Ikke i bruk
Forumet er livet
Syntes du? For eller mot?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tja, fordi alle ikke får adoptere, det tar mange år ++++Nå er det jo ikke noen menneskerett å bli foreldre da. Men jeg syntes det skal være lov, under strenge krav. hvorfor ikke adoptere isteden?
Nei, det er ingen menneskerett..Men når assistert befruktning nå har eksistert i såpass mange år så synes jeg igrunn det blir et nokså tynt argument. Og hadde noen sagt det til meg hvis jeg hadde er sterkt ønske om å bli mor men ikke fikk det til, hadde jeg blitt fryktelig lei meg og sint...Adopsjon blir jo noe helt annet, selv om jeg synes det er flott at mange ønsker å adoptere også.Nå er det jo ikke noen menneskerett å bli foreldre da. Men jeg syntes det skal være lov, under strenge krav. hvorfor ikke adoptere isteden?
Ikke jeg heller, begge deler er jo høyst nødvendig for å skape et barn. Hvorfor er det så mye mer verre med egg enn med sædceller?Tja, hvorfor ikke. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det skal være forskjell på egg og
sæd donasjon.
Jeg hadde personlig aldri kunne gitt bort egg, unntatt kanskje til mine søstre. Men jeg synes også at folk skal få kunne gjøre som dem vil med kroppen sin.
Det er uansett ingen menneskerett å få barn, og å legge så enorm store ressurser i reprodusering når det finnes så mange barn i verden som trenger et hjem synes jeg er i grenseland for hva som er etisk forsvarlig.
Sannsynligvis fordi det er litt av et prosjekt å få ut egg, mens å ta ut sæd er en fornøyelse.Ikke jeg heller, begge deler er jo høyst nødvendig for å skape et barn. Hvorfor er det så mye mer verre med egg enn med sædceller?