Sytetråd!

Da er det min tur til å syte!
Lei av å våkne på natten nå...Bare en uke igjen på jobb, heldigvis!

bakemamma skrev:

Lykke'i'magen skrev:
Aah! Sabla deilig å se at en ikke er alene om å være lei! Det verste jeg hører er overpositive høygravide som liksom ikke har en eneste plage og bare koser seg. Det kan jeg ikke forstå at går an! Går litt opp og ned her, noen dager er jeg "lett" og energisk, mens andre dager er bånn i bøtta! Ryggplager, følelsen av å veie et tonn, nedpress, hormoner og halsbrann (!!!) er mine verste. Gleder meg til å få ho ut snart, denne lille bølla! :-)

Tror vi alle begynner å bli litt lei jeg..... Sa det til JM at nå var jeg klar for å bli ferdig, men samtidig vil jeg gjerne at den lille blir det er i noen uker til :-p
Men å som jeg gleder meg til å få tilbake kroppen min!

Jaa! Få kroppen tilbake høres himmelsk ut! :-) Ingen hormoner som styrer humøret, å kunne hoppe og løpe og føle seg lett som ei fjær, passe klær og ingen konstant hoppende mage :P Ho tar jo helt over, denne nye sjefen :P

Fucoc skrev:
Sikkert fordi hun er innmari lei, og det var nok ikke så alvorlig ment :) 

Imogene skrev:

Irismor skrev:

smorfen skrev:
er det bare meg som håper fødsel starter av seg selv i uke 37??? da er jo liksom babyen ferdig.. jeg er klar for det!!!

Jeg håper faktisk litt at den popper ut denne uken, eller iaff før uke 37....

Kan jeg spørre hvorfor du håper du får en prematurbaby?

Jeg bare synes det er litt spesielt å skrive at man håper babyen kommer før uke 37, altså før den er ferdig. Tenkte å høre hva tanken bak var..

Jeg har ikke SÅ mye å klage over føler jeg, i forhold til hva noen av dere plages med...

Men begynner å bli passe lei av:
-ikke sove natten igjennom (alltid våken 1-2-3 ganger i løpet av natta pga må tisse, ligger vondt etc).
-ikke komme seg ut av sengen om morgenen uten "pust-pes-aaau" fordi man er stor, tung og stiv i kroppen.
-streve så uuutrolig med å få på seg sokkene (min herlige mann har begynt å  gjøre det for meg <3 ).
-hovne bein (ingen fine sko passer lenger - her går det i joggesko og støvler. Ser ikke ankelkulen på innsiden av foten mer enn en gang i døgnet).
-hovne fingre (kan ikke lenger bruke gifteringen).
-halsbrann og sure oppstøt (heldigvis ikke hver dag, men ugggh så guffent når det kommer)
-Spørsmål som: skal du ha to? Hva gjør du på jobb enda, du sprekker vel snart?
-å bli SÅ lett sliten

Men liker godt for tiden:
-snill mann!
-damer som sier jeg kler å gå gravid
-snart permisjon - skal bli SÅ digg å gå hjemme og dalle rundt og gjøre koseting jeg ikke har rukket før (selv om jeg ikke orker så mye så orker jeg litt av det jeg har lyst til ihvertfall)

ÆSJ!!!!
Har blitt skikkelig forkjøla jeg nå:( Har sår hals, tett nese og feber!! uff... syntes ganske synd på meg selv egentlig... med den magen blir det ikke akkurat noe bedre!! 
Får kanskje trøste meg med at det fortsatt er litt over tre uker igjen.... jeg rekker vel forhåpentligvis å bli frisk før ting begynner å skje! Blir jo ganske utmattet av det her da, så håper jeg har noen krefter igjen til fødsel!! 
Jepp... måtte klage litt i dag.... behovet var stort!!! Håper dere andre holder dere friske! Unner ingen en forkjølelse mens man er høygravid altså!!

Min tur til å syte litt :-) nå er jeg så lei, kroppen verker, er full av vann. tisser fire ganger i timen, halsbrann... og nå har jeg fått omgangssyken også.. men bare ho klarer å holde seg inne i en uke til, så er jeg rimelig klar for at ho kommer. men vil ikke ha noe prematurt barn

Æsj, må være med på sytinga jeg også... Hehe... har stort sett hatt det ganske bra denne gangen. utenom litt bekkenplager og dårlig nattesøvn... Pga en våken tass både i og utenfor magen +kynnere og div....

