Syns jeg var smart nå! (ang julekalendergaver til mini)

Cassandra smartrompe

Elsker forumet
Fant nemlig ut at han *elsker* togsett, så det jeg gjør er å kjøpe et togsett og gir han et par deler hver dag i julekalenderen, slik at han får glede av å bygge togbanen i en hel mnd! Noen andre med smarte ideer?

Jeg tenkte å gjøre nesten likt til jenta mi. Hun fikk mye koppestell til bursdagen sin nettopp, så tenkte jeg skulle kjøpe diverse lekemat som jeg pakker inn i ulike pakker til kalenderen:) Går jo eventuelt med duplo eller lego også:)

Det gjorde jeg i fjor, det var stor suksess! :)
I år skal jeg lage aktivitetskalender.

Her går vi for duplo, klær og smokker :D

Her blir det duplo til minstemann og småting til eldstemann.

er slik vi ofte har gjort å det er bare så genialt for da behøver ikke kalenderen bli så himla dyr
Da gutten lekte med dubko så kjlpte vi en pakke som vi da fordelte over flerre gaver
Det samme har vi gjort med togbaner og små lego

jenta så kjøpte vi dokkesett med tilbehør som vi fordelte over flere gaver

Sånt er kjempelurt :) Her fikk hun lekemat i fjor, og lekekjøkken til jul :)

I år blir det litt forskjellig, lekemat, singsangkort og slike ting :)

Bare et spørsmål til dere som har gjort dette før; altså, delt opp en pakke med tog eller duplo eller lego eller hva det måtte være, og gitt litt hver dag i kalenderen: synes barna det er gøy? Synes de fremdeles det er gøy å få duplo når de åpner den tiende dagen? Hvor mange biter gir dere egentlig hver dag? Ingenting annet?

Må ærlig innrømme at jeg synes det høres gørr kjedelig ut...

I fjor fikk snupp dukkehus i kalenderen 1 desember, det resterende av kalenderen var dukker og interiør til huset. Det var ihvertfall kjempe stas. Men det ble jo ikke det samme i gavene hver dag liksom.

Lille Rosin skrev:
I fjor fikk snupp dukkehus i kalenderen 1 desember, det resterende av kalenderen var dukker og interiør til huset. Det var ihvertfall kjempe stas. Men det ble jo ikke det samme i gavene hver dag liksom.

Det blir litt annet synes jeg også, for da er det nye ting hver dag. Men duplo..det er jo duplo....

Må nesten seie at det var veldig smart tenkt, fordi eg har tenkt det same. Berre at det nok blir noko lego til eldste. Veit ikkje heilt kva lille skal få, men ho ønskar seg (og treng) alltid hårstrikk, klemmer og teiknesaker, så det er ikkje så vanskeleg med ho egentlig.

Tjukkebollen skrev:
Bare et spørsmål til dere som har gjort dette før; altså, delt opp en pakke med tog eller duplo eller lego eller hva det måtte være, og gitt litt hver dag i kalenderen: synes barna det er gøy? Synes de fremdeles det er gøy å få duplo når de åpner den tiende dagen? Hvor mange biter gir dere egentlig hver dag? Ingenting annet?

Akkurat som det er gørr kjedeleg med sjokolade i kalenderen kvar dag? Ein veit jo kva det er..?

Veit ikkje om eg hadde gitt ungane f.eks. to duploklossar kvar dag heile adventstida, men tenker lego blir bra. Får klossar + første sida av byggeinstruksjonen første dagen og så vidare. Må berre finne ein pakke som har ca 24 sider byggeinstruks :o)

Ranveig R skrev:

Tjukkebollen skrev:

Akkurat som det er gørr kjedeleg med sjokolade i kalenderen kvar dag? Ein veit jo kva det er..?

Veit ikkje om eg hadde gitt ungane f.eks. to duploklossar kvar dag heile adventstida, men tenker lego blir bra. Får klossar + første sida av byggeinstruksjonen første dagen og så vidare. Må berre finne ein pakke som har ca 24 sider byggeinstruks :o)

Blir litt annet med sjokolade da, det er jo stas uansett når man er liten! Når man er stor også forresten :)

Back
Topp