Synsforstyrrelser

Bombus

Forelsket i forumet
Septembergull'17
Julibarna 2019
I går på jobb fikk jeg plutselig litt tåkete sidesyn på det ene øyet og en liten stund etter ble jeg veldig svimmel og følte jeg skulle besvime. Drakk litt vann og gikk ut i frisk luft og ble litt bedre og synsforstyrrelsene forsvant. Måtte bli hentet på jobb, da jeg ikke ville kjøre selv. La meg i sengen og kjente at hodet dunket og at jeg var småkvalm. Selvfølgelig googlet jeg symptomene og svangerskapsforgiftning dukket opp. Legevakten ville sjekke meg, men blodtrykket var normalt, ingen feber og det var heller ikke noe utslag på urinprøve. Heldigvis ikke hva jeg hadde fryktet! Legen sendte meg hjem og sa at jeg skulle ta kontakt dersom allmenntilstanden forverret seg.

Føler meg litt tung i hode og kropp i dag, men det er nok resultat av dårlig søvn i natt. Andre som har vært ute for lignende? Dritekkelt når synet begynner å tulle!

Jeg er masse plaget med det. Tørr ikke kjøre bil lengre for det dukker opp støtt og stadig, og da har jeg ikke syn nok. Får det og da har jeg ca 1t på meg før det slår ut i migrene... vært ekstra plaget med det i svangerskapet :-( Var hos legen igår og tok en hel haug av blodprøver for å sjekke opp i alt mulig. Blant annet synet.

Jeg er masse plaget med det. Tørr ikke kjøre bil lengre for det dukker opp støtt og stadig, og da har jeg ikke syn nok. Får det og da har jeg ca 1t på meg før det slår ut i migrene... vært ekstra plaget med det i svangerskapet :-( Var hos legen igår og tok en hel haug av blodprøver for å sjekke opp i alt mulig. Blant annet synet.

Oj, det hørtes ikke kjekt ut, spesielt ikke i et svangerskap og når en har barn som skal følges opp :/ Er det noe du har hatt lenge? Håper og krysser fingrene for at de finner løsninger på det!

Oj, det hørtes ikke kjekt ut, spesielt ikke i et svangerskap og når en har barn som skal følges opp :/ Er det noe du har hatt lenge? Håper og krysser fingrene for at de finner løsninger på det!

Vært plaget med synsforstyrrelser før migrene i 11år ca, men veldig hyppig under denne graviditeten. Har fryktelig dårlig syn fra før av, så hjelper ikke på når jeg får dansende regnbuer i synsfeltet i tillegg :p

Håper du slipper å bli plaget. Jeg tar 2x500mg paracet, legger meg i et mørkt rom og prøver å sovne før smertene og svimmelheten slår inn, det pleier å funke. Selvom jeg føler meg kjempebakfull når jeg våkner, så er det bedre :p

hehe, ser den. Godt du har funnet måter å takle det på <3

Jeg får det også, kun når jeg er gravid. Var helt likt forrige svangerskap. Det slår ut pga alle hormonene. Hos meg begynner det med en liten flekk som flimrer, så blir det bare større og større før det forsvinner ut synsfeltet. Etterpå får jeg skikkelig hodepine.
Veldig plagsomt - men ikke farlig heldigvis så lenge ingenting annet indikerer svangerskapsforgiftning. Men du burde jo følge ekstra med. Det går for meg heldigvis over når barnet er født:p

Jeg har masse synsforstyrrelser pga migrene, har det en gang i måneden til vanlig og flere ganger i uka nå. Er litt sånn at jeg ikke tenker over det engang om de går over i løpet av mindre enn en time.

Det er ekkelt, og om det er migrene du har er kvalme og trøtthet helt vanlige symptomer på det. Men bra å få det sjekket ut og fulgt opp uansett.

Jeg lå i grenseland mtp svangerskapsforgiftning sist og er derfor ganske obs på symptomene denne gangen. Hadde en lignede episode tidligere i sommer, og tenkte at nå har jeg fått svangerskapsforgiftning! Det viste seg bare derimot bare at jeg var dehydrert, det hjalp godt med en del farris og vann og en liten powernap. Kjenner også nå at kroppen sier ifra når jeg ikke får nok mat og drikke, blir svimmel og uvel med en gang deg begynner å gå noen timer siden mat..

Hadde slikt på starten av forrige svangerskap. Da var det krystallsyke (lignende virus på balansenærven).
Starta med synsforstyrrelser og litt svimmelhet når jeg reiste meg og utvikla seg til tåkesyn med flekker og dansende prikker og svimmel hele tiden.
Men er du til kontroll hos lege finner de nok ut om det er noe annet enn "vanlige" svangerskapsplager!

Fikk nye synsforstyrrelser i dag, men ingen andre symptomer. Mye eklere opplevelse i dag derimot, da jeg slet med å lese en tekstmelding bl.a. Gikk over etter ca 30 min. Fortsatt ikke noe utslag på noe som helst hos legen.. Får bare prøve å roe litt ned og drikke mye vann og håpe at det kan forebygge det. Siden det gir seg etter kort tid håper jeg ikke at det dreier seg om krystallsyken eller migrene. Håper dere ikke er altfor mye plaget! <3

Back
Topp