Tåteflake

mammas gullgutt

Forelsket i forumet
er det bare thomas som får nesten all drikka so fra tåteflaka enda. prøver hele tiden få han til å drikke emr av glss, eleler tutekopp men vil ikek å drikekr ikek mye da.
vann få han bare fra tutekopp eller glass går greit forelåpig.
men bør jeg avvenne. han er jo så glad i flaska si. gjør vel ingenting?
når bør en avvenne de?
føles at det bare er meg. får både melk og juice(fruktdrikke fra 12mnd) på flaske

Ida drikker av tut-kopp nå, kun tåteflaske til kveldsflasken med mme/kumelk.
Dette har bare skjedd gradvis, uten at vi har gjort noe spes. Kuttet først ut tåteflaske til måltidene og når det ble slutt på morgen-flasken så ble bare kveldsflasken igjen. Kveldsflasken blir nok borte også om en kort stund og da blir det tut-kopp fremover. (Kommer til å ha et par tåteflasker stående i skapet, kjekt å ha hvis hun blir syk e.l.)

Når det gjelder når man skal/bør slutte med tåteflasken så er det nok veldig mange svar og tanker om vil jeg tro. Jeg kjenner noen som har gitt flaske på kvelden til sine barn som er godt over 2 år. Og vet om 2 åringer som koser seg med flasken på dagtid.... Man får bare se hva barnet synes og hva man selv synes virker greit. Her sluttet Andreas med flasken rett over 1 års alderen og det samme virker som om det blir på Ida - dette har bare skjedd av seg selv og de virker fornøyd med det!

tror vi må bli strengere å ikke gi alt fra flake ja men hvis han ikek drikekr mye så går det så greit på tåteflaska men må gi slipp på den snart.

Her drikkes det melk og vann fra tåteflaske..
prøver tutkopp innimellom, men tåteflaske er favoritten...

Kåre drikker kun av tutekopp på dagtid men får en flaske med tynngrøt om kvelden for å være trygg på meg selv at han får nok....+ litt kosen med den.

glass eller tutekopp her.....

Lukas bruker mye tåteflaske enda.. Han er sååå glad i flasken sin når han skal sove så jeg gidder ikke å stresse med å avvenne han....
Når han drikker vann fra tutekopp så drikker han ikke så veldig mye heller men hvis han drikker fra tåteflaske så kan han tømme en liten flaske i slengen.. [:D]

Og en annen ting: Han sliter litt med noen av disse tutekoppene. Noen må han suge så utrolig hardt på for å få ut noe (jeg har prøvd jeg også) - og vi har prøvd ihvertfall 4-5 forskjellige merker.... Noen flere som sliter med det eller?

thomas er ikke begistra for tutekopp. så her er det bare faske nesten hele tiden en vi prøver hele tiden

Rikke har egentlig aldri tatt flaske hun da.  Vi gav vann fra glass til hun ville holde selv.  Så hadde vi problemer med at hun ikke klarte å drikke fra avent sine kopper.  Fant til slutt drikkekopp på cubus som hun elsker.  Nå har vi vel 6 drikkekopper derfra.  [:D]

Erik får melk i flaske om kvelden. Til frokost drikker han melk med sugerør (blir så mye mindre søl da [;)]) fra kopp. Ellers drikker han vann fra tutekopp [:)]

gir Elijah tåteflaske (MME)til frokost og kvelds...ellers er han filink og drikker kumelk og juice av glass ellers på dagen[:D]

Tina ville aldri ha tåteflaske hun. Kun drukket 4-5 gang av den, men plutselig nektet hun. Så her er det tuteopp, glass med eller uten sugerør, og alle typer drikkeflasker (feks imsdalflasker) det går i[:D]

ORIGINAL: BambinoLukas

Lukas bruker mye tåteflaske enda.. Han er sååå glad i flasken sin når han skal sove så jeg gidder ikke å stresse med å avvenne han....
Når han drikker vann fra tutekopp så drikker han ikke så veldig mye heller men hvis han drikker fra tåteflaske så kan han tømme en liten flaske i slengen.. [:D]

Og en annen ting: Han sliter litt med noen av disse tutekoppene. Noen må han suge så utrolig hardt på for å få ut noe (jeg har prøvd jeg også) - og vi har prøvd ihvertfall 4-5 forskjellige merker.... Noen flere som sliter med det eller?

Ja, vi sliter med det samme her.
Så vi kuttet ut de tutteflaskene vi. Har en som han liker som jeg kan justere mengen han får ut selv.

Nå har Kian blitt så flink til å drikke av glass, det er moro!!

Han elsker flasken, bruker den mye! 

Vi slutta med tåteflaske da vi begynte med fast føde.
Helene fikk jo kun en flaske mme om dagen, ellers ammet jeg. Når vi begynte med fast føde, så kutta vi ut flaska, og så fikk hun puppen som "tillegg". Nå har vi slutta med puppen også. Prøvde her forrige uke da ho slet med litt diare, men da skjønte ho liksom ingenting.

Helene får vann fra tutekopp, melk fra vanlig kopp eller glass. Og så er det jo veldig stas med f eks Imsdal flasker da.

Back
Topp