Syyyyyk

ingz

Glad i forumet
Snart vært syk i 1 uke nå. Ligget med nesten 40 i feber i 4 dager, og får feber bare på kveldene nå. Men jeg er så slapp! Klarer ikke stå oppreist, for da blir jeg svimmel og kvalm, rett før jeg stuper i bakken! Klarte ikke å kjøre Martine i barnehagen en gang idag, å heldigvis klarte jeg og overtale sambo til å gjøre det. Ble litt kjefting først da, men han dro til slutt.
Klarer ikke å få i meg noe mat, men er flink til å drikke rikelig med vann. Er potte tett i nesen og hoster som bare det. Vondt å trekke pusten inn før jeg skal hoste. Stikker mitt på ryggen og det kjennes ut som om det er noen som står på brystkassa mi!
Har ikke noe lege her, da jeg ikke har skaffet meg det enda. Så hva gjør jeg ?

Orker ikke dette mere jeg [:(]

Du kan bruke LEGEVAKTEN selv om du ikke har fastlege der... [:)]

Stakkars Tone... [:(] Skjønner du har det fælt. Du bør komme deg til et legekontor å få tatt en crp, bare for å sjekke om du har en infeksjon... Ellers så har du nok bare en god gammel influensa... [&:] Og det er jævlig nok det! [:(]

Grunnen til at du er slapp og svimmel er jo at du ikke spiser, så pass på å drikk noe med kalorier i, så vil du føle deg piggere med en gang. Sterk saft, cola, juice eller annet med sukker eller fruktsukker i... [:)]

...kan forresten høres ut som du har bronkitt eller lungebetennelse siden du har vondt i brystet... Ring legevakta å hør hva du skal gjøre...

Ja, tenkte på legevakta selv, men åpner jo ikke før 4 idag !!! Leenge til det. Men får vel bare holde ut ;)
Ja, laget meg rett i koppen suppe nå, så håper det hjelper litt. Ellers så har vi ingen ting i huset, har ikke orka å handla mat på 1 uke :P
Måtte sitte på en stol når jeg helte vann og suppe i koppen, klarer jo faen ikke stå oppreist. blæææh! Visste ikke det var så ille å ha influensa. Over 1 år siden jeg hadde det sist så jeg glemmer fort tydeligvis [8D]

ORIGINAL: Wicked

...kan forresten høres ut som du har bronkitt eller lungebetennelse siden du har vondt i brystet... Ring legevakta å hør hva du skal gjøre...

Ja, skal gjøre det når de åpner :)

ORIGINAL: Tone88

Ja, tenkte på legevakta selv, men åpner jo ikke før 4 idag !!! Leenge til det. Men får vel bare holde ut ;)
Ja, laget meg rett i koppen suppe nå, så håper det hjelper litt. Ellers så har vi ingen ting i huset, har ikke orka å handla mat på 1 uke :P
Måtte sitte på en stol når jeg helte vann og suppe i koppen, klarer jo faen ikke stå oppreist. blæææh! Visste ikke det var så ille å ha influensa. Over 1 år siden jeg hadde det sist så jeg glemmer fort tydeligvis [8D]

Og ST er så inkompetent at han ikke kan handle????????????????? [&:][8D]

Han gidder jo ingen ting [&:] jobber overtid denne uka også så han kommer ikke hjem før 8 å da gidder han ikke å dra nedover å handle. Han har ikke penger så han må bruke kortet mitt.
Er ikke lett altså [8D]

Han gidder jo ingen ting [&:] jobber overtid denne uka også så han kommer ikke hjem før 8 å da gidder han ikke å dra nedover å handle. Han har ikke penger så han må bruke kortet mitt.
Er ikke lett altså [8D]

Gidder ikke faktisk... [8D] Her blir han TVUNGET! [:D][;)]

Er ikke lett altså [8D]

Du skulla ha vært flue på veggen her hjemme så du har sett hvordan han er :-P Latere mann skal du lete lenge etter. Å ja, jeg river kjeft å flyger på han men uansett så ligger han bare dær å nekter :p

ORIGINAL: vannmann_81

Ring legevakten og send gubben hit så skal han få n god runde juling! Makan til slappfistulling!

God bedring!

Hadde vært kjempe gøy å sent hele marsmammabanden hit til han [8D] Da hadde han sekkert ikke vært så tøff i trynet å jeg har KOSA meg med å sett på det lille uskyldige trynet [:D] hehe!
Ja, skal ringe legevakten når det åpner hall 4, har styra med lege i en time nå men ingen vil hjelpe meg ettersom jeg ikke har fastlege her. Så nå har jeg faktisk skaffet meg det, men han hadde seff ikke ledig idag [:'(] Så da får jeg bare vente til ikveld da ;)

Å tusen takk for det [:)]

Er ikke lett altså [8D]

Du skulla ha vært flue på veggen her hjemme så du har sett hvordan han er :-P Latere mann skal du lete lenge etter. Å ja, jeg river kjeft å flyger på han men uansett så ligger han bare dær å nekter :p

Seriøst? Da hadde jeg gått ut i streik! Ikke vaska klær til han, kjøpt mat kun til meg og ungen. Laga mat kun til meg og ungen osv..

