Tåteflaske-erfaringer?

Kassiopeia68

Venter på baby januar 2014
Januarhula 2014
Har prøvd Dr.Browns i et døgn, og tror kanskje det er mindre knip og uro. Har noen av dere andre erfaring med denne flasken kontra andre?
 
Min tar ikke flaske, men har faktisk hørt fra ALLE rundt meg at disse dr.browns flaskene er de beste :)
 
Jeg bruker dr brown. Brukte avent sine først, men så hadde gutten min så mye mageknip og gråt frykrelig mye!! Så fikk anbefalt dr brown av en jeg kjenner. Jeg syns det har funket helt sykt bra!!:) kjøpte en egen beholder til å blande mme i også, siden den ikke skal blandes i flaskene. Var det de sa på babyshop hvertfall, siden det kommer mye luft bobler når det blandes eller noe.. Og en desperat mor kjøper jo hva som helst:p jeg har hvertfall fått en ny unge etter at jeg begynte å bruke dr brown!:) og slutta med nan! Håper det funker for deg også:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg bruker dr brown. Brukte avent sine først, men så hadde gutten min så mye mageknip og gråt frykrelig mye!! Så fikk anbefalt dr brown av en jeg kjenner. Jeg syns det har funket helt sykt bra!!:) kjøpte en egen beholder til å blande mme i også, siden den ikke skal blandes i flaskene. Var det de sa på babyshop hvertfall, siden det kommer mye luft bobler når det blandes eller noe.. Og en desperat mor kjøper jo hva som helst:p jeg har hvertfall fått en ny unge etter at jeg begynte å bruke dr brown!:) og slutta med nan! Håper det funker for deg også:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Vi får se an litt til om det funker. Hva bruker du isteden for Nan? Vi brukte Althera, men merket ikke noen forskjell fra Nan på det. Tenkte forsøke Hipp nå..
 
Jeg synes MAM sine anti-kolikk flasker også var gode med forrigemann, brukte både de og Dr. Browns.
Denne gangen har jeg kun Avent sine i liten str, men opplever at baby har en del knip, muligens pga svelging av luft fra flaske/bryst. Tror NAN også gjør magen vond, så har kjøpt Hipp.
 
Vi får se an litt til om det funker. Hva bruker du isteden for Nan? Vi brukte Althera, men merket ikke noen forskjell fra Nan på det. Tenkte forsøke Hipp nå..

Jeg bruker hipp. Og litt malt da. Nå er det bare presse lyder, ingen skriking:) jeg blir jo et nytt menneske jeg også, når babyen slutter å skrike og sover på natta:) jeg er hvertfall veldig fornøyd!! Lykke til:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Her går det helt fint med avent sine flasker, så vi har bare det. Tror vi har litt flaks siden mange andre må bytte vekk fra de. NAN fungerer også fint (tror vi). Ada momser det i seg og er nok en drømme baby i matveien. Mens Felix lille (og jeg mener lille!!) vet vi ikke helt med. Men selve flaskene funker fint for ham også.
 
Her går det helt fint med avent sine flasker, så vi har bare det. Tror vi har litt flaks siden mange andre må bytte vekk fra de. NAN fungerer også fint (tror vi). Ada momser det i seg og er nok en drømme baby i matveien. Mens Felix lille (og jeg mener lille!!) vet vi ikke helt med. Men selve flaskene funker fint for ham også.
Bra med alt som virker!! :) Det er ikke allverdens problemer her heller, men når han ikke raper så må vi få ned så lite luft som mulig. :)
 
Bra med alt som virker!! :) Det er ikke allverdens problemer her heller, men når han ikke raper så må vi få ned så lite luft som mulig. :)
Ja, alt som funker er supert :) Håper bedringen fortsetter med nye flasker hos dere :) Her er det litt av og på om det rapes, men jeg tror at på frøkna kommer det ann på hvor glupsk hun har vært. Raper man henne litt etter hun har roa ned tempo på spisingen litt eller tatt en pause så kommer det ofte en giga rap eller to :p Men så kommer det ikke noe mer etter resten av flasken er momset ned ;) Gutten tørr vi ikke rape så mye for der kommer som oftest mye av/all maten opp igjen om han raper :(
 
Vi bruker mam sine antikolikk, og har ikke hatt noe problem! Måtte derimot bytte fra nan til hipp da lillemor ikke var fornøyd.
 
Vi bruker mam sine antikolikk, og har ikke hatt noe problem! Måtte derimot bytte fra nan til hipp da lillemor ikke var fornøyd.

Vi har to av mam sine antikolikk, men de lekker rett som det er. Hva er det vi gjør feil under monteringen?
 
Vi bruker billigflasker fra coop, avent sine småflasker, to flasker fra sykehuset, mam osv.... Her har det med smokken å gjøre.
Noen dager tar han greit medela sine brystetterlinkinger greit, mens andre dager er han mer sliten og trenger mindre motstand i smokken. Noen dager suger han godt og er kjempeglupsk, og da må vi ned i størrelse på smokken for at ikke alt skal gå i ball for han. Men vi voksne liker best medela sine brystetterlikninger. Huske rikek hva de heter i farten, men de hjelper ihvertfall han med å få bedre tak, og kunne overføre sugeteknikken til brystet :D Så nå tar han oftere og mer bryst, før vi fyller på med flaske når han blir lsiten.
 
Vi bruker billigflasker fra coop, avent sine småflasker, to flasker fra sykehuset, mam osv.... Her har det med smokken å gjøre.
Noen dager tar han greit medela sine brystetterlinkinger greit, mens andre dager er han mer sliten og trenger mindre motstand i smokken. Noen dager suger han godt og er kjempeglupsk, og da må vi ned i størrelse på smokken for at ikke alt skal gå i ball for han. Men vi voksne liker best medela sine brystetterlikninger. Huske rikek hva de heter i farten, men de hjelper ihvertfall han med å få bedre tak, og kunne overføre sugeteknikken til brystet :D Så nå tar han oftere og mer bryst, før vi fyller på med flaske når han blir lsiten.
Medela calma, kanskje? Vi har også dem. Men prøver ut Dr. Browns nå mot luftproblemer.
 
Vi har to av mam sine antikolikk, men de lekker rett som det er. Hva er det vi gjør feil under monteringen?
Som det blir sagt, den hvite gummiringen i bunn må sitte helt tett, ellers kan den både ta inn vann (ved oppvarming i vannbad) eller lekke. Slet litt med dette i starten før jeg gjorde det til vane å justere den hvite ringen før bruk ;)
 
Jeg bruker avent "gamle" og nye flasker, noen skikkelig kule i myk gummi fra rudo og en flaske jeg ikke vet merket på som er skikkelig god. Den ligner på avent sin men har mindre hull og har et "termometer" i flaska som forteller om den er for varm. Den er genial men aner ikke hvor den er fra. Kjøpte flaskevarmer som varmer flaska på 2min. Mye genialt der ute. Doseringsboks og. Elsk♥

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp