Tåteflaske og 1 år

millemarie

Forelsket i forumet
Deres barn på rundt 1 år. Drikker de vann, mme, melk osv av tåteflasker eller har dere bytta ut til noe annet? :)

Ved ett år var det vann fra de koppene du får i matbutikk med sugerør :)
Jeg ammet enda så derfor ikke noe flaske

Deres barn på rundt 1 år. Drikker de vann, mme, melk osv av tåteflasker eller har dere bytta ut til noe annet? :)
Nei, da drakk han av sånn munchkin miracle cup.
Han har kun fått mme på tåteflaske, ellers har vi brukt flaske med sugerør/sånne munchkin kopper fra 6 mnd

Sluttet med mme når de var 1 år. Da kan de drikke kumelk eller annen plante melk. All drikke fikk de i sånn kopp med sugerør fra avent, fåes i matbutikk.

Rundt et år har de drukket av vanlig glass eller andre drikke flasker ikke tåteflasker

Med hun som ikke har MPA så pakka jeg bort alle tåteflasker på ett års dagen. :p drakk av suttekopp eller vanlig glass(øvde mye på det). Fikk ikke mme lengre da.

Her drakk hun mme fra tåteflaske, vann fra sugerørflaske og eventuell vanlig melk fra tutekopp når hun var 1 år.

Snart 3 åringen her elsker fremdeles tåteflaska si:hilarious: men hun får den ikke hele tiden, får kanskje en tåteflaske med melk før hun skal legge seg og en på morgen eller noe. Det er nye kos og trøst for hun som hun ikke får helt på samme måte av de andre koppene og flaskene vi bruker på dagtid

Snart 3 åringen her elsker fremdeles tåteflaska si:hilarious: men hun får den ikke hele tiden, får kanskje en tåteflaske med melk før hun skal legge seg og en på morgen eller noe. Det er nye kos og trøst for hun som hun ikke får helt på samme måte av de andre koppene og flaskene vi bruker på dagtid
Grunnen for at man ikke skal bruke de mer enn ett år er fordi det kan være skadelig for tennene. Stort problem i UK med tannråte hos barn på grunn av tåteflaskebruk

Grunnen for at man ikke skal bruke de mer enn ett år er fordi det kan være skadelig for tennene. Stort problem i UK med tannråte hos barn på grunn av tåteflaskebruk

Det handler også mye om hva som er i de tåteflaskene da, mye juice, sukkerholdig drikke osv

enig med veivalsa at det handler om hva som puttes og og hvordan det brukes.

her får hun kun vann eller melk på tåteflaske og det brukes kun i forbindelse med soving før/etter når hun er trøtt og trenger kos.

helsesykepleier mener det ikke er noe problem så jeg hører å hun;-)

Njæ. Det er nok heller fordi de får juice, melk, saft osv etter tannpuss på kvelden. Tåteflaske i seg selv skader ikke tennene om man ikke sutter på den konstant som en smokk.

Njæ. Det er nok heller fordi de får juice, melk, saft osv etter tannpuss på kvelden. Tåteflaske i seg selv skader ikke tennene om man ikke sutter på den konstant som en smokk.
Har jo forstått fra deg tidligere at kostholdet ikke nødvendigvis er det beste i uk :hilarious:

Har aldri drukket av tåteflaske. Fått vann fra kopp fra 5 mnd stort sett. 10 mnd nå og drikker av kopp selv. På tur har vi med wow-kopp :)

Kutta mme ved 1 år. Alltid en flaske med sugerør (avvent) med vann tilgjengelig, men har drukket vann fra glass selv fra 10 mnd til måltider.

Da er det hvert kopp og tutekopp til måltider . Flaske med mme. Da har jeg følt at mine har hvert for store til å ”gå rundt“ med tåteflaske :) synes det er viktig å skille kosen og hverdagen på en måte . Har gått veldig fint med alle tre her .

Back
Topp