Tror du får komme til legen selv om du ikke har fastlege der [:)]

Du skulle nok vært en tur å fått sjekka deg,hørtes ikke godt ut!

God bedring iallefall [:D]

ORIGINAL: kiwi.

Tror du får komme til legen selv om du ikke har fastlege der [:)]

Du skulle nok vært en tur å fått sjekka deg,hørtes ikke godt ut!

God bedring iallefall [:D]

Har ikke sjans her nei. Har man ikk efastlege så får du faen ikke komme inn til noe lege. Bare legevakt! Det er helt på tryne her, å jeg har ikke vært borti noe mere innviklite før. Hjemme til mamma der jeg bodde før var de mye mere behjelpelig, kunne få en annen lege om fastelegen var opptatt eller noe!
Skal ringe legevakt senere når de åpner å få litt råd av de ;)

ORIGINAL: wimza

Er ikke lett altså [8D]

Seriøst? Da hadde jeg gått ut i streik! Ikke vaska klær til han, kjøpt mat kun til meg og ungen. Laga mat kun til meg og ungen osv..

Hehe, det har jeg prøvd før. Da går han i drittklærne helt til de råttner av kroppen, det er jeg nesten sikker på :p Å handle bare til meg og Martine går heller ikke for da spiser han opp maten min før jeg rekker å smake :p haha

ORIGINAL: Julia89

Høres ut som en virus infeksjon, som jeg hadde i 3 uker før og i juletider... Skjønner godt at du syns det er jævlig, det er så vondt[:(]

Har du veldig vondt i halsen også? Jeg hosta så jeg ikke fikk sove på 3 dager, før jeg fikk medisin. Fikk Cosylan. Men om du har mye slim i halsen, så må du si det, for du får enda mer slim av den hostesaften...
Og får du den, blir du sløv, så da må typen bare slutte å kjefte og stille opp!! [:)]

Har du ikke valgt fastlege heller? Sambo fikk komme inn til lege da han byttet, selv om det egentlig skal gå en mnd før det gjelder. Så ring å hør! [:)]

MASSE god bedring søte deg! [:)]

Edit: Så nå at ST ikke gidder å handle. Hvorfor? [&:]

Nei ringte til legekontoret der jeg fikk ny fastlege, men er ikke gyldig før 1.mars. Så lurte jeg på om jeg kunne komme idag da, ettersom jeg er så syk. Men han hadde ikke ledig time så måtte eventulet ringe legevakten. Nei, har ikke vondt i halsen, bare hoster mye å det er tungt og puste (får vel beskjed om å slutte å røyke tenker jeg [8D] ) Så har jeg tørr hoste men etter en times tid med hosting så blir det masse slim (eller klomper [:'(] )
Haff, Stein Tore stiller ikke opp om jeg er syk nei. Han må på jobb om dagen å jobbe til sent om kvelden helst. Sånn er det å jobbe selvstendig, vi har ikke råd til at han tar seg fri. Å ikke har han lyst heller!
Må ikke spørre hvorfor, han er bare slik. Han tror ikke at jeg er så syk å slapp som jeg skal ha det til. Å nå sier han at jeg trenger ikke å dra til lege, for jeg blir da frisk snart. Så sparer vi heller litt penger.. haff.

Gud hjelpe meg for en lite samarbeidsvillig samboer du har, bli helt sjokket jeg!! Syns det er skikkelig respektløst at han ikke tar hensyn til deg når du er syk! Og at han ikke GIDDER å handle!? Kjære deg Tone jeg hadde sendt han rett på dør med et spark i rævva!! [:'(] Vet det er letter å si det, men du må prøve å bli tøffere/strengere! Men først må du bli frisk!! [:)]

Sier meg enig med de andre her, kom deg på legevakten så du får sjekket hvorfor du har så høy feber og få målt CRP verdien. Masse god bedring til deg! [:)]

ORIGINAL: MariaR83

Gud hjelpe meg for en lite samarbeidsvillig samboer du har, bli helt sjokket jeg!! Syns det er skikkelig respektløst at han ikke tar hensyn til deg når du er syk! Og at han ikke GIDDER å handle!? Kjære deg Tone jeg hadde sendt han rett på dør med et spark i rævva!! [:'(] Vet det er letter å si det, men du må prøve å bli tøffere/strengere! Men først må du bli frisk!! [:)]

Sier meg enig med de andre her, kom deg på legevakten så du får sjekket hvorfor du har så høy feber og få målt CRP verdien. Masse god bedring til deg! [:)]

Nei han er ikke så flink på å hjelpe til osv nei :) Skal hjem til mamma i helga nå da, så jeg får slappet av litt ;) Skal bli deilig, bare så synd jeg må kjøre i nesten 3 timer på dette glatte føret her. æsj.

Masse god bedring frå meg òg!
Håpar du får god hjelp på legevakten!

Glad det ikkje er eg som har ein så ufølsom sambuar.
Som dei andre skriv her, han bør få eit spark i ræva!

Back
Topp