CarinaF
Spent prøver
Beklager det ene ordet, det var heller rettet mot min far enn deg. Resten av posten min står jeg for.Det var ett for mye for meg. Man svarer da høflig til hverandre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Beklager det ene ordet, det var heller rettet mot min far enn deg. Resten av posten min står jeg for.Det var ett for mye for meg. Man svarer da høflig til hverandre.
Ja, altså, det var ikke sin inn at det gjør ikke noe med et ord, men som at er eneste ord ikke utgjør "et språk", jeg ser hvorfor du reagerer, men synes du overganger. Ikke uventet, hverken min eller din reaksjon, da.Det var ett for mye for meg. Man svarer da høflig til hverandre.
Dette forstod jeg ikke helt?Ja, altså, det var ikke sin inn at det gjør ikke noe med et ord, men som at er eneste ord ikke utgjør "et språk", jeg ser hvorfor du reagerer, men synes du overganger. Ikke uventet, hverken min eller din reaksjon, da.
Beklager, jeg formulerte meg dårlig.Dette forstod jeg ikke helt?
Det er greit!Beklager det ene ordet, det var heller rettet mot min far enn deg. Resten av posten min står jeg for.
Beklager, jeg formulerte meg dårlig.
Jeg synes ikke at et eneste ord kvalifiserte til "litt av et språk". Jeg er likevel ikke det minste overrasket over
At du synes det
At jeg synes du overganger
At du synes jeg tar feil
Og sånnsett ikke overrasket over at jeg ikke klarer formulere dette så enkelt som det er i hodet mitt
Det er greit!
Synd at du ikke fikk oppleve kjærlighet fra din far.
Det jeg mente var at far har en helt spesiell måte å vise kjærlighet og omsorg på.
Mannen min er veldig viktig for våre tre gutter, jeg hadde faktisk slitt uten ham.
Eksempel: han tar med guttene og mekker på bilen. Han tar dem med og snekrer i huset. Han viser at han er stolt av dem på sin egen, maskuline måte, og er på mange måter en viktig rollemodell for dem.
De kunne simpelthen ikke fått det de får av han av en "ekstra mor".
Som sagt. Jeg er ikke overrasket over at du synes jeg tar feil som synes du overreagerer på et lite ord som tydelig kommer i affekt om hun senere forklarte.Tja overreagerer syns jeg ikke, jeg syns ikke bannskap verken passer seg eller er høflighet i en diskusjon, det kan fort føre til sinne og usaklig rakking på hverandre. Som kristen liker jeg ikke å diskutere med noen som banner, så da gir jeg heller beskjed fort.
Men hun det gjalt har beklagt seg og jeg er ferdig med saken og villig til å fortsette diskusjonen om ønskelig.
Trodde ikke jeg heller.Man må vel ikke ha penis for å kunne ta med ungene for å mekke bil eller snekre?
Hva kvinnene skal igjennom får de velge selv. Men ting kan gå utover baby i magen også. Har et lesbisk par i familien som skal få sitt andre barn (i Danmark). De sa at det blir egget til den som skal bære barnet. Det hadde jo vært fint å dele på det, egg fra ene og den andre bærer så er de liksom begge "med", men det er mye større sjanse for abort og komplikasjoner hvis man ikke bruker sitt eget egg. De fortalte også at de hadde fått informasjon fra fertilitetsklinikken at det gikk som regel greit hvis den som skulle bære kunne få barn "på egenhånd" for da var kroppen bedre i stand til å gå gravid, enn de som får satt inn donoregg fordi de selv ikke kan bli gravd grunnet manglende eggstokker, høy alder el. Altså årsaken til at kvinnen ikke kan bruke egne egg påvirker gjerne en graviditet også, som kan gi konsekvenser for foster. Egg og mor henger sammen, mens spermen er "uavhengig".Forskjell er det jo selvfølgelig, men jeg syns det burde være opp til hver kvinne om hun vil gjennom denne behandlingen. Nå er jeg litt usikker på nøyaktig hvordan denne hormonbehandlingen er, men det er vel ikke slik at den er til skade for kvinnen som får den, og det vil vel være en legesjekk først ser jeg for meg. Om en kvinne da har lyst til å gå gjennom dette, så hvorfor ikke?
Det er ikke alle som kan gi blod heller pga div ting, men det er fortsatt veldig mange som er så heldig å kunne være med på å hjelpe andre
Personlig kunne jeg godt gjort det selv, men vil gjerne få mine egne barn selv først![]()
Det er greit!
Synd at du ikke fikk oppleve kjærlighet fra din far.
Det jeg mente var at far har en helt spesiell måte å vise kjærlighet og omsorg på.
Mannen min er veldig viktig for våre tre gutter, jeg hadde faktisk slitt uten ham.
Eksempel: han tar med guttene og mekker på bilen. Han tar dem med og snekrer i huset. Han viser at han er stolt av dem på sin egen, maskuline måte, og er på mange måter en viktig rollemodell for dem.
De kunne simpelthen ikke fått det de får av han av en "ekstra mor".
Trodde ikke jeg heller.
Jeg vokste opp med en far som vasket gulv og bakte brød. Mine unger vokser opp med en far som tar oppvasken. Jeg anser ikke når økende likestilling som at barna frarøves maskulinitet. Eller at de ikke kan få snekre, om det så skulle være, med både meg og mannen.
Hva kvinnene skal igjennom får de velge selv. Men ting kan gå utover baby i magen også. Har et lesbisk par i familien som skal få sitt andre barn (i Danmark). De sa at det blir egget til den som skal bære barnet. Det hadde jo vært fint å dele på det, egg fra ene og den andre bærer så er de liksom begge "med", men det er mye større sjanse for abort og komplikasjoner hvis man ikke bruker sitt eget egg. De fortalte også at de hadde fått informasjon fra fertilitetsklinikken at det gikk som regel greit hvis den som skulle bære kunne få barn "på egenhånd" for da var kroppen bedre i stand til å gå gravid, enn de som får satt inn donoregg fordi de selv ikke kan bli gravd grunnet manglende eggstokker, høy alder el. Altså årsaken til at kvinnen ikke kan bruke egne egg påvirker gjerne en graviditet også, som kan gi konsekvenser for foster. Egg og mor henger sammen, mens spermen er "uavhengig".
Men som sagt vet ikke om dette er årsaken for at det er forbudt. For min del kan folk gjerne få barn uansett familiesammensetning. Men det er jo medisinsk forskjell på sperm og egg...
Har ikke så mye kunnskap jeg heller, men dårlig kvalitet henger gjerne sammen med høy alder og det påvirker også graviditeten. Men hvis ikke, om det er feks genfeil som gjør at egg/embryo ikke blir noe så må det jo være bedre å bruke donor ja.Ser absolutt poengen her ja, og det er vel en god sjans for at dette er grunnlaget for at det ikke er lov.
Men om det kun er eggene som er av dårlig kvalitet, så vil jo ikke dette nødvendigvis bety at kvinnen ikke er i stand til å bære frem barnet. Jeg har ikke god nok kunnskap innenfor det medisinske her, men det er vel kanskje en mulighet for slike undersøkelser i forkant?
Som sagt. Jeg er ikke overrasket over at du synes jeg tar feil som synes du overreagerer på et lite ord som tydelig kommer i affekt om hun senere forklarte.
Men enig, la oss la denne saken ligge.
Vel, ofte er det "de med penis" som har disse kunnskapene og interessene.Man må vel ikke ha penis for å kunne ta med ungene for å mekke bil eller snekre?