Synsforstyrrelser?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Fikk sterke synsforstyrrelser på jobb i går, og har hatt mye smerter i magen/kynnere de siste to ukene. Disse to tingene sammenlagt gjorde meg redd for at jeg har fått svangerskapsforgiftning. Hadde rutinetime hos jordmor på ettermiddagen i går, og var glad for å vite at jeg skulle prate med henne og få en sjekk. Heldigvis gikk synsforstyrrelsene i rykk og napp etter hvert, og jeg kom meg den to mils kjøreturen hjem.

Mannen hadde fått fri for å bli med meg til jordmortimen i går, og da vi kom stusset jeg over at det satt en annen dame og ventet. Forrige gang skrev jordmor ned timen til meg på en gul lapp, men pleier også å få en sms den dagen jeg skal dit. Det fikk jeg ikke i går. Da jordmor kom og ropte opp den andre dama, kikket hun forundret på oss og spurte om vi skulle til henne. Jeg stod ikke på listen hennes. Etter en dag med heftige synsforstyrrelser og stress for å komme seg til henne, var dette ikke noe greit å få høre. Jeg viste henne lappen, og hun sa det måtte ha skjedd en feil i timesystemet. Hun skulle prøve om hun klarte å gi oss en rask time mellom de andre to som skulle inn, så vi måtte bare sitte og vente. Hadde jeg visst det skulle bli sånn, ville jeg ringt legen min tidligere på formiddagen!

Da hun hun gikk inn med den andre gravide dama begynte jeg å gråte. Heldigvis var det bare meg og mannen på venteværelset da. Helt utslitt og fortsatt i kjørende tilstand med prikker i synsfeltet... Det var jo ikke min feil, for jeg hadde jo fått en lapp. De andre hadde da ikke mer rett til å komme inn dit enn meg??

Heldigvis tok hun oss inn da, etter at vi hadde ventet der nesten en time. Blodtrykk, blodprosent, urinprøve, hjerteslag og symfyse ble sjekket. Det var ingen tegn til svangerskapsforgiftning ut fra prøvene, og hun sa at smertene jeg har kjent tyder på at livmor gjør seg klar til fødsel. Hadde litt lav blodprosent (10,3) og fikk beskjed om å kjøpe noe som heter hemojern. Hun ser ikke noen forklaring på synsforstyrrelsene, men anbefalte meg å være hjemme fra jobb på fredag og ringe sykehuset hvis det kommer tilbake i løpet av helga.

Det ble bedre og bedre i løpet av kvelden, og endte i en massiv hodepine. Jeg har hatt migreneanfall før, men dette føltes som ganger tusen. Det var veldig skummelt.

Noen andre som har opplevd lignende?

Jeg har ikke noe erfaring med dette tema. Men opplever selv synsforstyrrelser/stjerne når jeg stresser eller reiser meg for fort.
Opplever også å få synsforstyrrelser plutselig via Glimt av sterkt lyd på øynene.. Litt som lyn. Skal til legen den 6/6.. Så skal høre med henne da.
Jordmor sa tidlig i svangerskapet at synsforstyrrelser kunne tidlig tegn på svangerskapsforgiftning.
Så vi skal ta det på alvor!
Tvi tvi ,håper det ikke er noe alvorlig ❤️

Ja, jeg har erfaring med dette. OM det er et migreneanfall da.. Jeg har fått migrene med aura flere ganger når jeg har vært gravid, og KUN da. Den ene gangen ble jeg lagt inn for de trodde jeg hadde slag. Fikk først synsforstyrrelser, så lammelser på en side av kroppen, så taleproblemer som varte en god stund. Ei stund etter alt dette kom hodepinen sigende. De kunne ikke sjekke meg i MR siden jeg var gravid, så de konkluderte med migrene. Fikk det tilbake noen uker senere også. VELDIG skummelt! Hørtes veldig ut som det var dette du fikk, trenger heller ikke ha alle symptomene..

Ja, jeg har erfaring med dette. OM det er et migreneanfall da.. Jeg har fått migrene med aura flere ganger når jeg har vært gravid, og KUN da. Den ene gangen ble jeg lagt inn for de trodde jeg hadde slag. Fikk først synsforstyrrelser, så lammelser på en side av kroppen, så taleproblemer som varte en god stund. Ei stund etter alt dette kom hodepinen sigende. De kunne ikke sjekke meg i MR siden jeg var gravid, så de konkluderte med migrene. Fikk det tilbake noen uker senere også. VELDIG skummelt! Hørtes veldig ut som det var dette du fikk, trenger heller ikke ha alle symptomene..

