som kan støtte deg med ammingen og svare på spørsmål i prosessen eller ta kontakt ved behov. Alt godt! Hilsen ammehjelper

Anbefaler å lese om amming ved brystreduksjon her: https://ammehjelpen.no/brystopererte-kvinner/ Greit å vite litt hva du kan gjøre som forberedelse og at du informerer sykehuset slik at du får litt ekstra støtte i forhold til amming. Anbefaler mye hud mot hud og dype pust/ro for å hjelpe utdrivningrefleksen slik at melken strømmer lettere.

om du ikke kan fullamme, kan du mest sannsynlig delamme om du ønsker. Du kan også ta kontakt med ammehjelpen allerede nå om du ønsker å ha en som kan støtte deg med ammingen og svare på spørsmål i prosessen eller ta kontakt ved behov. Alt godt! Hilsen ammehjelper
Tusen takk:love2

Hvis du ikke får til så får du ikke til, men det er ingen grunn til å anta. Mange med både silikon og reduksjon som fortsatt har alt i orden til amming. Jeg ville hatt så lite som mulig klart til mme og heller sendt faren på butikken om det trengs :happy:

Back
Topp