Syyden :)

tuffee

Flørter med forumet
Trenger råååååd :) Vurdere sydentur da sambo blir 30 år :) Noen som har unger fra før som har erfaring m babyer og sydentur ? Han blir da 8mnd . . .

Flyturen? Varmen? osv . . .

Og hva må man pakke m til en baby på 8 mnd for to uker i syden . . . og hvordan pakke vogna for å få den frem like hel. Hadde vært lettvint m ei lita trille, samtidig tenker jeg at han ligger best i sportsdelen på bagvogna, hmm

vi skal til bulgaria i august da er vesla 11 mnd. vi skal leie en leilighet av noen vi kjenner. så vi er så heldige at det er reiseseng,paraplytrille og babystol i leiligheten så vi slipper å tenke på dette!

Prampack er genial for å pakke inn vogn til fly! Du MÅ ha beskyttelse på vogna når du skal til syden for der KASTER de bagasjen din rundt. De har tydeligvis ikke sånne "vær for siktig med kundenes bagasje" regler i utlandet slik som vi har her i norge[:@]

Dette regner jeg med at vi skal ha med til vesla :
  • bleier + mat til baby (når dette er tomt er det jo mye plass til shopping hjem igjen[:D])
  • badetruse/badedrakt/badebleier
  • håndkler
  • solhatt
  • solbeskyttelsesdrakt + solkrem til baby
  • en haug med bodyer!
  • kjoler
  • shorts
  • t-skjorter
  • tights
  • noen bukser
  • noen tynne gensere og kanskje en/to tykke (hvis være ikke holder/på kvelden)
  • paracet flytende/stikkpiller annen medisin for mage/nese etc
  • stelleprodukter
  • tuttekopp
  • tutter
  • koseklut!!!
  • teppe
  • noen leker
det er det jeg kommer på foreløpig.

har fått beskjed av andre som har hatt med barn til syden før. at det er viktig å fortsette med rutiner selv om man er på ferie. ha powernap/være inne på dagen mellom kl 12-15 da sola er på sitt høyeste og sterkeste. være i skyggen med baby og gi MASSE drikke!
flyturen er det lurest å ha på kvelden/natta for da kan baby sove og forstyrrer ikke andre. viktig å la baby amme/få flaske/tutt når flyet letter og lander så slipper baby trykket i ørene

Back
Topp