Tåler ikke ull (mulig atopisk eksem)

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Jenta mi tåler ikke ull, får masse utslett. På legekontrollen da hun var 6 mnd sa legen at hun kanskje har atopisk eksem. Noen som har barn med det som har erfaring med sånn ull/bomull klær? Der det er et bomullslag innom ulla? Tenkte kanskje å kjøpe noe sånt nå til vinteren, men det koster jo litt, så lurer litt på om andre med atopisk eksem tåler disse plaggene?

Hei! Kjæresten min sliter med det. Han hadde mye atopisk eksem som barn, men har fortsatt noen problemer og kan for eksempel ikke bruke ull rett på huden. Så han har microfiber-superundertøy, så ull så vindjakke o.l. Han bruker altså masse ull, bare ikke rett på huden. Gjør han det, kommer eksemen og den kan være ganske fæl.. Du må bare prøve deg frem og se hva jenta di tåler.

Jenta vår bruker de dobbeltvevde plaggene du snakker om, og det går kjempefint :-) vår favoritt er KappAhl sine

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dattera mi har det, og jeg kjøpte bomull/ull i fjor.. Men da er liksom all vitsen med ulla borte synes jeg, siden de blir jo like kalde når de er våte som vanlige bomullklær. Dessuten blir det VELDIG vått innerst, og man ser det nesten ikke på utsiden ( min erfaring når jeg tar de av). Derfor har jeg begynt å kjøpe ull/superunderyøt på sportsbutikker, og er veldig fornøyd :) Kjøper devold active, som det er superundertøy innerst som er lik mht til fukt som ull, og som jeg er mye tryggere på enn bomull. Vet også at det er noen andre merker i sportsbutikkene som har ull/superundertøy.

Dessuten kjøper jeg en del bambusplagg.. Så jeg er ikke noe fan av ull/bomull, etter fjorårets sesong hvor jeg nesten utelukkende kjøpte dette.

Min har ikke tålt ull, har nok også reagert litt på de plaggene med bomull på innsiden. Jeg bruker bomullsstrømpebukse hele vinteren og ullbukse over. Det går fint!

Funka fint med ull/bomull i fjor, så spent på vinteren nå.

Kjøpte på cubus eller joha.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Ikke kjøp for mye av dette dobelt undertøye før du har prøvd det
Jenta her kan ikke bruke de settende med bomul eller silke inners, for eksem alikevel. SÅ her bruker vi bommul og flees. Og ho har aldri vært kald med det slik sett.

Jenta mi tåler ikke ull, får masse utslett. På legekontrollen da hun var 6 mnd sa legen at hun kanskje har atopisk eksem. Noen som har barn med det som har erfaring med sånn ull/bomull klær? Der det er et bomullslag innom ulla? Tenkte kanskje å kjøpe noe sånt nå til vinteren, men det koster jo litt, så lurer litt på om andre med atopisk eksem tåler disse plaggene?
Hei:) gitten min har atopisk eksem! Han tåler ikke bomull/ull blandingen. Men vet om andre som tåler det. Ville ertfall bare kjøpt en for å prøve ut:)

Takk for svar! Blir vel så vi kjøper en body for å prøve tenker jeg :) Og så driver bestemor å strikker så hun kan få ull utenpå body og strømpis i allefall :)

Gutten min tålte ikke ull da han var baby, men kunne fint bruke ullsilkeblandinger, for eksempel de fra Janus. Bambus fungerer også fint for de med allergier.

Får man kjøpt body og strømpis/longs i bambus? Finner liksom ikke noe på nett!

Min gutt bruker bare de med bomull inni og ull utenpå. Har gjort det i fire år og er veldig fornøyd... Kjøper mest Joha sitt:)

Får man kjøpt body og strømpis/longs i bambus? Finner liksom ikke noe på nett!

Ja :P Jeg kjøpte body i bambus på barnas hus, men det var ugly childeren clothing, kosta 399 mener jeg.. Men bambus er jo veldig dyrt.

Microfiber superundertøy eller bambusklær
Her er vi også veldig fornøyd med Aderma exomega krem. Vet også om fler som sverger til den

Jeg hadde atopisk eksem i mine yngre dager. Da brukte jeg silke istedet for ull. Lille har antydning til atopisk eksem, men har smurt henne med en gang jeg ser det begynner å komme. Hun tåler faktisk ull. Tips: bodøsalven - den gjør underverker.

Back
Topp