Jeg har fått migreneanfall tidligere, men flere år siden sist. Har da ofte kastet opp i forbindelse med det, men har aldri hatt så mye tåkesyn som i går. Jordmor spurte om jeg stresset, men føler ikke jeg stresser mer enn ellers. Lurer på å ta en tur til legen neste uke for å få en dobbeltsjekk der. Føler meg veldig trøtt og sliten i dag, men har sovet godt!

Jeg har ikke noe erfaring med dette tema. Men opplever selv synsforstyrrelser/stjerne når jeg stresser eller reiser meg for fort.
Opplever også å få synsforstyrrelser plutselig via Glimt av sterkt lyd på øynene.. Litt som lyn. Skal til legen den 6/6.. Så skal høre med henne da.
Jordmor sa tidlig i svangerskapet at synsforstyrrelser kunne tidlig tegn på svangerskapsforgiftning.
Så vi skal ta det på alvor!
Tvi tvi ,håper det ikke er noe alvorlig ❤️

Dette varte i mange timer, og mistenker migreneanfall. Mulig jeg stresser med noe jeg ikke aner hva er... Tenker også på å ta en dobbeltsjekk hos legen! Hadde ikke andre tegn på svangerskapsforgiftning, men merket at jeg var helt på tuppa i går. I lillemann i magen merker veldig godt når jeg blir redd, for han sparket kontinuerlig hele dagen i går.

Jeg har tidligere vært plaget med migrene! Første tegn var synsforstyrrelser, så tok det ei god stund før hodepinen kom. Var gjerne sånn at jeg måtte kaste opp og sove noen timer på et helt mørkt rom før det ga seg. I min situasjon er jeg ganske sikker på at det var stress som utløste det...

Jeg har tidligere vært plaget med migrene! Første tegn var synsforstyrrelser, så tok det ei god stund før hodepinen kom. Var gjerne sånn at jeg måtte kaste opp og sove noen timer på et helt mørkt rom før det ga seg. I min situasjon er jeg ganske sikker på at det var stress som utløste det...

Det er alltid stress som har utløst sånne situasjoner i ikke-gravid tilstand hos meg. Vet bare ikke hvordan jeg skal takle hverdagsstress, for er jo ikke under massivt stress. Mulig man stresser mer inni seg enn man skulle tro som gravid... :o

Jeg er plaget med migrene når jeg ikke er gravid. Helt forferdelig grusomt. Jeg må alltid ligge i iskaldt rom hvor det er helt mørkt og ikke en lyd (så godt det lar seg gjøre). Kvalm, uvel, synsforstyrrelser og plutselig kommer hodepinen dundrende inn. Veldig ubehagelig!
Jeg har ikke hatt migreneanfall under graviditeten (bank i bordet), men opplever synsforstyrrelser i form av lyn glimt. Jeg har spurt mannen flere ganger om det nettopp lynet. Kanskje jeg burde ta det opp med jordmor til uken.. :confused:

Jeg er plaget med migrene når jeg ikke er gravid. Helt forferdelig grusomt. Jeg må alltid ligge i iskaldt rom hvor det er helt mørkt og ikke en lyd (så godt det lar seg gjøre). Kvalm, uvel, synsforstyrrelser og plutselig kommer hodepinen dundrende inn. Veldig ubehagelig!
Jeg har ikke hatt migreneanfall under graviditeten (bank i bordet), men opplever synsforstyrrelser i form av lyn glimt. Jeg har spurt mannen flere ganger om det nettopp lynet. Kanskje jeg burde ta det opp med jordmor til uken.. :confused:

Jeg har det helt likt som deg. Ikke hatt noe annet enn synsforstyrrelser/ stjerner foran øynene i svangerskapet. Ikke tenkt noe på svangerskapsforgiftning siden blodtrykket er helt fint :-)

Jeg har det helt likt som deg. Ikke hatt noe annet enn synsforstyrrelser/ stjerner foran øynene i svangerskapet. Ikke tenkt noe på svangerskapsforgiftning siden blodtrykket er helt fint :-)
Jeg har heller ikke tenkt på svangerskapsforgiftning siden blodtrykket mitt er helt fint :) Jeg nevner det nok om jeg husker det, men sannsynligheten for at jeg gjør det er minimal :))

Back
Topp