Tåteflaske

MyOwn

Elsker forumet
Har dere helt sluttet å bruke det?

Vi har gitt henne ei flaske med varm melk rett før leggetid som en del av leggerutinen. Synes den kosen er ubetalelig, vi koser og leser og pludrer litt, det er så herlig! Men nå lurer jeg på om hun begynner å bli så stor at vi bør slutte. Har dere andre sluttet helt med tåteflaske?

Her får ho også fortsatt flaske, og tror ikke jeg gidder å stresse med slutten av den helt ennå. Det er jo de eneste minuttene ho koser seg med meg i løpet av dagen, så jeg vet ikke helt om det er ho eller meg som er mest avhengig av den flaska [:)]

er det fortsatt flaske morgen og kveld.
Har ikke tenkt å slutte med de heller, kanskje morgenflaska men ikke enda

Vi slutta da hun var ca ett år og det har gått helt fint [:)] Nå går det i tutekopp.

Her bruker han ikke flaske lenger, han hadde ikke noe behov for den, så da pakket jeg de vekk. Gubben ble litt lei seg[8D]

Han får kveldsflaska enda og det er såå kos. Han lukker øynene og skikkelig koser seg da, så det skal han få fortsette med til han ikke vil lenger selv. Han bruker ikke flaske på dagen så ser ikke noe problem i det, drikker bare av vanlig kopp da [:)]

Snuppa vår får tilbus om kveldsflaske enda. Det er skikkelig kos, men hun trenger den ikke og savner den ikke om hun ikke får den en kveld. Men vi elsker den kosen i en hektisk hverdag.. Ikke alltid hun vil ha da.

Hun får av og til flaske med melk om morgenen så hun har litt å gå på fram til frokosten i barnehagen.

Bruker ikke tåteflaske lengre, men hadde ikke hatt noe imot å gi henne det hvis det var som "kveldskos", vet om mange som gjør det [:)]

Takk for svarene!

Her får hun også tutekopp (eller vanlig kopp hvis jeg sitter og passer på) resten av dagen. Det er jo superkoselig med kveldsflaska, men jeg lurer på om vi kanskje bør slutte siden det kommer en lillebroster snart. Jeg vil ikke slutte akkurat når det skjer i tilfelle sjalusi blir et tema, og da blir hun plutselig veldig stor... Kanskje vi prøver å slutte og ser hvordan det går. Hvis det ikke er noe problem for henne skal vi nok klare å avvenne oss selv også...[;)]

Vesla får flaske om kvelden før hun legger seg. Også noen ganger om morgenen.

Her får hun også fortsatt flaske på kvelden. Resten av tiden drikker hun av vanlig glass, så flaska er altså bare for kos.

har får de melk på flaske morgen og kveld fortsatt[:)]

Back
Topp