Men for 10 dager siden begynte jeg med kraftig oppkast - skikkelig omgangssyke... Og siden har det bare gått over i kraftig influensa... Nå den 10 dagen, ser jeg ikke ut til å bli LITT bedre en gang... NULL energi, puster og peser, hoster og harker - vil bare sove eller gråte.... IKKE likt meg, men den lille maten jeg får i meg går visst rett til en liten gutt som vil sprelle i magen! ;) Begynner å bli ganske lei så lite energi - når hodet bobler av alt jeg burde få gjort... Med vogn/søskevogn/seng-madrass og masse annet som ikke er på plass :p

Og med forberedende rier som er ganske vonde i ryggen allerede, vet jeg jo at aktiviteten ikke øker nå de siste ukene.... Æsj, ja.... snørr og tårer - det var mitt syteinnlegg!! Heia jenter - siste innspurt nå!

Åh, nå bikker jeg også under for sytetråden... er så lei så leei! De to siste kveldene har jeg vært så innmari kvalm, igjennom hele natta. Magen er fareområde, og hjelper ikke å spy engang, er liksom så ømt og vondt over magen allikevel.
Pluss at det kjennes ut som om jeg skal eksplodere av tissetrengthet, uten at jeg får skvist ut en dråpe... symfysen som trues på bristepunktet, armene som sovner uten grunn, hjertebank, høy puls, blodtrykksfall, bleik som et spøkelse pga lav hb... sukk sukk sukk! Også så vondt jeg har i hele understellet. Ryggen, bekken, symfyse... hoven på visse steder... 

For ikke snakke om guttepjokken min som er blitt den mammadalten og ikke vil la pappa hjelpe han med noen ting... mamma må gjøre ALT! 

Sist men ikke minst; nå har jeg vært hes og forkjøla i snart to uker. Det gir seg ikke! Føles ut som om jeg skal brenne opp innvendig, nesa renner, halsen klatter seg til, og er vond... jeg gir snart opp altså :P 

Og jeg har fått påvist innmari mye fostervann, så magen er tuuuung! OG den har synki sånn at den må ligge mellom beina mine når jeg sitter.

PHEW, da har jeg syti meg ferdig. Glad jeg er såkalt "fødeklar" og tre dager!

Jeg er sååå lei! Og det har jeg vært fra dag en. Esj!

Jeg har vært innlagt på sykehus me hyperemesis. 
Mannen har knekt foten, blitt operert og har en heftig vei tilbake til hverdagen pga komplisert brudd. Han var innlagt i en uke på sykehus, og da fikk både jeg og ungene spysyken. Eldstemann fikk i tillegg bronkitt.
Vi har hatt halsbetennelser, lungebetennelser, forkjølelse så og si heeele tiden. Mine to små har vært mer hjemme fra barnehagen enn i den.
Jeg har fungert som privatsjåfør for min mann helt til nå for noen uker siden.
Jeg har kranglet med NAV ukentlig fordi jeg ikke får sykepenger når jeg skal ha det. Er sikker på at jeg kunne blitt brukerveileder der etter endt permisjon så godt som jeg kan reglene og porosedyrene der nede nå.
Jeg har hatt bekkenløsning fra uke 9 (!!!). 
Jeg har vært på 13 ultralyder fordi magen er for stor, han rører seg lite osv osv osv.
Har hatt kontroller hos jordmor og lege annenhver uke fra uke 10. 
Jeg har begynt så og si hver dag til uke 28 med oppkast og diverse låste kroppsdeler.
Jeg får ikke på meg sko, eller sokker, eller truse. Og har faktisk hatt 5 åringen hjemme fra barnehagen for å hjelpe meg med ting i huset.
Nå i dag toppa hele dritten seg med at jeg har utslag på alle felt i urinen må til legen first thing in the morning, pluss at han ligger mest sannsynlig med hode godt plassert opp mellom ribbeina så ny ultralyd snart. 
Jeg er SÅ sliten. Jeg er så lei! 
Jeg har heller ikke gidda å ordnet noe som helst her hjemme. Mangler bilstol, stellebord, dyner, kluter osv osv. 
I slutten av mnd begynnelse av april kommer det byggfolk her for å bytte vinduene i stuen, så huset vårt blir en byggeplass.
Jeg er sååååå lei!!!!! EEEESJ! Kom uke 38 og kom ut baby!!!!

