Tåler ikke ull (mulig atopisk eksem)

Vi har også god erfaring med ull/ silke-blanding samt bambus vil jeg anbefale! :D

Skrev jo lenger opp her at bomull/ull gikk bra i fjor. Nå ser det imidlertid ut som om hun blir rødflekkete og tørr på overkroppen av blandingen...

Så da bør vel vi også prøve noe annet...

Men siden bambus og ull/silke er dyrere; hvor mange sett kjøper dere da, og hva gjør man med vask og sånn?

Ble anbefalt la roche-posay lipikar bodylotion, fornøyd med den foreløpig i allefall :)

Lurer også litt på hvor mange plagg dere kjøper av ull/silke og bambus, og str.. Greit å kjøpe litt stort så de holder lenger? Er jo nokså dyrt!

Ble anbefalt la roche-posay lipikar bodylotion, fornøyd med den foreløpig i allefall :)

Lurer også litt på hvor mange plagg dere kjøper av ull/silke og bambus, og str.. Greit å kjøpe litt stort så de holder lenger? Er jo nokså dyrt!
Den kremen bruker vi og, funker bedre enn exomega her iallefall ;)

Lurer på det med klær jeg og ja....

Tiljamid har også bambusklær, hvis man kjøper en body som er litt romslig, kan den vare opp mot et år! Så egentlig ikke så dyrt... men her går vi for vanlig bomullsbody/strømpis med tykk ull utenpå.. også kjøper vi skikkelig yttertøy som er så vanntett som mulig. .. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skrev jo lenger opp her at bomull/ull gikk bra i fjor. Nå ser det imidlertid ut som om hun blir rødflekkete og tørr på overkroppen av blandingen...

Så da bør vel vi også prøve noe annet...

Men siden bambus og ull/silke er dyrere; hvor mange sett kjøper dere da, og hva gjør man med vask og sånn?
Nøstebarn sin ull/silke holder veldig godt og kan fint luftes mellom bruk og evt ta flekker med rn klut, så i teorien kan det jo holde med to-tre sett. Tror bambusen også er sånn, men vi har nok så har vasket det etter en eller to dagers bruk likevel.

Lille bruker 74 nå, så hvis jeg kjøper et par bodyer i 80 så bør det holde i vinter? Bestemor driver å strikker ullbukser nå, og oldemor driver å produserer strømper :D (lilles oldemor og bestemor altså )

Memini har kommet med ull i 50/50 ull og bambus, det er så mykt og godt, kjennes ikke som ull i det hele tatt og skal visst funke bedre enn ren ull ;

Devold ullundertøy.
Den har thermocool på innsiden som kjennes ut som bomull, men er ikke det.
Guttungen hadde mye eksem da han va liten, men ikke noe nå annet enn når det blir sprengkulde.
Han elsker devoldulltrøyene og bor i de året rundt.

Vil virkelig anbefale tiljamid altså, selv om det koster litt så holder det lenge! De er laget for å gå over mange størrelser.
Lilleba er ikke like bra, for det er bare 40% bambus, tiljamid er 95 %.

Stormberg har forresten også bambus, og det er ikke så dyrt heller. Og gratis frakt:)
Men minste str.er 1 år.

Oi, denne var gammel! Hun sliter fortsatt med eksem og tåler ikke ull enda heller.. Vi har begynt å bruke bambus fra Tiljamid!! Elsker de klærne!!! De bodene jeg kjøpte i fjor høst i str 6-12 måneder passer enda! Og hun bruker 92 i andre klær nå! Veldig glad vi prøvde Tiljamid, skikkelig suverene klær!:D

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp