Tålmodighet!

Mrs White

Forelsket i forumet
... eller kanskje avsaknaden av tålmodighet. Håper ikke at det bare er jeg som av og til savner tålmodighet :-) Siden 1,5 uke tilbake har lillen blitt forferdelig vanskelig å få til å sovne. Og når han sen sovner våkner han minst en gang i timen. Så først ligger je sammen med han mellom 1-2 timer for å få han til at sovne. Sen løper jeg opp to trapper hver gang han våkner.Det ender nesten alltid med at jeg legger meg ved ni-tiden fordi jeg ikke gidder. Sen våkner lillegutt OFTE om natta og vil bare ligge helt inntil meg.. Dvs jeg sover nesten ingenting.

Så i dag ble det for mye for meg.. Jeg tok to-tre timer fri fra familjen og shoppet. Og etter å ha prøvd å legge lillegutt i en time ga jeg opp og pappaen får ta han. Klokken er nå 20:00 og er fremdeles våken. Hyler og gråter. Huff! Stakkers.

Jeg er bare så sliten akkurat nå og måtte bare syte litt :) Nå skal jeg prøve å roe lillegutt. Tror pappa trenger hjelp :/
 
Ja, det er kjempeslitsomt når de holder på sånn, så skjønner godt at du blir lei!

Virker lurt og bytte på ihvertfall, slik at ikke den ene sitter med alt :)

Dere får stå på, så hjelper det sikkert snart :)
 
Herregud hvem som helst hadde blitt slitne av det styret. Hva med å ikke ta ungen opp men bare sitte ved siden av sengen slik ar han ser dere. Pass på at det ikke er helt mørkt i rommet. Husk de er store nå barna og kan fint holde seg våkne ved egen vilje. Jeg hadde ike tatt opp ungen , men bare sittet der og eventuelt lagt han ned et par ganger.
 
Hvis jeg lar han ligge kvar i sengen så hyler han noe forferdelig og gråter så tårene spruter. Jeg har ikke hjerte å la han ligge sånn alt for lenge. Det har dessuten virket som han har separasjonsangst.. Det begynte med at jeg var hos naboen en kveld, etter at lillen hadde lagt seg. Han våkne en halvtime etter at jeg hadde gått og da gråt han så mye fordi jeg ikke var der at han mistet pusten to ggr. Pappaen hans ringte g sendte sms til me men jeg hørte ikke telefonen, og sjekket ikke før en og en halv time senere :-/ Det har jo aldri vært noen problemer tidligere.. Siden da så endret seg alt - han ble vanskelig å legge og han våknet ofte og som sagt vil bare ligge tett inntil meg. Og hvis jeg går på toaletten mitt i natten så våkner han med en gang og gråter voldsomt :-(

I går sovnet han ikke før klokken var 22(!).. Men det viste seg at han hadde 39 i feber, og han ble så tett i nesen at han ikke fikk puste stakkars. Vi ga han saltvannsspray men hjalp ingenting. Misstenker at sprayen blir gammel etter at den er åpnet. Noen som vet? Vi brukte den senest for kanskje to måneder siden.. Stakkers liten da. Og nå er vi i hvert fall slitne :-(
 
Sover dere på samme rom? Vi hadde jentungen hos oss frem til hun var seks mnder, men hun våknet av alt! Om vi snudde oss i sengen, beveget på føtter eller aller verst måtte opp på do. Da hun kom på eget rom roet hun seg veldig om nettene altså. Ikke sikkert det hjelper for alle selvfølgelig. Frustrerende for store og små å få for lite søvn :/
 
Vi prøvde å legge han på eget rom når han var seks måneder fordi det viret som han våknet av oss. Men det ble mye verre da. Før dette skjedde for 1,5 uker siden så sov han faktisk ganske greit om kvelden og natta. Men ting endrer seg jo hele tiden så det er jo ikke umulig at han er moden for eget rom nå.
 
Vi prøvde å legge han på eget rom når han var seks måneder fordi det viret som han våknet av oss. Men det ble mye verre da. Før dette skjedde for 1,5 uker siden så sov han faktisk ganske greit om kvelden og natta. Men ting endrer seg jo hele tiden så det er jo ikke umulig at han er moden for eget rom nå.
 
Hei igjen, tror kanskje at lillen har blitt mørkeredd.. Han skrek og var alldeles trankilsk når han skulle sovne ikveld igjen.. Han var åpenbart veldig trøtt men ville ikke sovne. Det skal sies at døra stod litt åpent og jeg hadde en liten lampe tent på baby callen så det var ikke helt mørkt i rommet. Men så merket jeg at han roet seg med en gang det ble lysere i rommet, så da tente vi en lampe og lillen sovnet på sekundet!

Jeg fikk lagt han i sin seng, og da la jeg baby callen med lampen tent i senga hans. Han sov da nærmere 5 timer i strek og det har han ikke gjort siden dette begynte.

Får håpe vi fant årsaken til hvorfor han har vært så engstelig i det siste. Fordi det er grusomt :( Før fikk jeg ikke han til å sovne hvis det ikke var alldeles mørkt i rommet :)
 
Hei igjen, det var nok ikke som han var mørkereddd uten kun en tilfeldighet at han sovnet i det vi tente en lampe. I går var jeg hos helsesøster og snakket om dette, men som vanlig synes jeg de er ganske dårlige på å hjelpe... De rekommanderer kun skrikekur, og det har vi lite lyst til når han er hysterisk. Jeg vet jo at han kan sovne på ti minutt med vår vanlige "metode".. Jaja.

I går sovnet han innen en halvtime, så nå begynner nok forkjølelsen å slippe taket. Og sen sov han helt til halvfire (!) før han ville opp å ha litt vann og morsmelk (han pleier å bli suten i firetiden). Jeg våkner selvfølgelig hele tiden fordi je ble urolig at han ikke pustet... Har jo blitt vant med hyppig oppvåking og klaging hele natta - hehe.
 
Back
Topp