Sytråd

Tabula-rasa

Flørter med forumet
✨Juniverse 2026✨
Strikkerne kan få ha strikketråden sin for seg selv. Er det noen andre her inne som syr? Har dere begynt på noen babyprosjekter ennå?

Jeg syr :joyful: Har ikke begynt enda, men kommer til å sy slik jeg har gjort til de to storesøsknene. Har sydd blant annet kjoler, bukser, dynetrekk og jumpsuits. Super koselig med unike babyplagg og babytilbehør. Har du begynt å sy noe enda?

Deler og ser gjerne litt bilder etterhvert :D

Gleder meg til å se bilder etter hvert!

Tror jeg kommer til å fokusere på garderoben til storebror frem til vi får vite kjønn, og så begynne med babyting da. Termin er i en annen sesong enn sist, så mini trenger litt egne ting.

Klippet stoff til en ullbukse til storebror i går. Gleder meg til å få den ferdig.

Å, så deilig med ullbukse. Skal i gang med en julekjole til eldste her snart. Rød topp og skikkelig julemønstret skjørt. Tror det blir stilig!

Midt-i-blinken-tråd for meg! Kan bare å hekle babysokker jeg, men jeg har sydd masse til nevøen min, og nå håper jeg at jeg i løpet av de neste månedene har nok ork til å sy til blåbæra (foreløbig kallenavn). Babynest (aldri igjen), sengeslange, sparkebukser, fleecedresser, t-skjorter og bukser med dobbel ribb som kan brettes til shorts. Mesteparten av klærne er fra Brindille & Twig. Håper også jeg får til sy noen jerseykjoler og lignende til meg selv når magen vokser.

Juni i Trondheim er jo mildt sagt ustabilt, så kan finne på å trenge både ull og shorts til å begynne med.

Legger ved noen bilder som inspo. Den kjolen jeg har på er så comfy, så tenker det må være fint gravid-tøy. Dersom jeg syns det er OK at det strammer litt over magen da, det vet jeg ikke ennå. Jeg kan prøve å finne ut mønstrene om noen vil ha det :)

Vedlegg

• IMG_4639.jpeg
    IMG_4639.jpeg
    292,6 KB · Visninger: 11
  • IMG_4640.jpeg
    IMG_4640.jpeg
    297,3 KB · Visninger: 11
  • IMG_4641.jpeg
    IMG_4641.jpeg
    388,7 KB · Visninger: 9
  • IMG_4642.jpeg
    IMG_4642.jpeg
    312,9 KB · Visninger: 10
  • IMG_4643.jpeg
    IMG_4643.jpeg
    247,3 KB · Visninger: 12
Midt-i-blinken-tråd for meg! Kan bare å hekle babysokker jeg, men jeg har sydd masse til nevøen min, og nå håper jeg at jeg i løpet av de neste månedene har nok ork til å sy til blåbæra (foreløbig kallenavn). Babynest (aldri igjen), sengeslange, sparkebukser, fleecedresser, t-skjorter og bukser med dobbel ribb som kan brettes til shorts. Mesteparten av klærne er fra Brindille & Twig. Håper også jeg får til sy noen jerseykjoler og lignende til meg selv når magen vokser.

Juni i Trondheim er jo mildt sagt ustabilt, så kan finne på å trenge både ull og shorts til å begynne med.

Legger ved noen bilder som inspo. Den kjolen jeg har på er så comfy, så tenker det må være fint gravid-tøy. Dersom jeg syns det er OK at det strammer litt over magen da, det vet jeg ikke ennå. Jeg kan prøve å finne ut mønstrene om noen vil ha det :)
Takk for inspirasjon! Jeg falt pladask for det settet med maritimt tema. Husker du hvor stoffet er fra?

Holder med deg på aldri igjen babynest. Det er noe av det mest pinefulle jeg har begitt meg ut på symessig.

Takk for inspirasjon! Jeg falt pladask for det settet med maritimt tema. Husker du hvor stoffet er fra?

Holder med deg på aldri igjen babynest. Det er noe av det mest pinefulle jeg har begitt meg ut på symessig.
Det er fra Klar, Ferdig, Sy i Trondheim, men jeg husker dessverre ikke produsenten.
Finner noe info med Google Lens da, det heter "Maritime Summer" og ser ut til å+ være tysk: https://www.moderegine.at/onlineshop/bio-kinderkollektion-maritime-summer/ Det er noen år siden, så tviler på at du finner det. Kanskje jeg har en rest, men kjøpte ganske lite mener jeg.

Jeg er fra inni en fjord på vestlandet, Samboer er fra havgapet - så om det blir en gutt så venter det nok noe maritimt her også. Og så passer det så godt om sommeren.

Det er fra Klar, Ferdig, Sy i Trondheim, men jeg husker dessverre ikke produsenten.
Finner noe info med Google Lens da, det heter "Maritime Summer" og ser ut til å+ være tysk: https://www.moderegine.at/onlineshop/bio-kinderkollektion-maritime-summer/ Det er noen år siden, så tviler på at du finner det. Kanskje jeg har en rest, men kjøpte ganske lite mener jeg.

Jeg er fra inni en fjord på vestlandet, Samboer er fra havgapet - så om det blir en gutt så venter det nok noe maritimt her også. Og så passer det så godt om sommeren.
Da får jeg heller dra på jakt etter noe lignende. Er vestlending selv, så deler interessen for det maritime!

Jeg klør i fingrene etter å sy noe til baby, men vil vente til vi har fått vite kjønnet. En uke til OUL nå! Det har blitt en ullbukse, lue og en pysjamas til storebror i mellomtiden. Vurderer å sy en tilgivende jersey-kjole til meg selv som forhåpentligvis kan funke mens magen vokser.

Har du laget noe nytt tiden sist @Siste knøttet ♡ ?

Back
Topp