Tårene triller..Jeg vet ikke hva jeg skal tro..

Hei Godhjerta!!

Sying må gjøres når man har svak livmortapp.Svak livmortapp er sånn at man ikke klarer å holde på fosteret og fostervannet , når det blir litt tyngde på det.Vanligvis kan det skje/ oppdages rundt 20 uke av svangerskapet,for det er da det begynner å bli litt tungt.jeg har mistet 2 ganger i 22 uke fordi jeg har det....
Årsaken? vet ikke helt.Det går ikke ann å fikses på ,annet enn å få tilbud om sying.Har man svak mormunn så vil man alltid ha det.Det er vel bare en feil(hvis man kan kalle det det da)som noen kvinner har.Etter de fant ut at jeg har det,så har jeg hørt at det er mange andre som har det også.Så jeg tror det er mer utbredt enn det man hører om...Desverre...

Hei Godhjerta=)
Man merker ikke noe selv ved å ha det.De ser det bare ved å ta en innvendig ultralyd.Hvis livmortappen er svak så kan de se at den på en måte buler litt ut og at livmorhalsen er kortere enn normalt.Det som er så synd i dag er at å sjekke livmortappen er ikke en del av den vanlige svangerskapsundersøkelsen i dag,man må liksom ha senabortert 1 el flere ganger og fått den diagnosen før man blir obs på det.Sånn som med meg har jeg mistet 2 ganger i uke 22,og de fant det ikke ut før nå siste gang,så da får jeg ekstra oppfølging med sjekk av livmortapp og sying neste gang.Jeg synes dette skulle vært en del av den vanlige ultralyd kontrollen jeg som man har i 17-19 uke,for da kan det oppdages før det går galt.det er bare å ta en innvendig ultralyd i tillegg til oppå magen??!!Men det er jo systemet i norge det....
EKS: hvorfor kan ikke alle få den sjekken istedenfor at staten gir bort opptil 16000 i gravferdsstønad ved senabort??!!Det kan hende jeg tenker dumt ,men jeg blir bare litt fortvila av dette jeg...

Håper du fikk de svara du lurte på[:D] Go'klem

Back
Topp