Nå i siste innspurten kjenner jeg at bekkenet er helt på trynet!!
Klarer snart ikke gå skikkelig lenger. Alt er bare vondt! Ligger jeg på siden, låser bekkenet og hofter seg. Ligger jeg på ryggen låser det seg enda fortere... Det er vondt å sitte, det er vondt å ligge. Å gå mer enn 10 meter ødelegger meg.
Jeg gruer meg masse til fødselen pga dette.... For jeg aner jo ikke hvilken stilling som vil være best for meg.
Jeg får ikke til å løfte beina skikkelig heller, så sko, sokker og alt som må træs på beina er et mareritt. Til og med bukser er et ork å få på seg.... :-(
Jeg har enda litt over 5 uker igjen til termin, men kjenner nå at jeg håper på tidlig fødsel.. Men samtidig vil jeg jo at den lille skal bli så lenge som mulig. For at den skal ha det bra lissom....

Jeg er også møkklei av og å måle blodsukkeret hele tiden, og følge med på hva jeg får i meg. Jeg gleder meg ti lå få tilbake kroppen min, og jeg gleder meg til å kunne spise hva jeg vil, når jeg vil!!

Jaggu godt vårrengjøringa innendørs er ferdig! Nå er det bare resten igjen ute :-( Og der har jeg heldigvis god hjelp i sambo

Og som om ikke det skulel være nok.. Nå har jeg jaggu fått vann i kroppen også :-(
Vekta går da automatisk opp, noe den absolutt ikke burde...
Og jeg har ikke ankler for tiden... Og henda mine er også skikkelig hovne..
Håper bare det ikke blir mere kontroller av den grunn, men det finner jeg vel ut på onsdag :-p

Må syte litt i dag.. Har så vondt i ryggen :(
Våkna flere ganger i natt fordi at når jeg rørte meg så fikk jeg så vondt.. Har prøvd mye for å løse litt opp, men ingen hell :/

smorfen skrev:
er det bare meg som håper fødsel starter av seg selv i uke 37??? da er jo liksom babyen ferdig.. jeg er klar for det!!!

Jeg skulle gjerne hatt den ut nå. var innlagt på kk for en uke siden ( i uke 35 nå) og de sa at om fødselen begynner nå så gjør vi ingenting for å stoppe den for skal det ikke være nooe problem om han kommer ut!!

Har så mye rare smerter i magen.. Mest mensensmerter, så kanskje det er noe modning på gang ?

Skal til lege på mandag, så håper å få litt kloke svar hos henne :P

Sympati oversendes hver og en av dere!

Sliter med bekkenløsning selv, så der kan jeg virkelig sette meg inn i hvordan det er. Det er helt utrolig slitsomt å ikke sove godt om nettene fordi man stivner og får vondt. Og det er et helvete å snu seg! Magen presser seg nedover mot madrassen, ryggleie er fryktelig, og jeg savner så inderlig å ligge på magen!

Og vannet i kroppen er ikke moro :-( Vekta fyker oppover, men heldigvis vet jeg jo at det bare er væske, siden den går SÅ fort opp. Har ikke ankler lenger.. forrige svangerskap hadde jeg 0 i ødem hele veien. 

Skal bli godt å ikke være gravid lenger, kjenner jeg nå - samtidig som jeg enda ikke er helt klar for at lillemor skal komme. Vi MÅ bli ferdige med 1. etg i huset først... (pusser opp)

I går når legen skulle måle magen så trykka hun skikkelig hardt på skambeinet mitt, og da fikk jeg vondt i ryggen og i skambeinet med en gang.. Etter det har det bare blirr værre å værre, og har nesten ikke sovet noe i natt :/ har bare duppa, fordi hunden til de som bor over oss har bjeffa i hele dag.. håper jeg får sove i natt!!

Sender over trøstende og forsiktige klemmer til alle oss sytere, jeg. Tror nemlig vi trenger det litt nå på slutten, for å holde motet oppe og minne oss på at det hele er verdt det til slutt ;-)

Må syte litt men er ikke pga av svangerskapsplager, uten sykepenger.

Skulle ha fått sykepenger fra Nav på fredag. Men tror dere dem kom!? Nei, Nav hadde ikke fått noen papirer fra arbeidsgiver! Dro på jobben men der var ingen arbeidsgiver å få tak i før på mandag. Ringte arbeidsgiver igår, jo dem hadde sendt papirene forrige uke. Over en måned etter at dem fikk sykemeldingen! Ringte Nav, da hadde sykemeldingsavdelingen stengt akkurat igår. Så fikk ringe igjen idag. Og det gjorde jeg, da sa dem at dem har en behandlingstid på 3 uker etter at dem har fått papirene. Kunne ikke gjøre noe før å fremmskynde det og kunne ikke få sjekke om dem hadde fått papirene!!! Så nå får jeg ikke betalt Bhg regningen og det blir ikke noen morsom påske Sint, lei og frustrert!!!!!!!!!!

Back
Topp