Sytete venniner..

Horomonella

Gift med forumet
Har ei vennine som klager og syter noe så helt vanvittig. Hun har tre barn og bor aleine med desse barna. To av barna er hyperaktive, noe som er forståelig at det er vanskelig å ta seg av. Men i tillegg til det så har hun ingen form for opdragelse på barna, og hver gang de gjør noe de ikke har lov til så skylder hun bare på hyperaktiviteten.

Hun røyker sikkert 40 sigaretter daglig, og hun røyker inne rett foran barna. Hun er heller ikke mye til husmor, så det er konstant møkkete og skittent hos henne (det er til og med mus i kjøkkenskapene). Barna er konstant forskjølet og syke.

Vennina mi har vert sykemeldt fra jobb i ca 6 mnd pga av en påstått hodepine som legene ikke finner årsak til (ho har vert ut og inn av sykehus og ingen finner noe gale med ho) Og siden det egentlig ikke er noe gale med ho så får ho heller ikke medisiner for det.

Og ho klager for alt, legene er noen jævla idioter, og hun er dritlei av at barna er syke hele tiden, og de finner på såå mye rampestreker, men hun kan jo ikke klandre de stakkars barna for at de gjør så mye gale, og hun er så lei av å gå rundt å vaske etter de (selv om jeg vet jævlig godt at hun ikke vasker), og hun har sånn hodepine ++

Hver gang jeg kommer på besøk så har hun funnet noe nytt å klage for! Innerst inne har jeg bare lyst å brenne av og fortelle ho at ho faen meg må skjerpe seg, men så er hun jo en god vennine også da...
Jeg er vertfall frustrert og drittlei, og har ikke lyst å dra dit på besøk lenger.

Noen som har noe formening om hva jeg bør gjøre? Skal jeg bare kutte henne ut? Syns dere at jeg er ufølsom??

Bør vel heller fortelle henne hva du synes. Hun fortjener nok og høre det og trenger og høre det.
Ikke rart barna er syk og at hun har vondt i hodet vist hun røyker inne og aldri vasker..
Be henne om og skjerpe seg. Det bør hun tåle.

Jeg syns også du bør si i fra, kan jo ikke være bra for barna å vokse opp i ett sånt miljø heller. Prøv å si det på en litt fin måte(hvis det går) og hvis du har tid og orker, kan du jo tilby å hjelpe henne litt kanskje, se litt etter ungene mens hun vasker eller noe sånt...

Syns ihvertfall du bør si i fra, hvis hun er en god venninne vil hun antakeligvis tåle det[:)]

Enig med de andre... Kan godt hende hun vil bli fornærmet og såret i begynnelsen, men det har jo sikkert noe for seg, så da vil hun mest sannsynlig se at det nok var lurt likevel!! Lykke til, iallefall!!

Synes du skal fortelle henne hva du virkelig synes jge.. hadde venninna mi hatt MUS i skapet uten å gjøre noe med det så vel!! Hun hadde fått hørt det i lang tid...
Hadde bare marsja inn, satt på varm vann, tatt en bøtte, klut og gitt henne det også dratt igjen...

Har nesten kuttet henne ut jeg oxo, har ikke hatt noe kontakt på lenge. Orker ikke så lenge hun driver på sånn! [:'(]

Få henne til å oppsøke alternativ behandler for seg selv og ungene da? Hvis hun hater leger, så vil vel eneste utvei være å prøve noe annet, fordi du er møkklei av å konstant måtte høre på klaginga hennes? vil hun bli frisk, så finnes det alltids ei råd, kan du si. Homeopat ville ikke vært så dumt tror jeg. De hjelper til for det meste [:)]

hei,

jeg oppfatter situasjone dit hen at din venninne kan være deprimert og faktisk være ute av stand til å klare de oppgavene hun burde. Jeg synes det virker svært merkelig at en lege ikke plukker opp slike signaler. Men kanskje du har det i deg å gi henne støtte og oppbakking i en periode? Sansynligvis vet hun svært godt at hun er en "dårlig" fungerende voksen person fortiden, uten at hun selv klarer å se løsninger. Det er jo helt klart ikke ditt ansvar å redde henne, men å være en god venninde som gir uttrykk for velmenende bekymring kan muligens være tilhjelp. Det siste hun sansynligvis trenger er nok en person som dømmer henne nor og ned, hun har sikkert dårlig samvittighet nok fra før.

Lykke til!

Back
Topp