Syntocinon spray

rødkløver

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Januarlykke 2020
Dere andre som bruker syntocinon spray, hvor ofte bruker dere den? Går liksom minst en flaske i uka her, og jeg begynner å bli lei av å mase på legen om ny resept hele tida. Skjønner ikke hvorfor ikke de skriver ut resept på flere flasker i slengen? Inneholder jo kun 47 doser.

Noen som har fått den på blå resept?

(Jeg bruker den før hver gang jeg pumper som anvist i pakningsvedlegget og av legen, har ikke bruk for den når vi øver på amming)

Her brukte jeg den kun ved pumping da jeg skulle få opp produksjonen.
Er snart tom selv så må ringe for å be om ny resept. Hva med å spørre om de kan reitere flere flasker på resepten? :)

Ved pumping, og det kan være fra 1 til 5 ggr i døgnet. Syns også det er stress å måtte mase om å få ny resept hele tiden!

Har du forsøkt å stimulere utdrivningsrefleksen din uten sprayen?

Fikk tips en gang om å gjespe skikkelig for å starte utdrivingen, kanskje du kan teste det i tillegg til å kose på babyen, lett stimulering av brystene etc før pumping. Hvis du finner andre måter å få igang utdrivinga kan du kanskje slippe noen av reseptene :)

Når bør man be om å få prøve nesesprayen? Altså, når vet man at utdrivningsreflensen er for dårlig?
Er det en fordel uansett dersom man pumper og ønsker å øke produksjonen?

Back
Topp